Permalänk
Medlem

4g router?

Hej!

Telia erbjuder folk som har mobilen å internet hos dem gratis 20gb mobilt bredband i månaden.

Därav tänkte jag skaffa en decent 4g router till min laptop.

Har ni några förslag eller ska man köpa Telias? Ingen aning vilken det är.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Har ni några förslag eller ska man köpa Telias? Ingen aning vilken det är.

Telias USB-sticka har funkat bra för mig.

Permalänk
Medlem

Kjell & Company har rätt många till bra pris:
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Eller är du ute efter något mer stationärt? Ex.
ASUS 4G-N12
ASUS 4G-AC55U

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hej!

Telia erbjuder folk som har mobilen å internet hos dem gratis 20gb mobilt bredband i månaden.

Därav tänkte jag skaffa en decent 4g router till min laptop.

Har ni några förslag eller ska man köpa Telias? Ingen aning vilken det är.

Kjell & Co har ett startpaket med router och 3 sim kort. Tror den inte är bunden. 399:- blir inte bättre deal än så.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danero:

Telias USB-sticka har funkat bra för mig.

Så kan lika gärna köpa den då dvs?

Är det Huawei E5577CS som du har? Isf, går det att ha den ikopplad i laptopen och "ladda" den om du fattar hur jag menar?
Eller måste man ladda den via kontakt > urladdad och sen hitta ny kontakt?

Isf suger den. Vill ha en router / modem som jag alltid kan ha i väskan och aldrig behöva plocka ut förutom när jag ska ha internet till laptopen.

Skrivet av hultron:

Kjell & Company har rätt många till bra pris:
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Eller är du ute efter något mer stationärt? Ex.
ASUS 4G-N12
ASUS 4G-AC55U

Skrivet av AkUs:

Kjell & Co har ett startpaket med router och 3 sim kort. Tror den inte är bunden. 399:- blir inte bättre deal än så.

Jag har redan simkort Behöver bara en router och verkar som priserna ligger på samma som Telias.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Så kan lika gärna köpa den då dvs?

Är det Huawei E5577CS som du har? Isf, går det att ha den ikopplad i laptopen och "ladda" den om du fattar hur jag menar?
Eller måste man ladda den via kontakt > urladdad och sen hitta ny kontakt?

Isf suger den. Vill ha en router / modem som jag alltid kan ha i väskan och aldrig behöva plocka ut förutom när jag ska ha internet till laptopen.

Jag har redan simkort Behöver bara en router och verkar som priserna ligger på samma som Telias.

Alltså routern i startpaketet är subvensionerad. Dvs den kostar minst det dubbla om du köper den löst.
När jag köpte sist för 399:- på Kjell så låg routern löst på prisjakt på 1190:-. Därav tipset...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Alltså routern i startpaketet är subvensionerad. Dvs den kostar minst det dubbla om du köper den löst.
När jag köpte sist för 399:- på Kjell så låg routern löst på prisjakt på 1190:-. Därav tipset...

Vilken är det?

Enda startpaketet som finns där är: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Och det är en 3g router..

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vilken är det?

Enda startpaketet som finns där är: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Och det är en 3g router..

Ja nu är den väck... 399:- för en TP-Link M7300. Sjukt bra deal.
Kommer och går lite då och då. Tror jag sett den 4ggr under 2016 på olika butiker.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan: Det jag har är ett USB Modem. Den har inget batteri. Stor som ett USB-minne. Bara att plugga in i datorn när man vill koppla upp sig. Men den funkar förstås inte fristående, utan måste kopplas in i en dator. Telia verkar inte ha dom på hemsidan längre. Men kanske i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vilken är det?

Enda startpaketet som finns där är: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Och det är en 3g router..

Lite komiskt att startpaket med M3700 för 399:- är borta ifrån Kejll & CO då deras reklam med just den routern går här på Sweclockers annonsers....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs