Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Digital fyndjägare

Riktigt bra spel, men behöver patchas/uppdateras framöver för att bli bättre... Tycker Ubisoft lyckats riktigt bra senast med deras spelutsläpp. Alla har varit riktigt bra.

Blev ett köp för mig med SeasonPass...

http://store.ubi.com/eu/tom-clancy-s-ghost-recon--wildlands-g...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

@Tjodd: Kan nog inte spela det på denna datorn, i7 2600k 12gb ram och gtx 580
Äsch jag provar så får vi se hur illa det är på denna datorn haha

Update: Gick knappt spela. Low och off på allt gick inte haha

Smäll i ett rx480 eller något liknande så bör spela flyta på helt okej. Min 2700k går på knäna och bottleneckar garanterat mitt 1070 men det flyter på bra ändå 80 fps plus med lite skrivande.

Skrivet av Flexiblus:

Måste säga att jag är positivt överraskad över spelet. Grafiken är nog det bästa jag sett i Ubisoft spel och håller väldigt hög nivå. Brukar inte lira spel som Far Cry men nu har jag fastnat. Det blir ett köp för min del.

Fråga: Kan man köra bil first person? Skulle verkligen älska att köra first person i det landskapet.

Tror det går att springa runt i first person men inte säker faktiskt. Känns som en sak dom borde fixa annars

Permalänk
Medlem

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Blev till att avinstallera spelet igår. Fick inte den där känslan man kan få när man spelar ett bra spel. Inte alls nöjd med det över huvudtaget.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: Jag har beställt helt ny dator Så jag väntar på den just nu

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Stefan94:

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Skrivet av Rocky_MediuM:

Blev till att avinstallera spelet igår. Fick inte den där känslan man kan få när man spelar ett bra spel. Inte alls nöjd med det över huvudtaget.

Det är fortfarande en BETA.
Från alpha till beta så har spelet förändrats ganska mycket (till det bättre), man kan bara förvänta sig bättre "feeling" m.m. med tiden.

Några patchar efter utsläppet och vi är där.

Ghost Recon Wildlands - 15 Things You ABSOLUTELY NEED To Know Before You Buy The Game
https://www.youtube.com/watch?v=R_r9MsyxoGA

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Känslan i styrningen är riktigt usel. Fysiken är helt off. Skotten färdas i extremt låg hastighet och droppar alldeles för mycket.
Märkligt att kalla det här Ghost Recon. Varför utrusta alla vapen med ljuddämpare men inte kunna flytta kroppar?

Världen känns livlös och stel. Uttrycket en ocean djup som en vattenpöl passar utmärkt här. Det känns inte bara framstressat utan också ambivalent i speldesignen. Mellanmjölk för att alla skall vilja köpa det?

Permalänk
Medlem

Testade också det igår men jag fastnade inte alls. Bilkörningen var i min mening riktigt usel och var det som fick mig att sluta spela igen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Blev till att avinstallera spelet igår. Fick inte den där känslan man kan få när man spelar ett bra spel. Inte alls nöjd med det över huvudtaget.

Skrivet av Tjodd:

Känslan i styrningen är riktigt usel. Fysiken är helt off. Skotten färdas i extremt låg hastighet och droppar alldeles för mycket.
Märkligt att kalla det här Ghost Recon. Varför utrusta alla vapen med ljuddämpare men inte kunna flytta kroppar?

Världen känns livlös och stel. Uttrycket en ocean djup som en vattenpöl passar utmärkt här. Det känns inte bara framstressat utan också ambivalent i speldesignen. Mellanmjölk för att alla skall vilja köpa det?

Tack. Känns nästan som alla positiva kommentarer är köpta av Ubisoft, haha.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt kul om man är 2-4 som snackar tillsammans. Men kör man själv är det värdelöst. Jag hade problem med tearing i början med löste detta med att slå på v-sync. fick dock en del input lag såklart. Ligger på 70+ fps på very high med ett gtx 1070 och i5 6600k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta spel var faktiskt roligt och kommer förmodligen att köpa det efter Open Beta är avslutad. Det går inte köra brute force hur som helst, man behöver tänka och reka lite ibland vilket jag fann intressant.

