Returnera delar efter ångerrättsperiod?

Permalänk
Medlem

Returnera delar efter ångerrättsperiod?

Känner mig lite stressad här... Har precis skaffat ett Skylake baserat bygge (Asus Z170 Aura; i5 6600k) och fått reda på AMD Ryzen's launch idag. De delarna jag har är sprillansnya i deras lådor, helt oanvända.

Kan jag dock returnera de från affären jag köpte den ifrån, och få tillbaka mina pengar, öven om det gått över 30 dagar?

Permalänk
Medlem

Fråga butiken, det är nog upp till dom.

Permalänk
Hedersmedlem

@Rafracer *Tråd flyttad*

Först och främst välkommen till Sweclockers!
Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (§3.3/korspostning). Ifall man är osäker på placeringen går det bra att antingen anmäla tråden eller kontakta en moderator.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafracer:

Känner mig lite stressad här... Har precis skaffat ett Skylake baserat bygge (Asus Z170 Aura; i5 6600k) och fått reda på AMD Ryzen's launch idag. De delarna jag har är sprillansnya i deras lådor, helt oanvända.

Kan jag dock returnera de från affären jag köpte den ifrån, och få tillbaka mina pengar, öven om det gått över 30 dagar?

Trevligt att du besitter information om hur amds cpuer presterar och hur de står sig i prestanda per krona innan lansering...

För att svara på din fråga är det upp till butiken att ta emot varor efter 30 dagars öppet köp ha dock inte för höga förväntningar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Jarå, kanske lite naivt av mig, men det är frestande när det påstås att ett R5 1600X verkar prestera som en i5-7600K med multithreading, som ingen i5:a har just nu.

Tack för svaret! Ska även kolla med affärerna och se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafracer:

@Oliver91: Jarå, kanske lite naivt av mig, men det är frestande när det påstås att ett R5 1600X verkar prestera som en i5-7600K med multithreading, som ingen i5:a har just nu.

Tack för svaret! Ska även kolla med affärerna och se hur det blir

så sa dem med bulldozer med och sen kom speltesterna och visade något helt annat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det är helt upp till butikens goodwill. Du kan ju försöka med argumentet att du vill lämna in produkterna för att få ett kvitto på beloppet hos butiken, så att du är bunden till att köpa Ryzen från just dem. Kanske gör dem lite mer tillmötesgående.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Kent: Okej! Ska definitivt ha det i tanke för framtiden!

Permalänk
Medlem

@Mithras: Dedär lät ju mycket vettigt! Äran till dig om det argument hjälper till

Permalänk
Medlem

@Rafracer: Värt att tänka på kan väl vara att första batchen med Ryzen antagligen är uppbokade redan, och enligt Inet var det lite oklart när nästa batch skulle komma. Så har du otur får du kanske vänta ett tag innan du kan bygga Ryzen-burk.

"När kommer andra vågen av processorer?

Obekräftat datum men fler på ingång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafracer:

@Oliver91: Jarå, kanske lite naivt av mig, men det är frestande när det påstås att ett R5 1600X verkar prestera som en i5-7600K med multithreading, som ingen i5:a har just nu.

Tack för svaret! Ska även kolla med affärerna och se hur det blir

Bör väl påpekas att det inte är känt när R5 1600X släps, då det som kommer snart är toppmodellerna, 1700, 1800 seriena
så det kanske är både en och två, tre månader innan R5 1600X finns att köpa.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

@Rafracer: Värt att tänka på kan väl vara att första batchen med Ryzen antagligen är uppbokade redan, och enligt Inet var det lite oklart när nästa batch skulle komma. Så har du otur får du kanske vänta ett tag innan du kan bygga Ryzen-burk.

"När kommer andra vågen av processorer?

Obekräftat datum men fler på ingång"

Skrivet av ggustavsson:

Bör väl påpekas att det inte är känt när R5 1600X släps, då det som kommer snart är toppmodellerna, 1700, 1800 seriena
så det kanske är både en och två, tre månader innan R5 1600X finns att köpa.

Tack peeps! Jag antar att jag får vänta ett par månader till jag (möjligtvis) kan bygga min Ryzen-burk.

Vad som gäller affärerna sa de båda att det inte gick att returnera mina nuvarande produkter. Får försöka sälja dem på bud på marknaden, när jag blir tre månader gammal här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafracer:

Tack peeps! Jag antar att jag får vänta ett par månader till jag (möjligtvis) kan bygga min Ryzen-burk.

Vad som gäller affärerna sa de båda att det inte gick att returnera mina nuvarande produkter. Får försöka sälja dem på bud på marknaden, när jag blir tre månader gammal här

Varför inte använda det?? Du kommer förlora väldigt mycket mer pengar än vad du kommer vinna i prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.