Elgiganten's prisgaranti
Saxat från vanliga frågor på deras sida.
Har ni prisgaranti?
Ja, vi lämnar 30 dagars prisgaranti på alla köp! Skulle du hitta produkten billigare hos någon annan betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden. Produkten behöver bara vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och den ska kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot andra Internet-butiker.
Hur gör jag om priset på produkten har sänkts innan jag har fått min leverans?
Ingen fara! Skulle det ske är det bara att kontakta oss, så ser vi till att du får tillbaka mellanskillnaden. Tänk på att höra av dig samtidigt som det låga priset gäller.
Har en order som lades för över 30 dagar sedan, jag missade att hämta ut den, den gick i retur, och skickades sedan ut igen. Priset sänktes sedan, informationen ovan tolkade jag som att de kommer att matcha sin egen prissänkning vid ett eventuellt anspråk. Att kila in i butik och handla för att sedan returnera och annullera ordern känns i såna här fall inte konstruktivt för någon part.
Hörde sedan av mig till de och fick svaret:
Om produkten kan säljas till samma vilkor så hade vi kunnat matcha det på goodwill. Vanligtvis är det bara 30 dagars prisgaranti från köpdatumet. Men eftersom produkten inte finns att beställa på hemsidan och är slut på huvudlagret så kan vi inte prismatcha produkten då det inte säljs på samma villkor.
Jag tycker här att de säger emot sina egna villkor, två gånger om. De säger köpdatum, villkoren säger leveransdatum. De säger kan inte matcha för att den endast säljs i butik och det anses inte som samma villkor, villkoren säger att prisgarantin gäller endast mot lokala butiker.
Rätt eller fel? Diskutera.