Beyerdynamics DT990 Pro Detachable cable Mod. Hjälp sökes.

Permalänk
Medlem

Beyerdynamics DT990 Pro Detachable cable Mod. Hjälp sökes.

Hej. Tog copy/paste från tråden jag gjorde i ljudforumet då ingen nappade där. Hoppas på bättre tur här
Mod får gärna radera den andra om det behövs då den inte gav något.

Jag letar efter någon som kan fixa mina DT990 Pro som i videon jag postar.
Så eller med en liten stump sladd utanför som har en 3.5mm hona/hane så jag kan själv välja hur lång sladd jag vill ha.
Det bör vara lättare överlag.

Jag älskar lurarna, men fullkomligt avskyr den tunga skruvade sladden. Usch.
Jag har inte utrustning själv för att göra detta och det skulle kännas tryggt med någon som är van vid liknande ingrepp då jag är rädd om lurarna.
En fördel om du bor nära Lund, men inget krav.

Sänk volymen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Du inser att för att det ska vara värt besväret å tiden för nån annan att göra det där åt dig så kommer du antagligen vara tvungen att betala mer än vad som e rimligt att spendera på en mod till ett par lurar som kostar så lite...

Men om du kan tänka dig att bara klippa sladden å sätta på en hona på en liten stump så e det ju en enkel sak att göra... så... varför gör du det inte själv? liksom utrustning? en lödkolv för ett par hundra å en skalpell... gör du fel så e det bara att klippa bort å försöka igen.

Permalänk

Köp en lödstation på kjell för 124,50 och lite lödtenn och testa själv?

Personligen hade jag kapat kabeln till ca 10-15 cm och löda dit en 3.5mm hona av lite bättre kvalitet. Då kan du välja vilken 3.5mm kabel som du vill samt att du slipper göra ingrepp på själva luren.

typ såhär

Permalänk
Medlem

Det är just det att jag har aldrig sett en lödstation för dom pengarna som har varit något att ha.
Samt det vore trevligt att ha det snyggt.

Men det är klart, jag kan göra det själv.

Sen om det är så lätt som ni säger, varför skulle det kosta så mycket för någon att göra det?
Herregud, jag har byggt massor med datorer från grunden åt folk eller felsökt en helg för en pizza.
Och det är så klart mer än en pizza jag erbjuder.
Vissa av oss tycker det är kul att hjälpa

Tack för svar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

När jag sa dyrt syftade jag på videon å lätt bara knippsa av sladden å sätta dit en hona.
Men som gustavsson sa så har kjell rabbatt på en lödstation på 130kr som absolut duger för enklare arbeten, har en själv. (klart uberstationerna på vi har på jobbet e trevligare att arbeta med men liksom ska man bara löda nån tråd då å då så spelar det ju ingen roll, du kan ju alltid köra skruvmejsel å gasbrännare om det e nått du har hemma om du inte vill köpa nått)