Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Ghost Recon Wildlands Open Beta öppnar idag! 😊

Kan laddas ned här redan nu.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Behlver detta spel grym hårdvara eller? Kör med i5 och 1070 och 16gb ram och får på very high typ 60-70. CPU usage är på 60% med gpu usage är på 91% ca. Upplever att det laggar även fast jag har över 60 fps men detta skulle kunna vara tearing som jag inte är så insatt i vad det är

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med att spela spelet?
Har crashat flera gånger nu ett par minuter in i spelet, oavsett var man befinner sig. In-game eller i menyerna. Outdated game skyller den på. Verifiera filerna i Uplay och försök igen, fungerar inte det så gå in på ubi support men där står ju ingenting om någonting.
Någon som har tips? Har installerat senaste amd drivrutiner och håller just nu på att ladda ner det ännu en gång för att prova igen.

EDIT:
Hårdvara
FX-8350
16 gb ram
RX480 8 gb
Installerat på en gammal mekanisk hdd.

Permalänk
Medlem

Ovanstående fungerade. Men det är fruktansvärt vad det tar lång tid att starta spelet. Saknas plats på ssdn. Det hade kanske gjort susen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TCalle:

Behlver detta spel grym hårdvara eller? Kör med i5 och 1070 och 16gb ram och får på very high typ 60-70. CPU usage är på 60% med gpu usage är på 91% ca. Upplever att det laggar även fast jag har över 60 fps men detta skulle kunna vara tearing som jag inte är så insatt i vad det är

Skickades från m.sweclockers.com

Ställ in så att fps blir max 60 fps om du inte har en gamingskärm. V-sync brukar vara att föredra då.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TCalle:

Behlver detta spel grym hårdvara eller? Kör med i5 och 1070 och 16gb ram och får på very high typ 60-70. CPU usage är på 60% med gpu usage är på 91% ca. Upplever att det laggar även fast jag har över 60 fps men detta skulle kunna vara tearing som jag inte är så insatt i vad det är

Skickades från m.sweclockers.com

Många inklusive mig som har problem med att musen laggar, har tyvärr inte hittat någon bra lösning på det.

Permalänk
Medlem

Fick BSOD igår när jag lirade: Clock_watchdog_Timeout
Spelet fryste på primära skärmen och bsod dök upp på den sekundära..

Verkar vara fler som råkat ut för detta..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Tur att det är en beta och hoppas alla som får problem rapporterar dessa. Annars kommer samma fel existera när spelet släpps.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Min dator har också bluescreenat två gånger utav spelet... Under 5 min.

Permalänk
Medlem

Funkade utan problem för mig men körde inte så länge. Tyckte det var trist.
Noll rekyl, skjuta på gubbar som sticker upp bakom skydd, kändes för mycket som CoD.

Permalänk

Körde med en annan rigg än den som står skriven nedanför detta inlägg, jag fick stabila 30-45 fps och då körde jag ändå på "Very High" utan några ändringar, sitter en i5 4460, 8gb ram och en R9 280X i den riggen så det krävs inte mycket för att få ganska bra framerate. Den droppade ALDRIG under
30 fps vilket jag är väldigt glad över.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Funkade utan problem för mig men körde inte så länge. Tyckte det var trist.
Noll rekyl, skjuta på gubbar som sticker upp bakom skydd, kändes för mycket som CoD.

Jag antar att du körde helt ensam? Om man kör med minst en person co-op så tycker jag iallafall att spelet blir mycket roligare då man kan samarbeta.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Många inklusive mig som har problem med att musen laggar, har tyvärr inte hittat någon bra lösning på det.

Jag löste det genom att byta från borderless till fullscreen!

Permalänk
Medlem

@Saddl3r: okej får prova det

Permalänk
Medlem

Fick dålig fps på very high med 30-60 fps på closed beta. Men nu blev det förvånansvärt bättre på open beta. Låg mellan 60-80

6700k
Gtx 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Funkade utan problem för mig men körde inte så länge. Tyckte det var trist.
Noll rekyl, skjuta på gubbar som sticker upp bakom skydd, kändes för mycket som CoD.

Ja lite så...
Dock ställde vi upp svårighetsgraden till max och fasen vad svårt det var att hålla sig levande, AI:n wallhackar och aimbotar för fasen Men ibland kommer de på rad (so stupid) så man kunde bara sikta på samma ställe och plocka dem en efter en..

Tycker att de kunde ha lagt till så man kan kompensera bulletdrop i scopet borde vara a och o i ett fps spel idag speciellt när de varit så noga med att redovisa distansen i kikaren inget jätteproblem men ändå.

Bilfysiken hade blivit lite bättre sedan alphan men den behövs fortfarande förbättras en hel del, vi hittade en LAV som typ åkte över hinder som den vägde som papper.. inte så troligt.

Grafiken upplevde vi att ha blivit mycket mindre krävande, nu kunde man hålla sig över 100 fps med relativt höga grafikinställningar vilket man inte kunde i alphan.

Men som sagt det är ju fortfarande en BETA och det kommer att komma ett gäng patchar framöver. Överlag tycker jag spelet ser väldigt bra ut, verkar otroligt stort och framför allt kul att spela co-op med 4 polare. Däremot om man väljer att köra själv så hade jag önskat att man kunde välja hur många AI medspelare som följer med dig d.v.s. 0-4 för ibland tycker jag bara dom var i vägen dock var dom perfekt att ha med sig när man blev nerskjuten

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Grafiken upplevde vi att ha blivit mycket mindre krävande, nu kunde man hålla sig över 100 fps med relativt höga grafikinställningar vilket man inte kunde i alphan.

Detta är ju en bra sak då dom säkert optimerat allt en del. Om du inte menar då att de dragit ner på ögongodiset för att få upp fps?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Detta är ju en bra sak då dom säkert optimerat allt en del. Om du inte menar då att de dragit ner på ögongodiset för att få upp fps?

Optimerat

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Varken jag eller de fyra andra jag kört med har haft problem med BSOD... Kan det va SLI relaterat?

Hur som så måste jag ju säga att det är imponerande hur stabilt och buggfritt det är.

Inte som BF4 vid release direkt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Varken jag eller de fyra andra jag kört med har haft problem med BSOD... Kan det va SLI relaterat?

Hur som så måste jag ju säga att det är imponerande hur stabilt och buggfritt det är.

Inte som BF4 vid release direkt...

SLi verkar inte vara någon gemensam nämnare över de andra som rapporterat samma problem.
Felkoden CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT hänvisar till CPU: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff5...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Jag har gått in på ubisoft hemsida och även youtube videos och kollat men fattar fortfarande inte.
Är detta ett spel som Farcry är ? Dvs open world med olika uppdrag, eller är det som MGS V - Phantom Pain eller vad kan det jämföras med ? Vad går det ut på osv ?

Någon som kan förklara ?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Jag har gått in på ubisoft hemsida och även youtube videos och kollat men fattar fortfarande inte.
Är detta ett spel som Farcry är ? Dvs open world med olika uppdrag, eller är det som MGS V - Phantom Pain eller vad kan det jämföras med ? Vad går det ut på osv ?

Någon som kan förklara ?

Spelat rätt lite men påminner mycket om Farcry. Lite klumpigare känsla i styrning, kanske framförallt fordon. Lite småkul, men det är ju ett openworld Ubisoft-spel. Samla pluppar, lås upp områden osv.

Permalänk
Medlem

@Tjodd: Fan det låter ju nice ! Farcry 3 o 4 var ju riktigt bra spel enligt mig så om detta är
ett sånt spel så köper jag det dirr tack

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

@Tjodd: Fan det låter ju nice ! Farcry 3 o 4 var ju riktigt bra spel enligt mig så om detta är
ett sånt spel så köper jag det dirr tack

Bara att ladda ner betan och testa.

Permalänk
Medlem

@Tjodd: Kan nog inte spela det på denna datorn, i7 2600k 12gb ram och gtx 580
Äsch jag provar så får vi se hur illa det är på denna datorn haha

Update: Gick knappt spela. Low och off på allt gick inte haha

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk

För er som får Blue Screen.

jag fick bluescreen när jag körde på ultra och det gick verkligen inte att fixa, ställde ner allt till high och då funkade spelet som det skulle utan en enda bluescren.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Jag antar att du körde helt ensam? Om man kör med minst en person co-op så tycker jag iallafall att spelet blir mycket roligare då man kan samarbeta.

Yes, det var det.
Förstår att samarbete blir en extra dimension men gillar ändå inte grunden i spelet. Vill inte att det ska vara ARMA men kanske lite mer BF-nivå på hur vapnen hanteras..?

Permalänk

Måste säga att jag är positivt överraskad över spelet. Grafiken är nog det bästa jag sett i Ubisoft spel och håller väldigt hög nivå. Brukar inte lira spel som Far Cry men nu har jag fastnat. Det blir ett köp för min del.

Fråga: Kan man köra bil first person? Skulle verkligen älska att köra first person i det landskapet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

SLi verkar inte vara någon gemensam nämnare över de andra som rapporterat samma problem.
Felkoden CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT hänvisar till CPU: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff5...

Jag har bara fått den felkoden i samband med ostabil CPU clock eller minnen som inte haft stabila /rätt inställningar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Har lirat det också och tyckte det var grymt kul! 😊👍 Mycket bra grafik men däremot om att köra på ultra så blir det totalt ospelbart fast very high kan jag köra på med minst 50fps och uppåt tillsammans med mitt Sapphire R9 fury nitro OC samt en i7 4790k (klockad) och 8GB ram plus gamingskärm 1440p freesync och jag tycker det går mycket bra på very high settings men ultra blir totalt ospelbart! Annars tycker jag att det är grymt kul att köra med 3 andra i online mode och grafiken är mycket bra 😊 samt finns mycket vapen att välja mellan och customazation för vapnen och det påminner om far cry spelen tycker jag med. Jag kommer lätt köpa det då dom lär fixa mycket buggar i spelet får man hoppas iaf.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5