Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Nej, det är väl lite så jag tänkte, så det blir nog MMCX ändå till slut...

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett par Superlux HD681 för 175 kr inklusive frakt. Ska tydligen gå att modda till lika bra som ett par Sennheiser HD800*.
Tänkte byta sladd, göra en filtermod, lägg till två kopparmynt på sidorna och byta till AKG 240 velour kuddar. Någon annan här som lekt med dessa? Finns en lång och intressant tråd på rockgrotto http://rockgrotto.proboards.com/thread/4769/superlux-hd-681-m...

*Uttalandet var delvis ämnat att driva intresse och engagemang.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Beställde precis ett par Superlux HD681 för 175 kr inklusive frakt. Ska tydligen gå att modda till lika bra som ett par Sennheiser HD800*.
Tänkte byta sladd, göra en filtermod, lägg till två kopparmynt på sidorna och byta till AKG 240 velour kuddar. Någon annan här som lekt med dessa? Finns en lång och intressant tråd på rockgrotto http://rockgrotto.proboards.com/thread/4769/superlux-hd-681-m...

*Uttalandet var delvis ämnat att driva intresse och engagemang.

Låter som samma melodi som när VE Monks jämfördes med HD800, LCD-3 och HE1000..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tullen:

Beställde precis ett par Superlux HD681 för 175 kr inklusive frakt. Ska tydligen gå att modda till lika bra som ett par Sennheiser HD800*.
Tänkte byta sladd, göra en filtermod, lägg till två kopparmynt på sidorna och byta till AKG 240 velour kuddar. Någon annan här som lekt med dessa? Finns en lång och intressant tråd på rockgrotto http://rockgrotto.proboards.com/thread/4769/superlux-hd-681-m...

*Uttalandet var delvis ämnat att driva intresse och engagemang.

Ryktas om att Sennheiser skickar en ninja med bombbälte till Superlux fabriken. It's true.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Tullen:

Beställde precis ett par Superlux HD681 för 175 kr inklusive frakt. Ska tydligen gå att modda till lika bra som ett par Sennheiser HD800*.
Tänkte byta sladd, göra en filtermod, lägg till två kopparmynt på sidorna och byta till AKG 240 velour kuddar. Någon annan här som lekt med dessa? Finns en lång och intressant tråd på rockgrotto http://rockgrotto.proboards.com/thread/4769/superlux-hd-681-m...

*Uttalandet var delvis ämnat att driva intresse och engagemang.

Har ett par 681 evo, HD330 samt HD660. Nog finns det potential minsann! Det är ingen dålig marginal "mainstreamtillverkarna" har på sina grejer.

Har dock aldrig lyssnat på ett par 681 men man kanske skulle köpa ett par och pilla lite med.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Låter som samma melodi som när VE Monks jämfördes med HD800, LCD-3 och HE1000..

Skickades från m.sweclockers.com

Nog för att VE monk låter helt okej, men där snackar vi överhype deluxe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har ett par 681 evo, HD330 samt HD660. Nog finns det potential minsann! Det är ingen dålig marginal "mainstreamtillverkarna" har på sina grejer.

Har dock aldrig lyssnat på ett par 681 men man kanske skulle köpa ett par och pilla lite med.

Gör det, för 175 kr är det ju värt att köpa och leka med. Sedan kan du köpa billiga velourkuddar här för 40 kr (original är inte något att hurra för). Hörlurarna är dock billigast på gearbest jag länkade till tidigare.

Inte för att frekvensgrafer säger hela sanningen (eller ens halva ibland) men ändå intressant.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyligen pads (kuddar?) till mina meze 99 classics och från att vara ganska varm i signaturen och fyllig med precis bas har dem gått till att basen går ut över hela ljudet. Jag undrar vad jag kan göra åt detta. Finns det några bra "filter" man kan köpa för att dämpa basen? Såg en tråd där någon köpte polyester-fill och satte mellan elementet och kudden men osäker på den metoden. Förslag?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Geve:

Jag bytte nyligen pads (kuddar?) till mina meze 99 classics och från att vara ganska varm i signaturen och fyllig med precis bas har dem gått till att basen går ut över hela ljudet. Jag undrar vad jag kan göra åt detta. Finns det några bra "filter" man kan köpa för att dämpa basen? Såg en tråd där någon köpte polyester-fill och satte mellan elementet och kudden men osäker på den metoden. Förslag?

