Permalänk
Medlem

Min vive samlar damm sen ett tag tillbaka, saknar riktigt feta titlar. Har det kommit nått nytt must-have på senare tid? Väntar fortfarande på en riktig AAA-skräckis. Inget än?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Avstängd

Doom 3 BFG är det närmaste man kommer AAA tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sairento ser lovande ut tycker jag, är ju fortfarande early access så mer kommer:
http://store.steampowered.com/app/555880/

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Super Hot! Det är otroligt roligt!

På något vänster har de lyckats skapa ett spel där du känner dig som värsta superhjälten ur Matrix, trots att det är du själv som gör allt, Inga fancy animationer som du trycker på Y två gånger för att aktivera eller nåt...

Finns väl bara på Oculus Home än, men fungerar klockrent med Revive. Ska komma direkt till Steam senare dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vet att folk redan har nämnt det men Dirt Rally är fan ett måste. VR i kombo med ratt och pedaler gör spelet oslagbart.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

kan starkt rekommendera superhot, jävlar vilket bra spel! Just nu fick jag tag i spelet på andra håll för jag vägrar stödja oculus och använde REVIVE för att spela spelet

Men satan vilket nytänkande spel! Helvete vad det är bra! Kände mig så sjukt frän tills tjejen frågade varför jag dansade runt som om jag var i the matrix...

Permalänk
Medlem

Hur fungerar skjutspel på HTC Vive? Förstår att det kan skilja sig mellan spelen men finns det spel som är roliga, där man känner att det verkligen fungerar bra? Såg bland annat ett spel som heter Onward som såg intressant ut.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hur fungerar skjutspel på HTC Vive? Förstår att det kan skilja sig mellan spelen men finns det spel som är roliga, där man känner att det verkligen fungerar bra? Såg bland annat ett spel som heter Onward som såg intressant ut.

Handkontrollerna är formad rätt snarlikt ett skjutvapen. Sen pga motiontrackingen så är det suveränt att skjuta i spelet. Känns otroligt verkligt förutom recoil/vikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Super Hot! Det är otroligt roligt!

På något vänster har de lyckats skapa ett spel där du känner dig som värsta superhjälten ur Matrix, trots att det är du själv som gör allt, Inga fancy animationer som du trycker på Y två gånger för att aktivera eller nåt...

Finns väl bara på Oculus Home än, men fungerar klockrent med Revive. Ska komma direkt till Steam senare dock.

/hulle.

Skrivet av Wasp:

kan starkt rekommendera superhot, jävlar vilket bra spel! Just nu fick jag tag i spelet på andra håll för jag vägrar stödja oculus och använde REVIVE för att spela spelet

Men satan vilket nytänkande spel! Helvete vad det är bra! Kände mig så sjukt frän tills tjejen frågade varför jag dansade runt som om jag var i the matrix...

Vart skaffade ni spelet?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Vart skaffade ni spelet?

Finns att köpa på Oculus Home, men det kommer till Steam till våren tror jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Drog en rövare. Humble bundle hade någon drive med john Wick VR för 25$. Får hoppas retail inte är billigare än så iaf. Får Pay Day 2 och Dead by Daylight också. https://www.humblebundle.com/starbreeze-bundle-presents-john-...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tabletop Simulator finns för halva priset på Humble Bundle.

https://www.humblebundle.com/store/tabletop-simulator?hmb_sou...

Någon som har det? Rekommenderas det?

Permalänk
Medlem

Tipsar:

Arizona Sunshine, 33€
https://www.humblebundle.com/store/arizona-sunshine

Project Cars ~8€ eller ~14€ inkl 12 DLC.
https://www.humblebundle.com/bandai-namco-bundle

Permalänk
Medlem

Kan även slå ett slag för Eleven: Table Tennis VR. Funkar riktigt bra i VR och fysiken är riktigt bra. Har lika kul varje gång jag spelar det, dock så blir man svettig som fan men det får man ta Kostar 9.99 euro på steam.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Keep Talking and Nobody Explodes
7,24€ i ett ~dygn till hos Humble Bundle Store.

Kan rekommendera Smash Box Arena, halva priset i 9 timmar till på Steam. Mycket välgjort spel och extremt roligt.
9,99€
http://store.steampowered.com/app/530350/

Permalänk
Avstängd

Spelade precis genom Arizona sunshine, förstår inte riktigt hypen, kändes som ett slarvjobb, fel skalor på många objekt, assets som inte passar ihop i stilen, LOD popping var ju extrem och realtidsljuset var inge vidare ihopsatt. Sedan körde jag med TouchPad vilket kom i en Update rätt nyligen, men det var välldigt buggig, fastande konstant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

hur många här är det som kör med vorpx. jag har det men har väl inte lyckats få det att funka.
försökte anv det till alien isolation ett spel som jag tycker ska vara en självklar vr titel.

