Permalänk

Ny processor och moderkort *lost*

Dags att uppgradera min processor samt moderkort! Kan i princip ingenting om vilka komponenter som passar osv. Därför vänder jag mig till er!=)
Jag spelar Dota2 och CS:GO (inga krävande spel med andra ord). Är student så min budget är inte jättehög.

Sitter i dagsläget på följande delar:

Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 660
Ramminne: 6GB
Moderkort: ASUS M4N68T - Måste uppdateras
Processor: AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz - Måste uppdateras

Nu letar jag efter en ny processor och ett nytt moderkort! Min maxbudget ligger runt 3500kr.
Rekommendera gärna något!

Permalänk
Medlem

Att du väntar två veckor.

Permalänk

@Gainsgoblin:

Vänta till nästa CSN? Spelar faktiskt inte så stor roll då det är mina föräldrar skall betala detta och ramen är runt 3500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

@Blomkungen:

Vänta till nästa CSN? Spelar faktiskt inte så stor roll då det är mina föräldrar skall betala detta och ramen är runt 3500.

AMD lanserar mycket snart nya processorer.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

@Blomkungen:

Vänta till nästa CSN? Spelar faktiskt inte så stor roll då det är mina föräldrar skall betala detta och ramen är runt 3500.

Väntar du 2 veckor på AMDs nya släpp så kommer du få MYCKET mer dator för samma peng som du skulle få nu.

Vänta 2 veckor.