Permalänk
Medlem

Problem med @

Halloj, Jag ett inte så farligt men ack så irriterande problem. Och detta handlar om just @

När jag skriver ett @ tar det ca 2 sekunder innan det dyker upp. men alla andra symboler är instant. Rätt så irriterande om jag ska skriva en epostadress..

tillexempel. hej@sweclockers.se - hejswecl@ockers.se

Jag trodde detta problemet var pga mitt tagentbord då jag formaterat om ett antal gånger. Men har nytt tagentbord och problemet återstår, Någon som kanske råkat ut för detta? Google ger mig bara massa tips om man tappat @, men jag har ju kvar det, bara att den är så förbannat långsam.

Jag tror inte jag hade detta innan jag gick över till Windows 10 förövrigt.

Vet inte om jag postade i rätt kategori.. Funderade först på tagentbord eller mjukvara.. men det kan ju faktiskt likagärna vara hårdvarurelaterat.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Halloj, Jag ett inte så farligt men ack så irriterande problem. Och detta handlar om just @

När jag skriver ett @ tar det ca 2 sekunder innan det dyker upp. men alla andra symboler är instant. Rätt så irriterande om jag ska skriva en epostadress..

tillexempel. hej@sweclockers.se - hejswecl@ockers.se

Jag trodde detta problemet var pga mitt tagentbord då jag formaterat om ett antal gånger. Men har nytt tagentbord och problemet återstår, Någon som kanske råkat ut för detta? Google ger mig bara massa tips om man tappat @, men jag har ju kvar det, bara att den är så förbannat långsam.

Jag tror inte jag hade detta innan jag gick över till Windows 10 förövrigt.

Vet inte om jag postade i rätt kategori.. Funderade först på tagentbord eller mjukvara.. men det kan ju faktiskt likagärna vara hårdvarurelaterat.

Har du ASUS GPU-Tweak eller liknande installerat? Prova att stänga av det temporärt isf och se om det är någon hotkey för att byta profil som gör att det hackar till när du skriver @. Isf ändra hotkeys eller stäng av funktionen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Om du kör Asus GPU Tweak stäng av det så kommer det fungera bättre.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Har du ASUS GPU-Tweak eller liknande installerat? Prova att stänga av det temporärt isf och se om det är någon hotkey för att byta profil som gör att det hackar till när du skriver @. Isf ändra hotkeys eller stäng av funktionen.

Att det var så enkelt! tack!

Klart att felet jämt uppstår för GPUtweak har jag ju installerat de första jag gjort med grafikkortets drivisar

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC