Permalänk
Inaktiv

Dags för ny mobiltelefon

Är ute efter en ny mobil. Max 3000 kr och naturligtvis android. Kameran är av vikt.
Har tittat på Moto G4 Plus och LG G3. LG:n är klart snyggast av dom två, men kom ut 2014,
medans Moto G4 Plus kom ut förra året, har nyare android som det verkar.

Kanske är orättvist att jämföra en Topmodell från 2014 med en budgetmodell från 2016.

Det lutar mot LG G3 men vill gärna höra er åsikt innan jag definitivt väljer.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om https://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/226605-motorola_moto_x... fick hem min igår så jag har inte använt den så mycket än men jag tycker att det verkar vara väldigt mycket telefon för pengarna.

Permalänk
Medlem

@Chrillemeter: Budget? Och vad är viktigt för dig? Bra kamera? Batteritid? Ren Android?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

@Chrillemeter: Budget? Och vad är viktigt för dig? Bra kamera? Batteritid? Ren Android?

Står i texten. Max 3000 kr. Kamera, högupplöst skärm. Dom kameratester jag sätt med Moto G4 Plus och LG G3 är att båda presterar bra.

Permalänk
Medlem

Hade kört på Moto X Force utan tvekan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Står i texten. Max 3000 kr. Kamera, högupplöst skärm. Dom kameratester jag sätt med Moto G4 Plus och LG G3 är att båda presterar bra.

Kolla på översta inlägget så länkade killen en högupplöst telefon. Och köp för guds skull ingen LG G3 eller Moto G4...

Permalänk
Medlem

Lenovo P2 I alla lägen om du ska ha en för ca 3000kr.
Efter x antal tester, så kan jag meddela att denna är överlägsen LG G4.

Med bra skärm, bra kamera och en batteritid på ca 3 dagar så är denna riktigt prisvärd och bra.
Stabilt byggd.

Jag köpte in 200st till mina anställda efter test av denna...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Lenovo P2 I alla lägen om du ska ha en för ca 3000kr.
Efter x antal tester, så kan jag meddela att denna är överlägsen LG G4.

Med bra skärm, bra kamera och en batteritid på ca 3 dagar så är denna riktigt prisvärd och bra.
Stabilt byggd.

Jag köpte in 200st till mina anställda efter test av denna...

Överlägsen över LG G4? Knappast..

Permalänk

samsung galaxy A3 2017?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Motorola Moto X Force eller Lenovo P2 hade jag nog kollat närmre på om okrossbar skärm eller extrem batteritid är intressant.
Honor 8 kan jag också rekommendera om den dimper ner till 2500kr igen. Vilket iofs förmodligen inte är så troligt då Honor 8lite finns ute nu för det priset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Crewsom:

Kanske inte enligt ditt tycke.
Men jag tyckte det iaf, samt de 10 personer på jobbet som hade en LG G4 men bytte direkt till Lenovon efter att de testat den istället.

Batteritiden suger, och man var tvungen att göra systemåterställning hela tiden då den laggar ner sig efter 1-2 månader.
Kameran är ungefär samma, men då använder jag ingen av de, då jag har min S7 om jag ska fota.
Varken G3 eller G4 har varit bra. G2 var bra när den kom, men efter det så har de varit en stor besvikelse.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag vill nämna att Moto G5+ kommer ut om cirka en månad och den är nog värd att vänta på. Den kommer kosta runt 2500 kronor. Moto Z Play är också riktigt prisvärd och reas ofta ut för 3500 kr. En begagnad Oneplus 3 är det bästa valet om du vill ha en bra kamera. De kan du hitta på Blocket för cirka 3000 kr i bra skick.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Treant:

Jag vill nämna att Moto G5+ kommer ut om cirka en månad och den är nog värd att vänta på. Den kommer kosta runt 2500 kronor. Moto Z Play är också riktigt prisvärd och reas ofta ut för 3500 kr. En begagnad Oneplus 3 är det bästa valet om du vill ha en bra kamera. De kan du hitta på Blocket för cirka 3000 kr i bra skick.

Problemet är att jag inte kan vänta då jag inte har någon mobil just nu och behöver en pronto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag vill nämna att Moto G5+ kommer ut om cirka en månad och den är nog värd att vänta på. Den kommer kosta runt 2500 kronor. Moto Z Play är också riktigt prisvärd och reas ofta ut för 3500 kr. En begagnad Oneplus 3 är det bästa valet om du vill ha en bra kamera. De kan du hitta på Blocket för cirka 3000 kr i bra skick.

Hur kan en OP3 vara det bästa valet begagnad vad gäller kamera då Nexus 5x finns från 1000kr och uppåt med likvärdig/bättre kamera?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Köp inte en G3 nu med en budget på 3000kr... Då är snarare en begagnad G5 något att kika efter

Permalänk
Inaktiv

Blir att plocka ut en Motorola Moto X Style på Webhallen på fredag. Efter att läst recensioner på både prisjakt och dppreview bland annat så är det en mobil med kompetent kamera. Mycket telefon för pengarna helt klart.

Permalänk
Medlem

Tycker du att det är kul att fixa lite på egenhand kan jag rekommendera Xiaomi. T.ex. Mi 5. Finns enkelt att köpa hos Honorbuy.com. Ruggigt mycket telefon för pengarna. Du har det hemma inom 2 dagar ifall du beställer från deras EU warehouse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Tycker du att det är kul att fixa lite på egenhand kan jag rekommendera Xiaomi. T.ex. Mi 5. Finns enkelt att köpa hos Honorbuy.com. Ruggigt mycket telefon för pengarna. Du har det hemma inom 2 dagar ifall du beställer från deras EU warehouse.

Kan bara hålla med, kör själv MIX MI sen 1 månad tillbaka och är helnöjd.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Kan bara hålla med, kör själv MIX MI sen 1 månad tillbaka och är helnöjd.

Du verkar ha gott om telefoner att välja emellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Du verkar ha gott om telefoner att välja emellan

Tja, jag köper in telefoner för företaget, så jag får alltid en massa demo-telefoner från leverantörer.
Så, gått om telefoner, plattor och laptops att välja mellan

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tja, jag köper in telefoner för företaget, så jag får alltid en massa demo-telefoner från leverantörer.
Så, gått om telefoner, plattor och laptops att välja mellan

Somliga har de gött..

Permalänk
Inaktiv

Så då har man beställt en Moto X Style. Lägligt också att Webhhallen har kampanjpris på den och sänkt den med 200 kr.