Trist men kuddar är en del av ljudtuningen och gör stor skillnad ibland. Intessant att höra vilka kuddar som orsakade detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Trist men kuddar är en del av ljudtuningen och gör stor skillnad ibland. Intessant att höra vilka kuddar som orsakade detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Bytte till "Brainwavz PU-Leather Memory Foam Earpads". Originalet var bekväma men tyvärr lite tunna så mina öron touchade en del av elementet vilket inte var alldeles för skönt efter långa sessioner. De nya är fantastiskt bekväma och löste mitt problem, men jag tror att basen ökade pga att de nya kuddarna inte är lika hårt packade i kuddarna som originalet. Originalet var ganska så kompakta så kanske därför absorberades en del av basen? Vet egentligen inte vad som har påverkat men skillnad är det verkligen

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har ett par JVC HA-SZ2000?
Dessa ska vara de lurar som kan leverera absolut mest bas av alla lurar, så jag är lite nyfiken på om någon har dessa och provat spela typ Battlefield med massa bas och kanske kan ge ett utlåtande.
De ligger som etta på Head-Fi i "Hardest hitting headphones"-tråden: http://www.head-fi.org/t/716711/the-hardest-hitting-headphone...

Det som är lite unikt med dom är att det är både ett 55 mm (!) membran för bas OCH ett 30 mm membran för high/mid. Så det blir inte bluddrigt bara för att man fläskar på med djup bas.

Finns för ca 1500 kr på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=JVC+HA...

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Är det någon här som har ett par JVC HA-SZ2000?
Dessa ska vara de lurar som kan leverera absolut mest bas av alla lurar, så jag är lite nyfiken på om någon har dessa och provat spela typ Battlefield med massa bas och kanske kan ge ett utlåtande.
De ligger som etta på Head-Fi i "Hardest hitting headphones"-tråden: http://www.head-fi.org/t/716711/the-hardest-hitting-headphone...

Det som är lite unikt med dom är att det är både ett 55 mm (!) membran för bas OCH ett 30 mm membran för high/mid. Så det blir inte bluddrigt bara för att man fläskar på med djup bas.

http://eu.jvc.com/microsite/eu/szfxz/sz/img/product_sz2000.png

Finns för ca 1500 kr på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=JVC+HA...

Dessa är ju kända för att låta förfärligt just förutom basen. Hade försökt få tag på ett par sony XB700 eller vad dom heter. Ångrar lite att man inte köpte dom när dom va på väg att sluta säljas. Vad jag minns så va dom sjukt billiga då och är fortfarande en legendar när det kommer till just lurar med fokus på fet men bra bas.

Permalänk
Medlem

@Mumu55 Vad tror vi om Geek-Out 450 till mina Shure 1540? Tänkte slå till men vill dubbelkolla först.

*Redigerat skrivfel*

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

@Mumu55 Vad tror vi om Geek-Out IEM100 till mina Shure 1540? Tänkte slå till men vill dubbelkolla först.

Är det inte bättre att köra på en 450? IEM varianten är väl gjord för att matcha bra med just iems.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Är det inte bättre att köra på en 450? IEM varianten är väl gjord för att matcha bra med just iems.

1540 är over ear och inte iem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

1540 är over ear och inte iem.

Skickades från m.sweclockers.com

450 ska det stå och inte iem! Copy paste som gick fel

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Hattifnatten:

@Mumu55 Vad tror vi om Geek-Out IEM100 till mina Shure 1540? Tänkte slå till men vill dubbelkolla först.

Som redan sagts. En 450 är nog bättte. Men den verkar vara slut. Den första Generationen Geek Out 100, 450, 720 och 1000 är utgången sedan länge men brukar dyka upp ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Som redan sagts. En 450 är nog bättte. Men den verkar vara slut. Den första Generationen Geek Out 100, 450, 720 och 1000 är utgången sedan länge men brukar dyka upp ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, jag får hålla utkik

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

1540 är over ear och inte iem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, varför köpa en dac/amp som är gjord för just iems?

Permalänk

Köpte ett par Bose SoundLink Trådlös Hörlurar II och är mycket nöjd både med ljud (fast det är öppna lurar) och hur dom isolerar ute ljud.

även grymt sköna att ha på sig , kan ha dom länge utan att dom känns obekväma.

https://www.komplett.se/product/856715/tv-ljud-bild/horlurar/...

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Hattifnatten:

Okej, jag får hålla utkik

Geek Out 1000 finns ju för 199€ på tyska Amazon fraktfritt. Men den är lite kraftfull för Shure 1540. Grym med Hifiman och Audeze LCD dock.
https://www.amazon.de/Geek-1000-High-Performance-Kopfh%C3%B6r...

Eller från LH Labs direkt för 149$ plus frakt tull moms
http://marketplace-lhlabs.com/lh-labs-geekout-1000-end-of-lif...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Ja precis, varför köpa en dac/amp som är gjord för just iems?

Ah, sorry. Missförstod det du skrev helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare

Beggade Focal Elear 7500kr Kungsbacka. Bra pris. Inte mina men hoppas någon nyper dessa.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=18931...

http://www.plaudio.com/?p=9156

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

...på tyska Amazon fraktfritt.

Går det inte från uk? Får inte upp nåt om att dom inte levererar till sverige (450)

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00JD0CQ6E/ref=ox_sc_act_...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tinardirith:

Går det inte från uk? Får inte upp nåt om att dom inte levererar till sverige (450)

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00JD0CQ6E/ref=ox_sc_act_...

När man är inloggad så syns detta tyvärr
"Some of the items in your order cannot be delivered to the address selected. Please select a different address to see the estimated order total."

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

När man är inloggad så syns detta tyvärr
"Some of the items in your order cannot be delivered to the address selected. Please select a different address to see the estimated order total."

Oh. Jag var inloggad men gick väl inte tillräckligt många steg då. Synd.. :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Lyssnade lite på Denons nya lur D7200 tidigare i veckan, och blev inte övertygad alls tyvärr. Mycket bas, nasalt och tunt mellanregister. Väldigt bekväma var de däremot, men det känns nästan som de tagit ett steg bakåt från förra generationens hörlurar (D600/D7100) vilket på något sätt är imponerande. Lyssnade visserligen bara en 10 minuter eller så, men jag blev inte sugen på att spendera mer tid än så på dem.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Lyssnade lite på Denons nya lur D7200 tidigare i veckan, och blev inte övertygad alls tyvärr. Mycket bas, nasalt och tunt mellanregister. Väldigt bekväma var de däremot, men det känns nästan som de tagit ett steg bakåt från förra generationens hörlurar (D600/D7100) vilket på något sätt är imponerande. Lyssnade visserligen bara en 10 minuter eller så, men jag blev inte sugen på att spendera mer tid än så på dem.

Intressant då jag tyckte D7200 hade mindre baskvantitet än både Denon D600, Fostex TH-X00 och Shure 1540. Men D7200 var inte inspelade och drevs ur en receiver. Mellanregistret kan jag hålla med om, men jag lyssnade inte heller länge så vill inte säga något definitivt ännu. Jag tänkte ge dom en längre lyssning med bra förstärkning när tid ges.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Skulle ni rekommendera "Philips Fidelio Bluetooth" lurar eller "Audio Technica Sr5bt" lurar? Jag söker ett par on-ears för att använda på gymmet, i skolan etc etc.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Hmm, tycker mina 1540 har mindre och bättre bas än 7200 men jag jämförde dem inte samtidigt och då blir det ju svårare. Drev dem genom en Fiio X3ii och körde rippade CD-skivor så det bör väl anses vara bra nog för dem, men bör kanske testa dem med en Mojo också så att jämförelsen med 1540 blir mer jämlik. Jag hade däremot mina MSR7 med mig och tyckte de var bättre än 7200 på alla punkter utom komfort och utseende men det är ju en smaksak. Kvalitetskänslan på 7200 var däremot topp, och de är riktigt snygga.