Middle-Earth: Shadow of War till spelkonsol och PC/Windows i sensommar

Permalänk
Melding Plague

Middle-Earth: Shadow of War till spelkonsol och PC/Windows i sensommar

Kort efter att amerikanska Target röjt Middle-Earth: Shadow of War bekräftas speltiteln med en officiell trailer, som ackompanjeras av lanseringsdatum och plattformsstöd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vem är det som äger LOTR-licensen, inte EA längre va? Minns att det var tal om att det var "slut med LOTR-spel", och att Tolkien estate inte var intresserade av att förlänga.

Permalänk
Medlem

Äntligen! I cant wait!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Vem är det som äger LOTR-licensen, inte EA längre va? Minns att det var tal om att det var "slut med LOTR-spel", och att Tolkien estate inte var intresserade av att förlänga.

Pratade om det här i den andra tråden, men i korthet: Warner får göra spel i samma tidsperiod som filmerna (de äger New Line) utan vidare licens från Tolkienfamiljen. Ingen annan får gör något alls just nu eftersom familjen precis som du säger inte har lust att licensiera någon annan att göra spel på böckerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Argh... Det verkar bli ett Windows Store spel, då det är "Play anywhere" på Xbox One/Windows 10. Vilket med all sannolikhet innebär att det bara släpps där och inte på Steam som första spelet. Blir inget köp för min del då tyvärr. Jag tycker Windows Store är kass, så jag har bestämt mig att inte köpa någonting alls där.
https://news.xbox.com/2017/02/27/middle-earth-shadow-of-war-a...

Permalänk

Steam nämndes på IGN

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellworks:

Steam nämndes på IGN

Skönt i så fall, jag blev lite orolig.

Permalänk
Medlem

Kanske de vill tjäna pengar och låter Steam sälja det också.

Enda "fighting" spelet som intresserat mig på många år, så jag har försiktiga förhoppningar. Co-op uppdrag vore ett trevligt sätt att utöka spelet, men är väl för mycket att hoppas på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Buio: Spelet sålde 2,5 miljoner kopior på Steam, tror att Time Warner vill behålla sina kunder.

Kanske lyckas Time Warner muta tillräckligt många journalister den här gången så att de får en ännu bättre release?

Permalänk
Medlem

Ser fram emot gameplay video 8:e mars.

Permalänk
Medlem

Är Shadow of Mordor värt att köpa till Xbox One S för en som inte spelat? Innan man provar detta spel?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

@jejja: Körde igenom det igen på PC häromdagen. Om man bara matar story quests så tar det typ 13h att klara av spelet om man inte dör hela tiden. Storyn är lite meh, och "boss fighterna" är inget att hurra över men jag är ett stort fan av deras combat överlag. Är nästan identiskt till Batman Arkham spelen i den aspekten.

Permalänk
Medlem

hoppas på ett nytt combat system, arkham kopian blev tråkig snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Är Shadow of Mordor värt att köpa till Xbox One S för en som inte spelat? Innan man provar detta spel?

Du kommer inte bli mer än nöjd med ditt köp.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser typ ut som Slaget om Midgård: Härskarringen 2004 och 2006 i denna trailer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

äsch hoppades på att det inte skulle släppas så mycket bra spel 2017 så man kunde beta av backloggen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vill ha ett nytt BFME men bättre grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

Vill ha ett nytt BFME men bättre grafik

Har du spelat The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king?

Också känt som TLotR: BfME II: TRotWk

Eller: According to the Guinness Book of World Records Gamer's Edition, the game with the longest title ever.

Jag bara gillar namnet men det är en grym RTS-serie också.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

dräggel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lauchen:

äsch hoppades på att det inte skulle släppas så mycket bra spel 2017 så man kunde beta av backloggen

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur! Backlog from hell numera

Permalänk
Medlem

ujj ujj ujj detta ska köpas!! Körde aldrig shadows of mordor och ångrar mig då många tyckte det va kalasbra, så ska inte göra om misstaget!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Argh... Det verkar bli ett Windows Store spel, då det är "Play anywhere" på Xbox One/Windows 10. Vilket med all sannolikhet innebär att det bara släpps där och inte på Steam som första spelet. Blir inget köp för min del då tyvärr. Jag tycker Windows Store är kass, så jag har bestämt mig att inte köpa någonting alls där.
https://news.xbox.com/2017/02/27/middle-earth-shadow-of-war-a...

Blir det så så kan de ju glömma min business
Har en känsla av att ett sånt move skulle öka piratandet likt så som det blev när EA bestämde sig för att ditcha Steam och göra sina spel Origin-exklusiva.

[Edit] Det ser ut att finnas att pre-purchasea på Steam http://store.steampowered.com/app/356190/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Sedan när accepterade Gondor haradrim som medborgare eller ens soldater? Gondor är en utpräglat europeisk civilisation i Tolkiens värld som strider mot den onde internationalisten Sauron.

Tråkigt att skaparna bakom detta spel kvoterar in svarta. Detta för politiskt korrekta hädelser mot Tolkiens verk eftersom de inte alls stämmer överens med böckerna om Midgård.