Permalänk
Medlem

Fick bara igång Alien Isolation med Oculus Rift inte HTC Vive.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist:

var de med dom äldre headseten från rift eller.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig DK:orna bara CV1

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Hade aldrig DK:orna bara CV1

oki vadå så du använde inte vorpx eller annat program, du hade alltså fullt vr stöd på din rift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

oki vadå så du använde inte vorpx eller annat program, du hade alltså fullt vr stöd på din rift.

Nä alien isolation har ju inget vr stöd du måste använda vorpx för att låsa upp det experimentella

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Mina favoriter än så länge är:
*Rec Room (gratis med flera minispel)
*Audioshield (om man lyssnar på musik)
*Super Hot (med Revive)
*Space Pirate Trainer
*Sairento (IMO, roligare version av Raw Data men i tidig utveckling)

För de som vill prova Holopoint kan jag rekommendera Rec Room och köra "Quest Mode". Ta upp en pilbåge o löp amok Själv har jag provat Holopoint men tröttnade fort...

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

[quote postid="16672183" userid="4745" name="oqvist"]
Nä alien isolation har ju inget vr stöd du måste använda vorpx för att låsa upp det experimentella
[/

läste det hade stöd för om det va dk1 eller 2. finns ju massor videos på tuben om det med. men ja jag fick de inte att lira med vorpx allt var super inzoomat. vad körde du för inställningar och hur tyckte du uplevelsen var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

[quote postid="16672183" userid="4745" name="oqvist"]
Nä alien isolation har ju inget vr stöd du måste använda vorpx för att låsa upp det experimentella
[/

läste det hade stöd för om det va dk1 eller 2. finns ju massor videos på tuben om det med. men ja jag fick de inte att lira med vorpx allt var super inzoomat. vad körde du för inställningar och hur tyckte du uplevelsen var?

Justera du foven? inzoomat blir det går inte använda datorterminalerna fullt ut då du inte har headtracking i det läget. Går att mappa knappen för scrollhjulet tror jag för att få typ projektorvy om jag minns rätt. Sen finns det ju en projektorsimulation också. Kör du projektorvy kan du ändå köra headtracking men du tappar lite i immersion med att du kan se kanterna en del men grafiken blir ju lite skarpare och interfacet blir inte trasigt emellanåt så det är en avvägning.

Du hade säkert allt rätt men vorpx är vorpx. Ingenting fungerar hundraprocentigt som lir med direkt stöd. De jobbade en del med VR stöd men slopade det av någon anledning. Jag fixade ju förvisso inte att lira liret innan jag dödade AIn på Alien redan på 2D skärm. Hade inte vart lättare i VR

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Justera du foven? inzoomat blir det går inte använda datorterminalerna fullt ut då du inte har headtracking i det läget. Går att mappa knappen för scrollhjulet tror jag för att få typ projektorvy om jag minns rätt. Sen finns det ju en projektorsimulation också. Kör du projektorvy kan du ändå köra headtracking men du tappar lite i immersion med att du kan se kanterna en del men grafiken blir ju lite skarpare och interfacet blir inte trasigt emellanåt så det är en avvägning.

Du hade säkert allt rätt men vorpx är vorpx. Ingenting fungerar hundraprocentigt som lir med direkt stöd. De jobbade en del med VR stöd men slopade det av någon anledning. Jag fixade ju förvisso inte att lira liret innan jag dödade AIn på Alien redan på 2D skärm. Hade inte vart lättare i VR

ja fov är på max så att säga. sett man kan ladda ner ngra färdiga inställningar, men ej fått det att funka heller, dock var det ett tag sedan jag testa. man kanske ska ge det ett nytt försök

Permalänk
Medlem

Någon som testat Homebound och kan uttala sig om det?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Zenon88:

har det på ps4, ej testat på htc men läste att folk som köpt till sin rift verkar få ngt felmeddelander när dom startar upp spelet

Permalänk
Medlem

Paranormal activity. Släpp nu, verkar sinnessjukt, efter att ha kollat videos. http://vrsverige.se/spoka-ihjal-dig-med-paranormal-activity-l...

Skickades från m.sweclockers.com