Asus RT-AC87U eller Netgear R8000 Nighthawk X6 eller TP-Link Archer C3200

Permalänk
Medlem

Asus RT-AC87U eller Netgear R8000 Nighthawk X6 eller TP-Link Archer C3200

Edit, la till TP-Link Archer C3200

Rubriken säger allt. Vi har en villa, 3 plan. Ca 10 enheter, blandat 2,4 och 5 GHz, ett par trådade datorer och en NAS.

Cdon kör kampanj i helgen. Asus:en för 1500 kr Netgear 1700 kr. Hade innan en Asus AC66U, men den pajjade så jag är liite skeptisk mot Asus. Men alla älskar ju Asus så... Vad säger ni?

Tacksam för snabba svar.

Mvh Biggis

Permalänk
Medlem

Känns inte värt 1500kr.

Gav 1300kr för Asus routern 1.5 år sedan... Den fungerar. Men känns ej som en värsting. Finns säkert bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Känns inte värt 1500kr.

Gav 1300kr för Asus routern 1.5 år sedan... Den fungerar. Men känns ej som en värsting. Finns säkert bättre alternativ.

1300kr för AC87U?? Det måste varit en riktigt bra deal. Eller menade du N66U?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggis:

1300kr för AC87U?? Det måste varit en riktigt bra deal. Eller menade du N66U?

Skickades från m.sweclockers.com

1300kr för AC87U var någon rea på Komplett. Så att betala 200kr mer 1.5 år senare är ju lite sådär..

Även modellen i sig har ju ett par år på nacken nu. Övertygad om att du kan finna bättre

Permalänk
Medlem

Shit, svårt detta. Tror inte det idagsläget finns såå många vettigare val än i denna prisklass..? Hittade dock TP-Link Archer C3200 för 1500 kr på en Dustinkampanj. Just nu lutar det mest åt denna. Får sova på saken

Permalänk
Medlem

Jag har C9. Var inte säker på TP-Links kvallité så köpte den billigare C9 men nu skulle jag verkligen vilja ha TP-Link Archer C3200 (eller TP-Link Archer C5400 om det kommer ett bra erbjudande) eftersom jag inte behöver all jumbo mumbo från Asus som ställer till det i mitt nätverk. Fast många gillar Asus men inte jag efter att haft RT-AC 56 och 66 U. Ligger nu och skräpar i en låda.

PS- Asus RT-N12C är faktiskt en enkel billig och bra router från Asus jag använder som AP.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har en Asus 68u sen gammalt, vilken är relativt likvärdig till 87an och köpte nyligen en Archer C3200 till mitt 1000/1000 fiber. Tycker Asusen kan bete sig märkligt ibland på så vis att sidor tar ovanligt lång tid att ladda efter ett tag (segt som sirap), som om cachen blir överbelastad så att man måste starta om den tills det rullar på fint igen.
Inget negativt att säga om Archern. Enkel att installera, snabb och pålitlig men jag rekommenderar dig att se på reviews@youtube och ta den som motsvarar dina önskemål bäst för när det kommer till användarvänlighet och diverse funktioner är ju Asus i en klass för sig.

Permalänk
Medlem

Hm, funderar på om det är dumt att köpa en router som inte stödjer MU-MIMO..? Asus:en har den men inte de andra två. Finns ju iofs billigare varianter som har det. Känns i teorin som en väldigt smart grej, men frågan är om man kommer sakna det i praktiken?

Kanske Archer 2600 (1500kr) eller 3150 (1900kr). Eller så ska man kanske fläska på med 5400 (2300kr på Cdon just nu)?

AAAHHHRGH!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fläska på med 5400! Hade jag gjort om jag inte hade haft min C9. Sedan passar ju Asus routrar många. För att de inte passar mig behäver inte betyda att de inte passar dig Vet heller inte om de fixat sina värmeslag-problem med senare revisioner (jag körde med Laptop-cooler).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Min AC66U kunde man steka ägg på, den blev verkligen brännhet. Detta plus att den sedan pajade (2,4 bandet la av) gör att jag helst undviker ASUS.

Det får nog bli 5400, så att man är skapligt framtidssäkrad Kanske dumsnålt att ta en billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

Om vi går 1500+ kör en edgerouter och unifi ap , mina ac66u funkar prima auto testar varje vecka

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det blev en TP-Link Archer C5400 2300kr på CDON. Känns som en bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggis:

Det blev en TP-Link Archer C5400 2300kr på CDON. Känns som en bra deal!

Avbeställer du och köper från Komplett inom 17 timmar kan du spara en hundralapp (fri frakt).

https://www.komplett.se/product/903987/datorutrustning/natver...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ah, damn. Tyvärr för sent att avboka då leveransen är på g. Hade hellre köpt av Komplett då de känns mer stabila att ha att göra med. Plus att en hundring alltid är en hundring Tack för tipset ändå!