Permalänk
Medlem

Hur rensar ni er skärm i datorn/tv?

Hejsan, vad är det ni rekommenderar till att rensa skärmen på tvn samt dator? Har en 55 tums tv och vill inte göra några repor :/

Permalänk

mikrofiberduk

Viktigt det där med mikro!

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

Ifall man vill repa skärmen så är det ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem

i ungefär 15 års tid har jag använt en ren ny disktrasa lätt fuktad annars finns de ju LCD rengöring?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Toapapper & vatten

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

En mjuk dammvippa räcker gott om man inte kladdar eller har ungar som rör skärmen/tv:n. Min Panasonic plasma har glas på framsidan så där kan jag om jag behöver använda fönsterputs och fiberduk. Men på LCD som ej är touch är det väl någon form av film/plast och där bör man inte använda något medel mer än lätt fuktig duk om det är kladd, men för damm räcker det som sagt med dammvippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

@eduenlamer: bra du håller koll på mig

Permalänk
Medlem

RENSA en skärm???? Rengöra en skärm menar du väl? Lika fel att säga "rensa en skärm", som att säga "gräva håret".
OT Använd 1. dammvippa, om det inte räcker 2 Vatten och bommulstrasa. 3. Om det inte tar bort allt, fönsterputs och bummulstrasa...eventuellt svag diskmedelsblandning istället för fönsterputs. Papper är bra men luddar ofta och det blir bösigt på skärmen/TVn.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

RENSA en skärm???? Rengöra en skärm menar du väl? Lika fel att säga "rensa en skärm", som att säga "gräva håret".
OT Använd 1. dammvippa, om det inte räcker 2 Vatten och bommulstrasa. 3. Om det inte tar bort allt, fönsterputs och bummulstrasa...eventuellt svag diskmedelsblandning istället för fönsterputs. Papper är bra men luddar ofta och det blir bösigt på skärmen/TVn.

Tack KingCobra, min svenska är inte så bra :/