AMD Ryzen med åtta, sex och fyra kärnor prestandatestas i 3DMark Fire Strike

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OldComputer:

@Tumnus: @Christley: Ni har inte lust att ta det på ett kafferep istället?

Bjuder du på kaffet då eller?

Skrivet av Christley:

Men du undviker min fråga hela tiden. Han säger att Intel är kungarna i IPC. Apple är dom enda som kan hota dom.
Jag länkar en tråd där folk diskuterar om att Apple inte alls är nära Intel.

Vad har det med ryzen att göra? Jag har inte ens nämnt ryzen.

Tips. Vad handlar denna artikel om?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Bulldozer hade inte QPI eller HT dock utan var moduluppbyggd som alla gamla AMD och Intelprollar var tidigare.

Välkomna in i värmen AMD, blir AMD i nästa burk, Intel ska få igen för överprisade produkter och stiltje i utvecklingen. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. Fast i ett längre perspektiv (10 år) har ju prestandan mer än 10-dubblats och priserna halverats oavsett vad klistermärket på chassit säger. Så helt stiltje har det ju inte varit

Jag bryr mig inte om vad det står på cpu-kartongen innan installation. Den som ger bäst och mest prisvärda prestanda vinner.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Nja. Fast i ett längre perspektiv (10 år) har ju prestandan mer än 10-dubblats och priserna halverats oavsett vad klistermärket på chassit säger. Så helt stiltje har det ju inte varit

Jag bryr mig inte om vad det står på cpu-kartongen innan installation. Den som ger bäst och mest prisvärda prestanda vinner.

Ja visst den har mer än 10-faldigats på 10 år, men hade den gamla linjen följts så hade det snarare varit 106 gånger högre prestanda på 10 år. Därav kallar jag det för stiltje. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GilbertG:

Det var inte svar på min fråga. Varför hejar man på ett "lag" som inte har någon konkurrens och gärna utnyttjar sin maktställning? Att man, så att säga, är så illa tvungen att köpa deras produkter för att det är enda rimliga alternativet för en mängd uppgifter betyder ju inte att man tycker dem är bra.

Alltså fattar inte vad du babblar om alls.
Jag hejar inte på något lag!!!!
Jag köper den produkt som ger mig mest prestanda.
Och det var Intel när jag byggde min nuvarande burk.
Gör AMD bättre grejor än intel,Så blir det AMD vid nästa bygge.
Hur svårt kan det vara att fatta det?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag betvivlar det ganska mycket faktiskt. Idag så tar jag allt med en nypa salt..

Har också hört att han jobbar/de på MSI. En före detta NordicHardware. En långhårig person va han då

Edit:
Han heter förresten Jonas Klar och har varit på besök hos Sweclockers

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare