Byta ut sin technicolor tg799vn v2 router?

Permalänk
Medlem

Byta ut sin technicolor tg799vn v2 router?

Hej, jag har tänkt att köpa en ny router och helt ta bort min gamla router som är technicolor tg799vn, då jag bara använder internet och har ingen ip telefoni heller tv, så jag behöver inte att brygga den.

Men jag undrar om jag köper t.ex en https://www.komplett.se/product/794015/datorutrustning/natver... sådan behöver jag ändå brygga min nuvarande router och använda den som ett modem? Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezara:

Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

I de flesta fall: Ja, bara att koppla in och köra.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plattelöparn:

I de flesta fall: Ja, bara att koppla in och köra.

Nu vet vi ju inte alls vad TS har för typ av uppkoppling, om det är ADSL är det inte bara att koppla in och köra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Nu vet vi ju inte alls vad TS har för typ av uppkoppling, om det är ADSL är det inte bara att koppla in och köra!

Ordet "fiberomvandlare" i TS inlägg fick mig att tro att det rörde sig om fiber...

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plattelöparn:

Ordet "fiberomvandlare" i TS inlägg fick mig att tro att det rörde sig om fiber...

Pudlar... Såg det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezara:

Hej, jag har tänkt att köpa en ny router och helt ta bort min gamla router som är technicolor tg799vn, då jag bara använder internet och har ingen ip telefoni heller tv, så jag behöver inte att brygga den.

Men jag undrar om jag köper t.ex en https://www.komplett.se/product/794015/datorutrustning/natver... sådan behöver jag ändå brygga min nuvarande router och använda den som ett modem? Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

Såvida du inte har TV eller Telefoni, som du säger att du inte har, ska detta inte vara några som helst problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500