Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

10mbit adsl med ASUS modem/router med exakt samma QoS inställningar för pc'n och boxen och bägge anslutna via 1GBit ethernet. Testat via speedof.me

Stockholm server, DL: 11,3MBit/s UL: 1,1MBit/s, samma bandbredd på bägge.
PC: 29ms
XboxOne: 50ms

bandwidthplace.com
PC: 46ms
XboxOne: 75ms

Skulle kunna vara att man inte brytt sig om denna fördröjning i just Edge appen eller att man har generell fördröjning oavsett app och att man prioriterar spelkommunikation.

EDIT
Testa på www.openspeedtest.com dom använder bara html5 för testet och inget annat och då får man.
PC: 20ms
xboxOne: 20ms

Det ser med andra ord ut som att java/vadetnuär får någon konstig fördröjning i Edge.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Någon annan som har invite till Sea of thieves?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Hej!

Jag och mina vänner söker nytt färskt blod till vår BF1 Klan som nyligen startats.
Vi söker framförallt folk som av olika skäl kan spela på dagen (eftermiddagsfolk och kvällsspelare har vi gott om)

Vi spelar BF1 på en förhållandevis hög nivå, därför krävs det att du kan tillföra nytta till klanen. Alla är på olika nivåer, men att ha en SPM som ligger över 800 är det absolut minsta kravet som ställs.
Även en välfungerande Internet-uppkoppling, headset och mikrofon, är en förutsättning för att kunna ta del av och utnyttja gemenskapen till fullo. Ålderskravet är minst 25 år.

https://www.facebook.com/groups/735107599971859/

Visa signatur

Xb1Player

Permalänk
Medlem

Har lite dötid emellanåt och elgiganten har nu ett ok erbjudande på xbox one s 1TB plus fifa 17. Jag kommer inte behöva ha de nyaste spelen etc. Finns det något tips kring hur man bör tänka kring införskaffandet av spel? Har läst om att det släpps en del gratis. Kommer vilja hålla nere budgeten för att få så mycket valuta för pengar som möjligt. När slutar priserna på spelen att sjunka på de populärare titlarna? Ska man köpa dem fysiskt eller är neddlaningsbart det smidigaste och billigaste? Någon som har en bra taktik för detta? Låna är givetvis ett bra alternativ.

Permalänk

@kukilon: Det finns en del free to play titlar. Har dock dålig koll på dessa och kör inget själv. Om man betala för Games with Gold, vilket går att hitta för cirka 30-40 kr/mån, så släpper Microsoft fyra titlar utan kostnad för de som betalar för det. Två är gamla 360-spel och två är Xone-spel. Kvaliteten på spelen varierar kraftigt, men vissa månader kan de vara helt OK. Själv tycker jag 360-spelen oftast är bättre då det kan vara riktigt bra titlar om än att de är lite gamla nu. De får du även behålla om du skulle sluta betala för Gold.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baradet Funkar:

@kukilon: Det finns en del free to play titlar. Har dock dålig koll på dessa och kör inget själv. Om man betala för Games with Gold, vilket går att hitta för cirka 30-40 kr/mån, så släpper Microsoft fyra titlar utan kostnad för de som betalar för det. Två är gamla 360-spel och två är Xone-spel. Kvaliteten på spelen varierar kraftigt, men vissa månader kan de vara helt OK. Själv tycker jag 360-spelen oftast är bättre då det kan vara riktigt bra titlar om än att de är lite gamla nu. De får du även behålla om du skulle sluta betala för Gold.

Jag tillägger med att alla fyra spelen går att spela på Xbox One också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tillägger med att alla fyra spelen går att spela på Xbox One också.

Tack för era svar;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Extra kryssmaskin? Beställde nyss en extra för landet på http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON... för 1990. 😀

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Elgigantens erbjudande idag är grymt bra. Hade jag inte en Xone sedan tidigare hade jag garanterat slagit till nu. Gillar man inte Fifa kan man dessutom alltid sälja spelet så det blir ännu billigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kukilon:

Tack för era svar;)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag glömde nämna det innan såg jag nu, bästa är att köpa spel i retail/skivformat då du fortfarande har möjligheten att sälja vidare spelet om du så önskar. Det ihop med spelen man får via Xbox Live Gold gör det ganska billigt att äga en Xbox One, såvida inte spelets värde hinner sjunka alltför mycket innan man säljer det då. Om man nu ens säljer spelet i fråga, vissa spel håller ju väldigt länge med.

Skrivet av martinot:

Extra kryssmaskin? Beställde nyss en extra för landet på http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON... för 1990. 😀

Din femte Xbox One S?
Du måste ju spara plats till minst en Scorpio med tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Din femte Xbox One S?

Nej, inte riktigt så illa!

Avbeställt den som jag la order på i fredags (för 2190). Iofs bara 200 att spara, men kändes ändå bra.

Denna blir till sommarstugan (vi har bara tre TV hemma i vanliga bostaden).

Skrivet av anon5930:

Du måste ju spara plats till minst en Scorpio med tycker jag.

Har dessa främst som mediaenheter, så får se om Scorpio blir aktuellt för mig personligen (kanske, om jag fastnar för lite mer soffspelande nu när jag ändå har dessa).

Normalt så är det PC som gäller annars - så den går i första hand att lägga pengar på som spelmaskin.

Har precis skaffat ett DAN A4-chassie som jag kommer att bygga ihop under det kommande året till en kompakt, men kraftfull spelburk.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Någon som vet om man kan få Logitech G930 (trådlöst) headset att fungera på Xbox One? Hade varit suveränt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som vet om man kan få Logitech G930 (trådlöst) headset att fungera på Xbox One? Hade varit suveränt

Inte på ett praktiskt sätt, du får koppla in handkontrollen till en dators line-in-uttag och köra "lyssna på den här enheten" och köra via datorn helt enkelt. Alternativt så kan du streama till datorn och köra på det sättet istället.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Det gick bra och ladda ned bilspelet och det andra xbox one spelet som är gratis via games with gold men när jag ska ladda ned Star wars spelet som är kompatibelt med xbox one så vill de ha 149kr. Gör jag något fel? Jag har löst in koden som man fick med krysslådan och alltså inte tecknat något ytterliggare xbox live gold abonnemang.

Permalänk

@kukilon: Har för mig att det inledningsvis ser ut som om man måste betala för 360-spelen trots att de är gratis med Gold. Men om man bara fortsätter att klicka sig fram i köpprocessen, så blir det sista som visas innan själva köpet att det är kostnadsfritt.

Permalänk
Skrivet av kukilon:

Det gick bra och ladda ned bilspelet och det andra xbox one spelet som är gratis via games with gold men när jag ska ladda ned Star wars spelet som är kompatibelt med xbox one så vill de ha 149kr. Gör jag något fel? Jag har löst in koden som man fick med krysslådan och alltså inte tecknat något ytterliggare xbox live gold abonnemang.

Du måste ha ett riktigt xbox live gold abonnemang. Det som följer med lådan är endast 14 dagars trial version som gör att du kan spela online i 14 dagar och spela xbox one spelen under dessa 14 dagar. Xbox 360 spelen däremot får man behålla permanent och då duger det inte att köra trial versionen enligt Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Nej, inte riktigt så illa!

Avbeställt den som jag la order på i fredags (för 2190). Iofs bara 200 att spara, men kändes ändå bra.

Denna blir till sommarstugan (vi har bara tre TV hemma i vanliga bostaden).

Har dessa främst som mediaenheter, så får se om Scorpio blir aktuellt för mig personligen (kanske, om jag fastnar för lite mer soffspelande nu när jag ändå har dessa).

Normalt så är det PC som gäller annars - så den går i första hand att lägga pengar på som spelmaskin.

Har precis skaffat ett DAN A4-chassie som jag kommer att bygga ihop under det kommande året till en kompakt, men kraftfull spelburk.

Hehe, där ser man.

Nice med SFF-datorer, jag håller själv på och försöker få hop ett Ncase M1-bygge. Haft ett Silverstone Sugo SG05-system tidigare och har länge velat haft något litet, kompakt och kraftfullt igen.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Hade jag inte backat A4 på KS, och fastnat för det, så hade det troligen blivit ett M1 även för mig. Gillar också Silverstone och många av deras trevliga och kompakta modeller.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

10mbit adsl med ASUS modem/router med exakt samma QoS inställningar för pc'n och boxen och bägge anslutna via 1GBit ethernet. Testat via speedof.me

Stockholm server, DL: 11,3MBit/s UL: 1,1MBit/s, samma bandbredd på bägge.
PC: 29ms
XboxOne: 50ms

bandwidthplace.com
PC: 46ms
XboxOne: 75ms

Skulle kunna vara att man inte brytt sig om denna fördröjning i just Edge appen eller att man har generell fördröjning oavsett app och att man prioriterar spelkommunikation.

EDIT
Testa på www.openspeedtest.com dom använder bara html5 för testet och inget annat och då får man.
PC: 20ms
xboxOne: 20ms

Det ser med andra ord ut som att java/vadetnuär får någon konstig fördröjning i Edge.

Tjo. Alright, tack för checken.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Äger Fifa16 på konsolen. Har EA Access och väntar på att Fifa17 skall komma till the Vault. När brukar det ske? Origin har annars rea på Fifa 17 på PC för 199 kr. Lite smått sugen att köpa men lirar det helst på konsol. Lite surt att kosta på sig det till pc om det brukar komma ut i the Vault runt denna tiden på året.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många som redan sett detta men - http://news.xbox.com/2017/02/28/introducing-xbox-game-pass/

Mer än 100 spel för en månadskostnad på 9.99$ (99kr?).
Kan tänka mig betala för detta om utbudet innehåller många AAA-titlar

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forbidden:

Vet inte hur många som redan sett detta men - http://news.xbox.com/2017/02/28/introducing-xbox-game-pass/

Mer än 100 spel för en månadskostnad på 9.99$ (99kr?).
Kan tänka mig betala för detta om utbudet innehåller många AAA-titlar

Spel som tjänst tror jag mycket på. Ger väldigt mycket mervärde och man slipper hantera en massa spel. EA Access är av allt att dömma en lyckad tjänst.

Jag hoppas vi får se något liknande till andra plattformar framöver med.

Permalänk

Jag har horizon 3 på Xbox one men på skiva då finns inga möjligheter att köra pc versionen utan att köpa det igen va?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vilket är det billigaste stället att köpa 12 månaders Live Guld på? Har kikat på G2Play men priserna har gått ifrån ca 300 (när jag köpte det för ett år sedan) till ca 430kr.

Gissar att dollarkursen är boven, men tänkte ändå höra om någon känner till ett billigare ställe?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har horizon 3 på Xbox one men på skiva då finns inga möjligheter att köra pc versionen utan att köpa det igen va?

Nu är jag själv ny på Xbox (mest PC-spelare), men som jag förstått det så kan man bara göra det med elektroniska licenser och downloadversioner ifrån Microsofts butik (eller koder man tex. köper på CDON eller andra, som gäller i Microsofts store).

Fördelen med skivor är att man kan sälja de till annan part när man tröttnat (men inte spela på andra typer av enheter).

(Någon annan för gärna rätta mig om jag har fel.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Vilket är det billigaste stället att köpa 12 månaders Live Guld på? Har kikat på G2Play men priserna har gått ifrån ca 300 (när jag köpte det för ett år sedan) till ca 430kr.

Gissar att dollarkursen är boven, men tänkte ändå höra om någon känner till ett billigare ställe?

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-tt-12-månaders...

Skrivet av martinot:

Nu är jag själv ny på Xbox (mest PC-spelare), men som jag förstått det så kan man bara göra det med elektroniska licenser och downloadversioner ifrån Microsofts butik (eller koder man tex. köper på CDON eller andra, som gäller i Microsofts store).

Fördelen med skivor är att man kan sälja de till annan part när man tröttnat (men inte spela på andra typer av enheter).

(Någon annan för gärna rätta mig om jag har fel.)

Jo hade för mig det, anledningen till att jag har det på skiva är att jag fick horizon 3 och bf 1 bundlat med konsolen. Konstigt nog var BF1 digital men Horizon på skiva. Har dock inte Win 10, men då är det i alla fall inget skäl att uppgradera till det än

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo hade för mig det, anledningen till att jag har det på skiva är att jag fick horizon 3 och bf 1 bundlat med konsolen. Konstigt nog var BF1 digital men Horizon på skiva. Har dock inte Win 10, men då är det i alla fall inget skäl att uppgradera till det än

Exakt samma sak här (vi har kanske köpt samma bundle)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-tt-12-månaders...

Jo hade för mig det, anledningen till att jag har det på skiva är att jag fick horizon 3 och bf 1 bundlat med konsolen. Konstigt nog var BF1 digital men Horizon på skiva. Har dock inte Win 10, men då är det i alla fall inget skäl att uppgradera till det än

En sak jag gillat hade varit att man med Xbox One-skivan med ett Xbox Anywhere-kompatibelt spel kan lägga in denna i datorns optiska läsare (som är kompatibel, Bluray med andra ord) och likt på en Xbox använder skivan som licens och då kan spela spelet även på Windows 10-PC'n så länge skivan är ansluten.

Personligen föredrar jag boxade spelutgåvor när möjligheten finns men i och med Xbox Anywhere så har det fått bli digitala spel för att få tillgång till spelen på bägge plattformar.

Vilket påminner mig, har fortfarande inte spelat mer av inledningen av ReCore, har större delen av Forza Horizon 3 att sätta igång med också. Kom av mig pga datorbyte i slutet av förra året, och sen har en massa annat kommit emellan. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En sak jag gillat hade varit att man med Xbox One-skivan med ett Xbox Anywhere-kompatibelt spel kan lägga in denna i datorns optiska läsare (som är kompatibel, Bluray med andra ord) och likt på en Xbox använder skivan som licens och då kan spela spelet även på Windows 10-PC'n så länge skivan är ansluten.

Hade faktiskt varit en grymt bra funktion. Riktigt bra ide, och synd att den inte är implementerad.

Skrivet av anon5930:

Personligen föredrar jag boxade spelutgåvor när möjligheten finns men i och med Xbox Anywhere så har det fått bli digitala spel för att få tillgång till spelen på bägge plattformar.

Jo, jag gillar också när man kan använda samma licens och spela på så många olika enheter som möjligt (vill helst inte betala flera gånger för samma spel, film eller musik).

Skrivet av anon5930:

Vilket påminner mig, har fortfarande inte spelat mer av inledningen av ReCore, har större delen av Forza Horizon 3 att sätta igång med också. Kom av mig pga datorbyte i slutet av förra året, och sen har en massa annat kommit emellan. :/

Du får spela "klart" Zelda BOTW först!

Se det positivt; att du har massor av bra saker framåt. Tråkiga och regniga dagar kommer att passera snabbt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

[quote postid="16708449" userid="114046" name="jOnÄTÄn"]
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-tt-12-månaders...

Bra tips, synd att det inte finns i online-shoppen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10