Phenom II x6 1090t i stock
750 Ti 2GB
32 GB RAM

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Testade nyss betan med en polare... inget patchande kan rädda det här spelet, bilfysiken känns fruktansvärt nedprioriterad, inga ljud har någon som helst tyngd i sig, alla vapen jag testade känns ungefär likadana och hela världen man befinner sig i känns tom och livlös. Om ubisoft vill rädda det här så måste dem nog skjuta på lanseringsdatumet och omarbeta stora delar av spelet.

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Jag har själv blivit ytterst tveksam till att köpa ubisoft-spel. Tycker nästan alla deras spel känns som halvdant utförda konsolportar.
Synd, för spelen skulle kunna ha grym känsla om de var "riktiga" pc-spel.

Permalänk
Medlem

Testade Open Beta med lite olika inställningar i 4K och var fullt spelbart (brukar ta en halv dag för YouTube att bearbeta ett klipp till 4K).Riggen i signaturen.

Tyckte kampanjen var rätt nice för mig som är 57 år och spelar på Arcade svårighetsgrad.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

Kan omöjligt bara vara jag som tycker att det känns som en väldigt dålig konsolport? Kände mig verkligen negativ till skillnad från övriga i tråden, men jag har aldrig spelat ett spel med sämre feeling när man kör fordon t.ex.

Vad är det som gör att det känns som en konsolport?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Lite saker med detta spel, Jag kör med kontroll och de funka bra. Men PC kontrollerna verka inte så bra?

Sen är ju fan AI helt efterbliven, Vid ett tillfälle så stod min AI kompanjon jämte en grupp med fiende med vapnet riktat mot dom utan att dom ens reagera. Kör man mission där man ska ta nån levande så kan dom sitta jämte bilen när den brinner och ska explodera. Dom flyttar ju inte på sig.... De gör inte AI kollegorna heller.

Fysiken i spelet ska man ju inte prata om, Körde helikopter in i en buske å studsar bakåt som en ballong utan minsta repa..... Känns som att vissa saker har de helt enkelt bara skitigt i. De är ju likadant tex med hjulen på en bil om man kör över en död gubbe så reagera dessa inte ihop och hjulet går igenom gubben.

Grafiken tycker jag för övrigt är bra, Kör på ultra i 3440x1440. De enda är att mark texturer inte laddar in tillräckligt snabb. Hade inte de problemet i stängda betan.

Ett köp blir de väl kanske men inte vid release.

Permalänk
Medlem

Vad förväntar man sig av en beta version? Så kul å läsa inläggen om dittan å datten.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Vad förväntar man sig av en beta version? Så kul å läsa inläggen om dittan å datten.

Efter att ha provat den här typen av stängda och öppna Beta-versioner i många år nu så är det intressant att läsa om folk som anser att release en-två veckor senare inte är ett problem eftersom det är en "beta".

Hur mycket går att lösa på två veckor tror du? Speciellt då grundläggande funktioner som trasig fysikmotor och märkliga designval.
Öppna betor handlar i stort enbart att testa nätstrukturen.

Permalänk

Har ett problem med spelet när jag vill stänga spelet. När jag väl trycker på quit to desktop så fryser spelet och ingenting händer. Ser bara en vit skärm och oftast är jag tvungen att stänga via aktivitetshanteraren. Någon med samma problem och går det att lösa?

tack

Permalänk
Geeks Gaming

Kopierar de jag skrev på FZ

Gammalt Ghost recon fan. Har säkert över 300 timmar i de första spelen.
För mig är detta spelet en jätte besvikelse.
Minus:
-Enbart 3D person förutom när du använder siktet.
-Sämsta styrningen på Helikoptrar som någonsin har funnits. Till och med så mini Heli uppdraget i GTA San Andreas har bättre kontroller än detta.
-Tydligen finns alla lamborghinis i hela världen i Bolivia. Och dom är anpassade för att köra enbart på leriga bergs vägar.
-UBI soft open world.
-Dåligt stealth system
-Dålig AI
-Respawning fiende när du lämnar ett område du precis utplånat.

Extremt stort minus:
------------- Spelet är på tok för enkelt!!! Satte allt på svåraste. Stängde av allt, typ minimap, crosshair. Och ändå springer jag genom uppdragen.

