Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Synd att Apex M800 inte är riktigt så bra som man vill.
Det var svårt att skriva normalt på och den stora space-knappen känns helt fel för mig.

Det bästa är att man kan prova tangentborden på Elgiganten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Synd att Apex M800 inte är riktigt så bra som man vill.
Det var svårt att skriva normalt på och den stora space-knappen känns helt fel för mig.

Det bästa är att man kan prova tangentborden på Elgiganten.

Det är så att det tangentbordet inte håller måttet?
Tänkte pensionera mitt 4 år gamla Microsoft sidewinder x4, som för övrigt är helt men börjar bli något slitet.

Får kanske trots det knalla in på Elgiganten och känna på det.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Det är så att det tangentbordet inte håller måttet?
Tänkte pensionera mitt 4 år gamla Microsoft sidewinder x4, som för övrigt är helt men börjar bli något slitet.

Får kanske trots det knalla in på Elgiganten och känna på det.

Just x4 är väl just det tangentbordet som är närmast m800 med sina aningen mindre knappar. Så det är verkligen värt att testa isf.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Det är så att det tangentbordet inte håller måttet?
Tänkte pensionera mitt 4 år gamla Microsoft sidewinder x4, som för övrigt är helt men börjar bli något slitet.

Får kanske trots det knalla in på Elgiganten och känna på det.

Definitivt ett måste att pröva på - har suttit nu någon vecka med tangentbordet men skriver fortfarande fel då och då pga de extremt känsliga tangenterna... visserligen sköna när du väl lärt dig skriva men kommer ta ett tag till för mig innan jag bemästrat den

En annan sak efter lite googlande är att många klagar på hur vissa tangenter, i synnerhet enter-knappen, "lossnar" efter ett tag... i en sådan utsträckning att det på steelseries supportsida för M800 finns en separat fråga: Where can I get replacement keycaps for my keyboard?

Köpte tangentbordet under mellandagsrean för 900 och det var väl ett okej köp - för 600 nu tycker jag definitivt det kan vara värt det efter du känt lite i en av elgigantens butiker!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Grymt mycket bra konsol och 4K/UHD mediaspelare för pengarna!

Kunde inte låta bli att köpa ovan 1TB-version att ha som konsol på landet (har redan tre XB1S hemma som mediaspelare/konsol).

Riktigt bra kanonpris! Har redan FIFA 17, så tänkte sälja medföljande downloadkod till FIFA (hoppas att det är OK?), eller ge bort till släkt/vänner.

Nej, det är absolut senaste XB1S (med UHD-BluRay-spelare, och allt). Nästan så jag också tror att ElGiganten gjort ett misstag här... (beställde en hyfsat direkt igår kväll när jag råkade se det).

WTF, nu sänker de ännu mer, endast 1990:- I morgon tisdag.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

WTF, nu sänker de ännu mer, endast 1990:- I morgon tisdag.

Japp, avbröt tidigare order och beställde på nytt igen. 😀

Går att beställa redan nu (http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Japp, avbröt tidigare order och beställde på nytt igen. 😀

Går att beställa redan nu (http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...).

Jag hittar inte var man avbryter. Och i går var det för sent att ringa. Får ringa 09:00 och se vad de säger. De har ju 30 dagars prisgaranti också.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag hittar inte var man avbryter. Och i går var det för sent att ringa. Får ringa 09:00 och se vad de säger. De har ju 30 dagars prisgaranti också.

Ja, man är lite dumt nog tvungen att ringa kundtjänst (finns ingen sådan möjlighet via webbsida).

Förutom prisgaranti så kan man ju alltid lämna tillbaka tidigare beställning också om man lagt en ny.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, man är lite dumt nog tvungen att ringa kundtjänst (finns ingen sådan möjlighet via webbsida).

Förutom prisgaranti så kan man ju alltid lämna tillbaka tidigare beställning också om man lagt en ny.

Tog det via chatten, de gjorde ett prisgarantiärende och pengarna kommer inom en vecka.
Fast de brände jag direkt på Ebay. Ställ, laddstation, silikonskydd till kontrollen och multimediafjärr för totalt ca 140:-

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Blev intresserad av att fixa en som mediaspelare i vardagsrummet, men såg att man bland annat inte kunde överföra filer direkt till 1TB disken... är det bara skivor och streaming som gäller, alternativt spela upp filer från USB? Feels like a big waste :/

Stämmer, vilket är konstigt, men musik filer går av vad jag läst. Att spela upp video filer är som du redan nämnts, via stream, skivor och USB disk.
Funderar om skall köpa den, endast för bluray skull och svårt bestämma om det är värt det. Om bluray spelaren kunde göras regions fri skulle jag köpt direkt, synd att det inte går och man måste rippa, för sen streama.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det i standarden för BluRay (och UHD BluRay) att spelarna måste stödja och acceptera regionskodning om utgivarna har satt det så (HD-DVD, som var konkurrent till BluRay en gång i tiden, var ju helt regionsfri). Dessvärre så håller filmbolagen fortfarande på med sådant här trams.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Plockade upp en XBONE+FIFA för 1999:- på lunchen, men hinner ju knappt spela på PS4:an där hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Stämmer, vilket är konstigt, men musik filer går av vad jag läst. Att spela upp video filer är som du redan nämnts, via stream, skivor och USB disk.
Funderar om skall köpa den, endast för bluray skull och svårt bestämma om det är värt det. Om bluray spelaren kunde göras regions fri skulle jag köpt direkt, synd att det inte går och man måste rippa, för sen streama.

Jag är själv i samma sits som dig, tycker priset är fint och är lite små sugen på att plocka upp en, men har ingen aning om vad jag ska.använda den till... Personligen tycker jag spel är roligare när man har bättre kontroll = tangentbord + mus. Har en ganska kraftfull laptop som duger för casual gaming, stationära är kraftfull där ett spel på steam går på ~50 kr om man har tråkigt.
Uhd spelare har jag ingen nytta av.
Ser helt enkelt inte nyttan/möjligheten med en konsol.
Har även en 35" skärm till stationära och det är mer än tillräckligt stor skärm.
Kan någon berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Jag är själv i samma sits som dig, tycker priset är fint och är lite små sugen på att plocka upp en, men har ingen aning om vad jag ska.använda den till... Personligen tycker jag spel är roligare när man har bättre kontroll = tangentbord + mus. Har en ganska kraftfull laptop som duger för casual gaming, stationära är kraftfull där ett spel på steam går på ~50 kr om man har tråkigt.
Uhd spelare har jag ingen nytta av.
Ser helt enkelt inte nyttan/möjligheten med en konsol.
Har även en 35" skärm till stationära och det är mer än tillräckligt stor skärm.
Kan någon berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Givetvis passar inte alla produkter alla. Ser man inget behov bör man inte köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Jag är själv i samma sits som dig, tycker priset är fint och är lite små sugen på att plocka upp en, men har ingen aning om vad jag ska.använda den till... Personligen tycker jag spel är roligare när man har bättre kontroll = tangentbord + mus. Har en ganska kraftfull laptop som duger för casual gaming, stationära är kraftfull där ett spel på steam går på ~50 kr om man har tråkigt.
Uhd spelare har jag ingen nytta av.
Ser helt enkelt inte nyttan/möjligheten med en konsol.
Har även en 35" skärm till stationära och det är mer än tillräckligt stor skärm.
Kan någon berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Har de främst som mediaspelare (en var till alla mina TV) för att köra streamat (Netflix och Viaplay) samt lokala filer (Plex). I andra hand för lite socialt spelande ifrån TV-soffan tillsammans med andra.

Bla. så har min dotter har tyckt det är ett roligt alternativ till att spela på hennes iPad eller Galaxy S. Hon vill gärna utmana mig i Forza och andra spel (och blir grymt glad de gånger när hon lyckas komma i mål före mig).

Annars så är det även för mig främst PC som gäller för spelande.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Givetvis passar inte alla produkter alla. Ser man inget behov bör man inte köpa.

Jodå, man hittar alltid ett behov för att köpa något

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Jag är själv i samma sits som dig, tycker priset är fint och är lite små sugen på att plocka upp en, men har ingen aning om vad jag ska.använda den till... Personligen tycker jag spel är roligare när man har bättre kontroll = tangentbord + mus. Har en ganska kraftfull laptop som duger för casual gaming, stationära är kraftfull där ett spel på steam går på ~50 kr om man har tråkigt.
Uhd spelare har jag ingen nytta av.
Ser helt enkelt inte nyttan/möjligheten med en konsol.
Har även en 35" skärm till stationära och det är mer än tillräckligt stor skärm.
Kan någon berätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Föredrar också PC för de flesta spel. Den här hamnar i min grotta med hembio. Bilspel funkar bäst på Xbox, med surround och 90", nu får man ju Project Cars gratis om man har Gold.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

En liten fundering, var det någon mer än jag som beställde Logitech K400r white från Siba för 169:- och isf har fått produkten?

Länken finns kvar https://www.siba.se/dator/dator-tillbehor/tangentbord/logitec...

Jag kan dock inte minnas vilket datum jag beställde men det var nog i mitten av december. Jag fick inget bekräftelsemail vid beställningen utan fick be om ett nytt utskick i mitten av januari, så kan inte se beställningsdatum.

Får med jämna mellanrum mail om att produkten är försenad och det börjar bli rätt irriterande.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Just x4 är väl just det tangentbordet som är närmast m800 med sina aningen mindre knappar. Så det är verkligen värt att testa isf.

Skrivet av Mix0r:

Definitivt ett måste att pröva på - har suttit nu någon vecka med tangentbordet men skriver fortfarande fel då och då pga de extremt känsliga tangenterna... visserligen sköna när du väl lärt dig skriva men kommer ta ett tag till för mig innan jag bemästrat den

En annan sak efter lite googlande är att många klagar på hur vissa tangenter, i synnerhet enter-knappen, "lossnar" efter ett tag... i en sådan utsträckning att det på steelseries supportsida för M800 finns en separat fråga: Where can I get replacement keycaps for my keyboard?

Köpte tangentbordet under mellandagsrean för 900 och det var väl ett okej köp - för 600 nu tycker jag definitivt det kan vara värt det efter du känt lite i en av elgigantens butiker!

Var förbi idag och kunde inte låta bli, fick bli ett köp trots allt. Alltid värt att testa
Kommer nog sakna egna dedikerade mediaknappar, men va fan!

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Var förbi idag och kunde inte låta bli, fick bli ett köp trots allt. Alltid värt att testa
Kommer nog sakna egna dedikerade mediaknappar, men va fan!

Jag tacklade det genom att använda numpad knapparna som mediaknappar istället (genom Steelseries Engine)

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

En liten fundering, var det någon mer än jag som beställde Logitech K400r white från Siba för 169:- och isf har fått produkten?

Länken finns kvar https://www.siba.se/dator/dator-tillbehor/tangentbord/logitec...

Jag kan dock inte minnas vilket datum jag beställde men det var nog i mitten av december. Jag fick inget bekräftelsemail vid beställningen utan fick be om ett nytt utskick i mitten av januari, så kan inte se beställningsdatum.

Får med jämna mellanrum mail om att produkten är försenad och det börjar bli rätt irriterande.

Wow, synd man missade det. Då hade jag inte, men nu har jag behov av det.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är detta prisvärt? Någon länkade i den andra tråden, blir ytterliggare 1000kr rabatt med Sweclockers rabattkod

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/...

Permalänk
Medlem

@LeBron: Ja det är det ju, kolla på Taurus dator på Inet, samma spec om inte bättre på denna för 2k mindre
i ditt fall med rabatt 3k mindre, dock så har taurus H80i vattenkylning.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Wow, synd man missade det. Då hade jag inte, men nu har jag behov av det.

Jag var snabb på beställ-knappen men har inte sett skymten av något tangentbord.
Tog iaf kontakt med supporten hos Siba igår och de sade att tangentbordet är utgånget och inte kan levereras, synd. Skulle dock få någon slags kompensation för det inträffade, så det är väl snyggt från deras sida iaf.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Inget tips rakt av, men timmarna är knappa tills det brakar loss!

NetOnNet öppnar en ny webshop i Göteborg imorgon och kommer ha många riktigt bra erbjudanden ryktas det om... Om de är i stil med när de öppnade lagershop i Borås så är det dags att slå på stora trumman, för ni som följer denna tråden vet hur många bra erbjudanden det var där då.

Mer information här:
https://www.netonnet.se/content/marketing/lagershopspremiar

Sidan med erbjudanden öppnar idag den 23'e kl 21:00

De har lagt ut ett smakprov på 4st erbjudanden här, och många fler skall följa.
http://adock.se/users/upload/files2017/170223110235001.png

Där gick februari-lönen...

Dold text

"Lagershopsöppning på Backaplan och Järnbrott Göteborg 24/2 - Det firar vi med lokala premiärerbjudanden!"

Inga online-erbjudanden? Darn, hade gärna velat köpa Chromecast:en för 199 kr...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Icte:

"Lagershopsöppning på Backaplan och Järnbrott Göteborg 24/2 - Det firar vi med lokala premiärerbjudanden!"

Inga online-erbjudanden? Darn, hade gärna velat köpa Chromecast:en för 199 kr...

Nej det är grejen med just butiksöppningar, Webhallen gör likadant.

Endast på-plats erbjudanden och begränsat antal, max en produkt utav samma per person och först till kvar.
... lite mysigt att ta ledigt från jobbet för att "göra klipp" med en kompis och sedan tillbringa dagen i GBG med nån öl å go hamburgare på en krog

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: I ditt tips så skriver du "NetOnNet öppnar en ny webshop i Göteborg" vilket iaf fick mig att tänka erbjudanden online. Om det bara är lokala erbjudanden kanske du kan snygga till det lite i den posten så folk inte missförstår och sitter och hamrar F5 ikväll vid 21

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av xtQ:

@andreas_dock: I ditt tips så skriver du "NetOnNet öppnar en ny webshop i Göteborg" vilket iaf fick mig att tänka erbjudanden online. Om det bara är lokala erbjudanden kanske du kan snygga till det lite i den posten så folk inte missförstår och sitter och hamrar F5 ikväll vid 21

Point taken

Dumt att DDoS'a NetOnNet ikväll vid 21 då ja.. hehe

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Nej det är grejen med just butiksöppningar, Webhallen gör likadant.

Endast på-plats erbjudanden och begränsat antal, max en produkt utav samma per person och först till kvar.

När de hade nyöppningserbjudande i grannbyn här, så var jag glad att en annan gigant kör med prisgaranti mot konkurrenter, så istället för att åka iväg och köa i grannbyn gick jag enkelt in i konkurrentens lokala butik å köpte prylarna för samma pris där..
(I det fallet en chromecast för 199kr, samt något minneskort te nallen för 79kr)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mikael_thn:

När de hade nyöppningserbjudande i grannbyn här, så var jag glad att en annan gigant kör med prisgaranti mot konkurrenter, så istället för att åka iväg och köa i grannbyn gick jag enkelt in i konkurrentens lokala butik å köpte prylarna för samma pris där..
(I det fallet en chromecast för 199kr, samt något minneskort te nallen för 79kr)

Är det Elgiganten vi pratar om så skulle det iaf aldrig fungera där jag bor.

Elgiganten i Varberg har de mest pissiga anställda jag varit med om när det kommer till kundservice.

Jag: Det här mobilskalet har NetOnNet för 199kr, och ni tar 349kr - men ni kan väl matcha det iom er prisgaranti ?"
El-G: Nej NetOnNet ligger för långt bort.
Jag: Öhh...?"
El-G: Närmsta NetOnNet härifrån är 31km - vi har en gräns på 25km.

... Liksom hallå ?

En annan gång fick jag liknande svar, men om ännu mer uppkäftigt:
Jag: Den här saken kostar XXX :- där - kan ni matcha?"
El-G: Nej det kan vi inte.
Jag: Men... prisgaranti ?"
El-G: Det gäller inte för den typen utav produkter
Jag: "???, gäller väl allt?"
El-G: Nej inte XXX (minns inte vad det var, men det var elektronik-relaterat)
Jag: "Jaha... sedan när då ?"
El-G: Det står på våran hemsida någonstans du får leta där.
Jag: "Ok, så jag som kund skall leta upp era vilkor ?"
El-G: Ja, kan du leta priser, så kan du väl leta finstilt text ?
// vid detta laget blir jag riktigt irriterad //
Jag: Alltså vad håller du på med ?, jag är kund och vill köpa en sak här men ni tar mer än en konkurrent - samt att ni erbjuder prisgaranti.. ?"
El-G: Du, vi säger såhär - köp du din grej där då.
* Så går han iväg *

... Sedan dess handlar jag ALDRIG, AAAALDRIG mer på Elgiganten.
Över min döda kropp och grannens hund.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •