H1Z1 Fryzer och stänger sedan ned sig självt?

Permalänk

H1Z1 Fryzer och stänger sedan ned sig självt?

Tjenare SweC! Jag har precis uppgraderat min dator med ett nytt mobo, ram o processor samt cpu kylare.
Innan så laggade h1 väldigt mycket för mig, och jag kunde inte spela spelet pågrund utav detta.
Jag köpte uppgraderingar till datorn i hopp om att kunna spela laggfritt nu, vilket jag kunde till en början.

Mitt problem är då att jag kan spela i 5-10 minuter sen fryzer spelet sig och stänger av sig självt så jag är tillbaka på skrivbordet...
Jag kan spela andra spel som t.ex csgo, gta 5 osv osv. Testade även benchmarka o det är inget problem med varken temp eller prestanda.

Vad kan detta bero på?
Har testat följande :
Testat kompatibilitet med mitt windows (8.1 pro).
Har installerat om spelet.
Har verifierat cache.

Någon som har stött på liknande problem?
Uppskattar all form av hjälp.

MVH. Sylvander

Permalänk
Medlem

@Sylvander: Jag chansar på att du uppgraderade ditt grafikkort i samband med detta, körde du DDU (Display Driver Uninstaller?), om inte, gör det och prova igen. Har upplevt flera gånger att vissa spel kraschar eller går segt då jag bytt grafikkort och inte använd DDU, innan jag visste att det fanns.

Länk till DDU: Display Driver Uninstaller

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

"Fryzer"..?

Jag tar steget längre än SebKro ovan och frågar; formaterade du datorn och ny windowsinstallation i kombination med troligt plattformsbyte?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Hej på er! Nej jag har varken uppgraderat mitt grafikkort eller bytt operativsystem.
Körde helt enkelt plug & play.

Permalänk
Medlem

Men du har bytt plattform? Inte operativsystem.
Formatera - installera om Windows.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Problemet ligger garanterat i dina drivrutiner, kör en nyinstallation

Permalänk
Medlem

H1Z1 är känd för dessa problem. Gör som det som föreslås ovan och kör en nyinstallation.