Permalänk

Port forwarding Hjälp!!

Jag har nyligen fått in fiber i huset och köpt en ny router. Routern är av modell Netgear R7800. Jag kan själv en del om datorer osv och har aldrig haft några problem med diverse saker. Hur som helst, jag har tänkt starta en ts3 server som jag och polarna kan ha när vi lirar. Jag har gjort en server och öppnat portarna osv. Jag kan själv joina servern som "localhost". men mina kompisar kommer ej in med min ip. Så jag började fundera på om det var ngt krångel med portarna. Det står att de är öppna men när jag testar med t.ex. http://canyouseeme.org/ så står det att dom är stängda. All hjälp uppskattas, tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för ISP??????
Det kan vara så att du inte har en publik adress!!

(Utropstecken och frågetecken bjuder jag på)

Permalänk

@studiox_swe: Har ownIT om du menar internet service provider.
Haha dom godtar jag!

Permalänk
Medlem

Kan du ta en print på vad du har gjort i routern och i brandväggen på datorn?

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Kolla så att det IPnr du ser på http://www.whatsmyip.org/ stämmer överens med det IPnr din router har.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: Det gör den

Permalänk
Hedersmedlem

Startat om routern?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: Ja, har t.o.m fabriksåterställt den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av danielsundstrom708:

@giplet: Ja, har t.o.m fabriksåterställt den

Med min router behöver man göra sina PF, sedan starta om routern. Sedan funkar det. Har du gjort så?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Permalänk
Medlem

IP adressen

På översta bilden är det ingen IP adress angiven till den server Du vill öppna portar till. Servern bör ha en fast IP adress och sedan Portforward till den.

Permalänk
Medlem

@danielsundstrom708: Eftersom jag inte kan se att de är "forwardade" till rätt adress förutsätter jag att du gjort det. Kan bara se vilka portar som är forwardade.

Permalänk

@stigw: ip adressen ligger där blev bara utanför bild

Permalänk
Permalänk
Medlem

@danielsundstrom708: Är du hundra på att du har en publik adress? Kolla i routern vilken adress du har och kolla sedan på What's my IP. Är det samma adress?

Edit: Såg att du redan gjort detta.

Permalänk
Medlem

Förutsätter att du forwardat rätt protokoll från routern?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv

@qhrizz: Synd på bilden i FW att det både är TCP och UDP så jag utgår också från att samma DNAT regler är gjorda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

@qhrizz: Synd på bilden i FW att det både är TCP och UDP så jag utgår också från att samma DNAT regler är gjorda.

assumption is the... Såg det också men iom att vi inte ser hela bilden från routern så är det väl lika bra att fråga

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000