Permalänk
Medlem

Låg FPS i CS:GO?

Byggde min dator tidigt i december och har ständigt undrat om min fps inte är lite låg. Den ligger runt 150-200 på de flesta maps med en i5 6600k och ett 1060 3gb medan min vän med en i5 4460 + 960 ständigt har 300+ fps. Jag har testat alla launch options som folk föreslår, testat att överclocka min cpu till 4,2GHz, ingen vidare skillnad, resolution och settings gör ingen skillnad. Tror ni att något är fel eller är det helt normalt? All hjälp är uppskattad.

Btw båda har 16GB RAM.

temps är under kontroll och RAM dual channel

Permalänk
Skrivet av ena931:

Byggde min dator tidigt i december och har ständigt undrat om min fps inte är lite låg. Den ligger runt 150-200 på de flesta maps med en i5 6600k och ett 1060 3gb medan min vän med en i5 4460 + 960 ständigt har 300+ fps. Jag har testat alla launch options som folk föreslår, testat att överclocka min cpu till 4,2GHz, ingen vidare skillnad, resolution och settings gör ingen skillnad. Tror ni att något är fel eller är det helt normalt? All hjälp är uppskattad.

Btw båda har 16GB RAM.

temps är under kontroll och RAM dual channel

Unparke Cores
Sätt datorn is MSISupported mode (Borde hjälpa en hel del)
Optimera Windows 10 och tagit bort allt onödigt
Lägsta inställningar i CS
Stängt av DVR på xbox applikationen (Kanske det viktigaste)
Installera om Geforce och uppdaterat drivrutiner
Uppdatera Realtek drivrutinerna (Har varit ett problem för många om de har för gammal version)

Vilka launchoptions använder du?
Har du fixat inställningarna i Nvidias kontroll panel?

Ladda ner IObit gamebooster 4 som kan uppdatera en hel del gamla drivrutiner och CCleaner för att rensa datorn.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

@tripletutorial: stängt av game DVR, kör låga settings och fixat settings i control panel. Men hur unparkar man? Varje gång jag kollat någonstans så finns det inga klara svar. Kan du berätta hur man gör?

Permalänk
Skrivet av ena931:

@tripletutorial: stängt av game DVR, kör låga settings och fixat settings i control panel. Men hur unparkar man? Varje gång jag kollat någonstans så finns det inga klara svar. Kan du berätta hur man gör?

Kommer nog inte hjälpa dig så mycket om något alls men det är ju värt en chansning.
Kolla på Bananagamings korta video, hur enkelt som helst https://www.youtube.com/watch?v=4fKxZ1mq9KA

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Inaktiv

En guide med lite saker du kan prova http://www.foretagstidning.se/e-sport/prouds-cs-go-fps-guide-...

Ett tips från mig att är inte använda för många launch options, då detta bara påverkar dig negativt = sänker fps

Permalänk
Medlem

Fan. Man kanske borde köpa CS:go bara för att se hur många fps man får, och för att testa om det verkligen är mer ospelbart än andra spel under 100 Fps.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@tripletutorial: Tack! Tjänade ungefär 50 fps och droppar aldrig under 200 fps längre.

Permalänk
Medlem

@tripletutorial: Förresten, vet du vad jag kan göra åt korta stutters och freezes som varar i typ en fjärdedels sekund? De stör mig så mycket.

Permalänk
Skrivet av ena931:

@tripletutorial: Tack! Tjänade ungefär 50 fps och droppar aldrig under 200 fps längre.

Skrivet av ena931:

@tripletutorial: Förresten, vet du vad jag kan göra åt korta stutters och freezes som varar i typ en fjärdedels sekund? De stör mig så mycket.

Härligt! Kul att hjälpa till

Det är nog ett lite svårare problem. Du kan testa att alltid stänga Chrome helt innan du startar CS. Du gör det genom att trycka
CTRL + Shift + Q så borde det stängas ner helt och inte dra så mycket kraft från din dator då Chrome tar rikligt med RAM.

Återigen kolla vilken version av Realtek drivrutiner du har. Är det något år gammalt så uppdatera det. Om du inte vet hur så uppdatera det i vilket fall som helst via http://www.realtek.com.tw/downloads/ och så trycker du på High Definition Audio Codecs

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W