Lyckades rycka sönder mitt hörlursuttag på chassifronten, kan man byta plats på mikrofon och hörlurs uttaget?

Permalänk

Lyckades rycka sönder mitt hörlursuttag på chassifronten, kan man byta plats på mikrofon och hörlurs uttaget?

Tja! Lyssnade på musik i mina hörlurar då jag lyckas rycka sönder 3.5 hörlursutaget på mitt Fractal design R4s topp, så den lilla plastbiten på uttaget sitter helt löst och hörlurarna sitter inte fast i uttaget och är väldigt enkla att stoppa in och ut i uttaget. Dessutom glappar uttaget en del nu.

Kan man på något enkelt sätt byta plats på mikrofonuttaget och hörlursuttaget på fronten på chassit?

//Jonathan

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

@Jonathan0101:

råkade göra så för nått år sen på mitt fractaldesign jag hade förut, då skrev jag till fractaldesign och dom skicka ett nytt uttag

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

Nu är det här ingenting jag har en källa på, mensålänge som din mikrofoningång är i stereo, dvs. att den har 3 poler, så borde det fungera utmärkt att bara byta plats på de tre kablar som går till mikrofonen med de tre kablar som går till hörlursutgången. Enklaste sättet är väl att klippa av sladdarna som går till kontakten på moderkortet och löda fast dom på motsvarande mikrofonsladdar. Jag kan dock tänka mig att detta kan påverka ljudkvaliten ifall du inte gör ett bra jobb.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Skickade iväg ett mail till Fractal igår natt, fick svar redan imorse att dom skickar ut en ny reservdel till mig

Snabb fråga, vart hittar man chassits serienummer?

//Jonathan

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Skickade iväg ett mail till Fractal igår natt, fick svar redan imorse att dom skickar ut en ny reservdel till mig

Snabb fråga, vart hittar man chassits serienummer?

//Jonathan

På chassit...
Vänd på det och kolla i botten så hittar du det.

Permalänk
Medlem

Schysst av FD.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |