Win 8.1 Autostart-problem

Permalänk
Medlem

Win 8.1 Autostart-problem

Tjenare alla glada

Har lite problem med Kuhlers fläktmjukvara ANTEC GRID. Antec Kuhler 1250 är produkten

Har lagt till programmet i autostart men det startar ändå inte

har kört SHELL:startup och exe.filen ligger har jag lagt till där (skumma är att INGA andra program ligger där som startar med win, exempelvis origin, spotify m.fl)

Tillochmed i aktivitetshanteraren så körs programmet i fliken autostart men i aktivitetsfältet finns ingen ikon och jag måste starta programmet från scratch för att kunna ändra cpu fläktens varvtal.

Vet om att jag haft samma problem förut och igår ominstallerade win men kan fan inte komma på hur jag gjorde för att det skulle starta upp med windows =(

Tack på förhand Mvh Marcus

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@thomson: Nja ikonen syns inte för programmet körs inte, startar jag programmet manuellt så ligger ikonen där. har inställning på att både visa meddelande och ikon

Men där finns inget förrän jag startar de manuellt =(

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faccan:

@thomson: Nja ikonen syns inte för programmet körs inte, startar jag programmet manuellt så ligger ikonen där. har inställning på att både visa meddelande och ikon

Men där finns inget förrän jag startar de manuellt =(

Kräver programmet Admin rättighet?

Vet att mjukvara som inte har signerad info, eller kräver admin inte kan autostartas utan lite knep.

Du kan testa lägga till det i registrets autostart.
http://www.akadia.com/services/windows_registry.html

Permalänk
Medlem

Tack

@Paddanx: Tack för hjälpen...Efter tredje ominstallationen av mjukvaran och tillagt i autostart så startar det nu med windows.

TACK för ALL hjälp

MVH

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.