Permalänk
Medlem

Alltalk i casual

Hej!

Jag spelade några rundor casual i häromdagen och märkte att man numer inte kan prata med det andra laget under rundorna, man kan dock prata med det andra laget när man är död.

Hur länge har det varit så här och vad har ni för synpunkter på detta?
Jag förstår att tanken bakom det hela är att man nu kan prata strategi inom laget men eftersom 90% av de som spelar casual inte gör det så blir det tvärtyst istället... skittråkigt tycker jag!
Det har ju alltid varit en del av charmen med casual att det är lite småkaos ibland och att folk retas/skämtar/psykar varandra lite, när jag vill spela seriöst så spelar jag ju MM men alla kanske inte tänker så?

Vad tycker ni andra?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

@Anton89: Otrolig frihetskänsla att endast behöva mute:a halva spelarna istället för alla på servern, tycker det är värdelöst att man ens kan prata i Casual, inget vettigt sägs ändå, lika bra att vara tyst i sådana fall. Obs, min åsikt.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

@Anton89: Otrolig frihetskänsla att endast behöva mute:a halva spelarna istället för alla på servern, tycker det är värdelöst att man ens kan prata i Casual, inget vettigt sägs ändå, lika bra att vara tyst i sådana fall. Obs, min åsikt.

Jag vet att vissa stör sig rejält på att det pratas och jag kan själv göra det också men oftast så är det bara några stycken som man behöver blockera!
Många av dom jag spelar MM med har jag hittat genom casual och hade förmodligen aldrig gjort det om inte all-talk var igång så man kunde babbla lite med dom.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

@Anton89: Otrolig frihetskänsla att endast behöva mute:a halva spelarna istället för alla på servern, tycker det är värdelöst att man ens kan prata i Casual, inget vettigt sägs ändå, lika bra att vara tyst i sådana fall. Obs, min åsikt.

voice_enable 0

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000