Microsoft visar Project Scorpio under E3 2017

Permalänk
Melding Plague

Microsoft visar Project Scorpio under E3 2017

Mindre än ett år efter tillkännagivandet av Project Scorpio meddelar Microsoft att de inför årets E3-mässa håller ett eget evenemang, vars fokus väntas vara detaljer om den nya konsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

inb4 konsument VR headset till "scorpio" för att konkurrera med OSVR/PSVR/Vive/Rift

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

inb4 konsument VR headset till "scorpio" för att konkurrera med OSVR/PSVR/Vive/Rift

Misstänker att de kör med någon sån där Lenovoskapelse som de visade på CES, måste försöka hålla priset nere.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Detta är ju även bra för pc spelare då spel inte låses på 30 fps, bättre grafikval vid portning etc.

Permalänk
Medlem

@HenrikM:

Man vet aldrig. De kan få för sig igen att högre upplösning är bättre än hög fps.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HenrikM:

Detta är ju även bra för pc spelare då spel inte låses på 30 fps, bättre grafikval vid portning etc.

Skrivet av Al-Habsi:

@HenrikM:
Man vet aldrig. De kan få för sig igen att högre upplösning är bättre än hög fps.

Precis, detta kommer förmodligen inte ge högre fps i många fall. De kommer använda kraften till att slänga på fler skuggor samt liknande effekter. Fokusen på många jämförelser mellan konsol och PC är inte fps.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

En Nitendo Swicth låter mer lockade för min del som äger en PS4a.
Xboxen är typ Same shit, different name som playstation. Grafiken är dessutom marginell.

Men för de som inte äger någon ny konsol så tycker jag xboxen verkar väldigt intressant.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

fan va dom pumpar ut konsoler

Xbox 2001, Xbox 360 2005, Xbox one 2013 och denna 2017. Sony har redan släppt 4 konsoler sedan 2000 och nintendo släpper snart sin fjärde sedan 2001. (räknar ej med Slimversioner och liknande) Så tycker inte det är så märkvärdigt tempo. Speciellt inte med tanke på att scorpio bara ska vara en lite trimmad one.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Xbox 2001, Xbox 360 2005, Xbox one 2013 och denna 2017. Sony har redan släppt 4 konsoler sedan 2000 och nintendo släpper snart sin fjärde sedan 2001. (räknar ej med Slimversioner och liknande) Så tycker inte det är så märkvärdigt tempo. Speciellt inte med tanke på att scorpio bara ska vara en lite trimmad one.

Håller med dig om tempo på släpp är rätt normal.

Däremot så tror jag att vi skall vänta med uttalande om prestanda och funktioner tills vi fått mer fakta om det. Kommer troligen på just detta eventet i artikeln.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

inb4 konsument VR headset till "scorpio" för att konkurrera med OSVR/PSVR/Vive/Rift

Eftersom Microsoft håller på att utveckla ett eget vr samt ar headset så satsar dom nog på att göra det kompatibelt med scorpio.
Jag är lite sugen på denna konsol men plånboken kommer nog att säga nVidia shield tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med dig om tempo på släpp är rätt normal.

Däremot så tror jag att vi skall vänta med uttalande om prestanda och funktioner tills vi fått mer fakta om det. Kommer troligen på just detta eventet i artikeln.

Jag menade bara att det verkar bli en "xbox one pro" och ingen vanlig uppföljare eller har jag missuppfattat? Inte att det skulle vara en dålig prestanda ökning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag menade bara att det verkar bli en "xbox one pro" och ingen vanlig uppföljare eller har jag missuppfattat? Inte att det skulle vara en dålig prestanda ökning.

Phil Spencer har ju redan uttalat sig om att det. ONE kommer finnas kvar tillsammans med "Project Scorpio" så att kalla det en sorts semi uppgradering som PS4 Pro stämmer ju, med andra ord ska man kunna spela t.ex kommande och redan existerade spel på båda konsolerna utan att behöva känna sig tvingad till en uppgradering om man inte har behovet eller ekonomin för det. Sen har jag för mig dock att jag läste nått om att den ska vara bra mycket kraftfullare än vad PS4 Pro är, mera minne osv. Men det återstår ju att se när den väl ser dagsljuset och allt är färdigställt, lovord om prestanda är en sak men vad som verkligen kommer ut på marknaden är ju en annan.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag menade bara att det verkar bli en "xbox one pro" och ingen vanlig uppföljare eller har jag missuppfattat? Inte att det skulle vara en dålig prestanda ökning.

Japp, skall gå fint att köra samma spel på Xbox One, Xbox One S, Xbox One "Scorpio" och PC/Win10 (som option).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Det som är synd med xbox är att de inte har några exklusiva spel som jag fattat tycke för. Kommer det något så är det dessutom stor chans att de släpps till PC.

Spelen måste ju trots allt vara anledningen till att ps4 sålt bättre än xbone. Frågan är om scorpio verkligen kan ändra på detta?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Precis, detta kommer förmodligen inte ge högre fps i många fall. De kommer använda kraften till att slänga på fler skuggor samt liknande effekter. Fokusen på många jämförelser mellan konsol och PC är inte fps.

Eller... vi ser ju redan idag att spel på playstation 4pro har valmöligheter mellan 30 fps movie mode och 60 fps action mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

Det som är synd med xbox är att de inte har några exklusiva spel som jag fattat tycke för. Kommer det något så är det dessutom stor chans att de släpps till PC.

Spelen måste ju trots allt vara anledningen till att ps4 sålt bättre än xbone. Frågan är om scorpio verkligen kan ändra på detta?

Jag tror att PS fortfarande kommer att vara ledande, men personligen (och kan givetvis bara prata för mig själv) så ser jag det enbart som en stor fördel med de spel som kan spelas på både konsol (Xbox One) och PC (Win10 UWP) med samma licens.

Det är i längden spelen som kostar mycket mer än hårvaran, och därför så är det positivt med alla spel som gäller på så många platformar som möjligt. Ser gärna att man kan hålla ner licens/inköpskostnaden på detta sättet, och ändå ha friheten att använda spelen på fler platformar. Tycker det är kanon med alla spel som fungerar både på iPhone och iPad på samma sätt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Eller... vi ser ju redan idag att spel på playstation 4pro har valmöligheter mellan 30 fps movie mode och 60 fps action mode

Ett utmärkt föredöme att man kan välja detta.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag var nog smart och köpte ingen Xbox One alls.

Scorpio blir det nog till hösten.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil