Permalänk

Laddar sidor långsamt, 100/100 fiber

Hej allesammans längesen jag skrev här men har nu fått ett problem med mitt internet när jag surfar på hemsidor.

Fick ett virus på datorn för cirka två veckor sedan som jag lyckades få bort efter mycket felsökning men efter det så har mina webbläsare (testat både chrome och internet explorer) blivit väldigt långsamma. Kan ta upp till en minut att ladda in en sida och längst ner till vänster i chrome så står det bara "ansluter...". Kan heller inte se "Captcha" på hemsidor där de finns, hela den "captcha" rutan är borta och även när jag ska kolla på videos t.ex dplay så händer inget när jag trycker på videorna. Har rensat cache, installerat om chrome, återställt nätverket men inget funkar, tack i förhand!

Mitt internet Bredbandskollen:

126,21 Mbit/s
NEDLADDNING
122,96 Mbit/s
UPPLADDNING
Svarstid: 2 ms

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Hej allesammans längesen jag skrev här men har nu fått ett problem med mitt internet när jag surfar på hemsidor.

Fick ett virus på datorn för cirka två veckor sedan som jag lyckades få bort efter mycket felsökning men efter det så har mina webbläsare (testat både chrome och internet explorer) blivit väldigt långsamma. Kan ta upp till en minut att ladda in en sida och längst ner till vänster i chrome så står det bara "ansluter...". Kan heller inte se "Captcha" på hemsidor där de finns, hela den "captcha" rutan är borta och även när jag ska kolla på videos t.ex dplay så händer inget när jag trycker på videorna. Har rensat cache, installerat om chrome, återställt nätverket men inget funkar, tack i förhand!

Mitt internet Bredbandskollen:

126,21 Mbit/s
NEDLADDNING
122,96 Mbit/s
UPPLADDNING
Svarstid: 2 ms

Kolla vilka DNS servrar du använder.
Kolla vad finns i din host fil

Jag skulle rekommendera dig att installera om allt för att vara säker på att du får bort rubbet som inte ska vara där.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |