Hur får jag bort denna google "plupp" från skärmen?

Permalänk
Medlem

Hur får jag bort denna google "plupp" från skärmen?

Idag fick jag en ny ikon på min mobil som jag inte vill ha. Hur får jag bort den? Är alltså ikonen upp i vänstra hörnet som ligger där. Går att ta bort den tillfälligt men den dyker upp igen. Tack för förhand för svaret!

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

@Locos: Hur vet du att det är en Googleikon? Ser mer ut som någon chatappikon.

På första bilden ser man inte statusbaren, du har en notifiering i form av en skärmbild, skiten ovanför skärmbildsnotifieringen där har jag ingen aning om det är något samsungskit eller någon app du installerat.

På andra bilden där man ser ikonen så ser man inte notifieringarna. Detta skulle ju hjälpt lite så att säga.

Iaf så skriver du att du kan ta bort den och den kommer tillbaka, alltså rensar du notifieringen? Vad är det för notifiering du rensar? Har du ingen aning om vad det är för notifiering du tar bort kan du långtrycka på notifieringen och sen trycka på (i) eller något för information av appen. Har du 7.0 räcker det med att långtrycka på notifieringen. Vet inte om samsung gjort om detta också dock.

Permalänk
Medlem

Gå in i program inställningar eller "notiser" inställningar. Leta fram appen som har den ikonen och välj stäng av "notis". Har inte kvar min S6 så kommer inte riktig ihåg alla inställningar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@Locos: ser ut att vara peel smart remote