Tävla och vinn Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass

När Phanteks arrangerar tävling på SweClockers är det tjocka aluminiumpaneler, sidopanel helt i härdat glas och RGB-belysning som står på prispallen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Definitivt ett av de allra snyggaste chassi IMO

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Fina grejer, lycka till alla tävlanden (fast mest till mig själv).

Permalänk
Inaktiv

Är det jag som är trött eller ger ni inte svaret på den ena frågan i informationen angående chassit? Står hur många milimeter aluminiumet är i.

(...)" som förutom härdat glas har finesser som en konstruktion i tre millimeter tjock aluminium och RGB-belysning med en lång rad olika användningsområden."

Tittar på man på svarsalternativen så finns det inte mycket att välja på, om man har läst ovanstående. Eller så är jag trött och har feltolkat saken?

För övrigt
, ser ut att vara ett förbaskat snyggt och gediget chassi. Synd att ekonomin är så ansträngd, annars hade man själv sprungit till närmsta Webhallen butik och inhandlat ett.

Permalänk
Medlem

@Klanders: Kanske inte så lämpligt att skriva det här i en kommentar till tävlingen. Men ärligt talat är ju onlinetävlingar oftast rätt så enkla att antingen googla upp svar på, eller läsa på tillverkarens hemsida. Det är nog mest reklam från Phanteks och något som drar trafik till SweC. Sista frågan är med för att man inte ska kunna säga att det är ett lotteri = annorlunda skatteregler. Inget alls fel i det, man har en chans att vinna ett jättefint chassi. Så tack Phanteks och Sweclockers.

Permalänk
Skrivet av Klanders:

Är det jag som är trött eller ger ni inte svaret på den ena frågan i informationen angående chassit? Står hur många milimeter aluminiumet är i.

(...)" som förutom härdat glas har finesser som en konstruktion i tre millimeter tjock aluminium och RGB-belysning med en lång rad olika användningsområden."

Tittar på man på svarsalternativen så finns det inte mycket att välja på, om man har läst ovanstående. Eller så är jag trött och har feltolkat saken?

För övrigt
, ser ut att vara ett förbaskat snyggt och gediget chassi. Synd att ekonomin är så ansträngd, annars hade man själv sprungit till närmsta Webhallen butik och inhandlat ett.

Skrivet av superpwnguin:

@Klanders: Kanske inte så lämpligt att skriva det här i en kommentar till tävlingen. Men ärligt talat är ju onlinetävlingar oftast rätt så enkla att antingen googla upp svar på, eller läsa på tillverkarens hemsida. Det är nog mest reklam från Phanteks och något som drar trafik till SweC. Sista frågan är med för att man inte ska kunna säga att det är ett lotteri = annorlunda skatteregler. Inget alls fel i det, man har en chans att vinna ett jättefint chassi. Så tack Phanteks och Sweclockers.

Specs online är inte svåra att hitta...

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Har själv köpt chassit förra veckan. Jävligt snyggt chassi. Jag valde dock versionen utan Tempered glass version

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Väldigt hög Vill ha faktor på detta chassit.
Får se om man har tur , vinner jag så kan jag motivera "frun" till ny dator till mig själv så kan sonen ärva min nuvarande och kanske slippa detta oändliga bråket som min son och dotter har ang vem som ska sitta vid datorn :).

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Då var ett bidrag inskickat. Synd bara att man är så förbannat kass på motiveringarna.

Hade varit kul att få läsa vinnarnas motivering

Permalänk

Fick äntligen till en vettig motivering så nu hoppas man verkligen!

Permalänk
Entusiast

Jag har ett, det är ett skitnajs chassi. Förstår inte varför det ens finns chassin med plexiglas. Riktigt glas kan man ju torka av utan att det blir repigt!

Det enda jag är missnöjd med är att fläktfiltret fram sitter som berget. Vilket betyder att när man sliter loss det flyger allt damm, som tidigare satt på det, all världen väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Är det jag som är trött eller ger ni inte svaret på den ena frågan i informationen angående chassit? Står hur många milimeter aluminiumet är i.

(...)" som förutom härdat glas har finesser som en konstruktion i tre millimeter tjock aluminium och RGB-belysning med en lång rad olika användningsområden."

Tittar på man på svarsalternativen så finns det inte mycket att välja på, om man har läst ovanstående. Eller så är jag trött och har feltolkat saken?

För övrigt
, ser ut att vara ett förbaskat snyggt och gediget chassi. Synd att ekonomin är så ansträngd, annars hade man själv sprungit till närmsta Webhallen butik och inhandlat ett.

Nä, vad trist. Hoppas juryn ser detta och skänker dig segern i ren sympatichock!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kent2:

Nä, vad trist. Hoppas juryn ser detta och skänker dig segern i ren sympatichock!

Trevlig prick du är. Vill du förlita dig på en tävling för att få det du vill / behöver, så gör du det. Chansen att vinna är så liten att det är säkrare att bara gå till affären

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Trevlig prick du är. Vill du förlita dig på en tävling för att få det du vill / behöver, så gör du det. Chansen att vinna är så liten att det är säkrare att bara gå till affären

Jag skämdes redan när jag tryckte iväg meddelandet.
Jag har ingen rätt att beklaga mig över världens tillstånd längre, då jag kan uppträda lika illa. Okonstruktivt och energikonsumerande.
Förlåt.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Grymt fint chassi, det enda negativa jag kan säga om det måste vara vikten, ingen lättviktare!

Visa signatur

Hemmarigg:
Ryzen 7 1700 @3,2Ghz - MSI B450 - GTX 1070 FE - Corsair RAM 2x8GB @3000Mhz - Intel SSD 240 GB - HDD 1 TB - Cryorig H7 - Fractal PSU 550W - Phanteks Enthoo EVOLV TG

Lanburk:
i7 2600K @4,45Ghz - 2x4GB RAM - MSI GTX 970 100ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Jag skämdes redan när jag tryckte iväg meddelandet.
Jag har ingen rätt att beklaga mig över världens tillstånd längre, då jag kan uppträda lika illa. Okonstruktivt och energikonsumerande.
Förlåt.

Respekt att du kunde erkänna ditt fel så enkelt. Folk som dig gör att man vill fortsätta hänga på monstret som är internet

Permalänk
Medlem

hade varit grymt o ha de chassit

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

fan oxå jag råkade kryssa i fel ruta på första frågan.. Hade verkligen hoppats på att vinna denna låda:(

Permalänk

Lycka till buksvågrar!

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Skrivet av Sadjester:

Lycka till buksvågrar!

Du menar burksvågrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.