Plus:
+Många vapen att välja på
+Bra customizing på karaktären. Även om det inte gör någon som helst skillnad om du har ghillie på dig eller en röd Hawaii skjorta.
+Storyns intro va "Clancy'eskt"

Slutsats.
Klassiskt UBI soft openworld spel som man tröttnar på extremt snabbt. Dom la till en ny del på kartan men visa sig snabbt att det va exakt samma som den andra. Med samma sidouppdrag om och om igen.
Även med en svårighetsgrad på högsta så är det bara att springa och snabbt skjuta allt och alla. AI är dålig, så dom reagerar knappt på vad du gör.
Som Ghost recon fan och Tom Clancy fan så är detta en extremt stor besvikelse. Och även från ett rent spelperspektiv känns spelet segt och i längden tråkigt.
Du är en del av Special Forces Group... och ändå är du tvungen att hitta egna vapen och sikten då den bolivianska kartellen verkar ha bättre utrustning än vad du har. Inte ens ett riktigt sikte till M40A5 (Sniper)... Men verkar kvitta då bulletdroppen och traveltimen är så pass dålig att det är lättare att använda pistolen som sniper istället.

Lite salt så här en söndag.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Testade OpenBeta idag och körde Benchmark som hamnade på mellan 49-60fps med allting på Ultra.

Har i5-6600k och Asus GTX 1070 Dual OC, förväntade mig bättre fps faktiskt + att grafiken var väl ingen höjdare, såg plottrigt ut...
Kanske är nåt jag måste ställa in på datorn?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Har ett problem med spelet när jag vill stänga spelet. När jag väl trycker på quit to desktop så fryser spelet och ingenting händer. Ser bara en vit skärm och oftast är jag tvungen att stänga via aktivitetshanteraren. Någon med samma problem och går det att lösa?

tack

Har ett liknande problem själv inget att bry sig om egentligen med tanke på att det är beta just nu. Har det inte fixats vid release eller med någon patch senare efter det så blir jag förvånad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mikazu:

Testade OpenBeta idag och körde Benchmark som hamnade på mellan 49-60fps med allting på Ultra.

Har i5-6600k och Asus GTX 1070 Dual OC, förväntade mig bättre fps faktiskt + att grafiken var väl ingen höjdare, såg plottrigt ut...
Kanske är nåt jag måste ställa in på datorn?

Kör med datorn i signatur samma GPU utan OC och har ungefär samma FPS som dig. Personligen så tycker jag att grafiken är riktigt nice, bättre än The division och Watch dogs .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Många inklusive mig som har problem med att musen laggar, har tyvärr inte hittat någon bra lösning på det.

Ställ in prioritet till "normal" i aktivitetshanteraren, under fliken information. Funkade för mig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Ställ in prioritet till "normal" i aktivitetshanteraren, under fliken information. Funkade för mig.

Open Beta is now closed

Permalänk
Medlem

Har spelat open beta några dagar nu. Sjukt roligt att köra med kompisar. Antingen om man kör jätte stelth och massa taktik eller bara gå in med "guns blazing". Har inte haft några bekymmer med bilkörningen alls. Tyckte den var helt ok. Helikopterstyrningen var däremot kaos. Jag har bara spelat "Advanced"som är den näst svåraste. Man dör jätte lätt och det är en utmaning. Kul! Detta med third person / first when ads funkade också riktigt bra tycker jag.

Kör på "Very High" iställningar och ligger mellan 60-80 fps. Dator i sign. Men ibland får jag väldigt FPS drops ner mot 30fps. Måste vara något med betan som inte är helt 100. Sen har jag haft mycket problem med att nat type varit Offline. Verkar inte finnas någon lösning på detta för tillfället. För mig var det bara att öppna och stänga spelet ett antal gånger sen fick jag "Moderate" så kunde man joina polarna. Jag kommer köpa spelet, tyckte det var skitkul.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Open Beta is now closed

Just fan...

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

@Porraz: skall testas pm det inte är löst till release

Permalänk
Medlem

Fick bli ett köp ändå fast det har sina brister, främst i bilfysiken och hade gärna också sett att skotten hade färdats snabbare men på nåt sätt var det skoj.

Greenmangaming har samma pris för både standard och deluxeutgåvan, 32.79 pund vilket är ca 374 SEK. Rätt okej pris tycker jag.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

någon som vet när man kan förladda spelet om man köpt det via steam? samt om man kan börja spela klockan 00.00 tisdag?