Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

A Monster Calls

6/10

Denna film har verkligen höjts till skyarna av många kritiker men för mig var den inte speciell. Ni som gav den ett högt betyg, hur tänker ni? Bara nyfiken.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

The Handmaiden.

Fantastisk film på många sätt. Vacker och bra skådespelat samt en story i sann Park-anda, även om den är något annorlunda från Vengeance trilogin som de flesta känner igen honom från.
Helt klart en 9/10 för mig.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Manchester by the Sea

Mycket bra, satt som klistrad. Ger man filmen ett ynka finger så lär man få ett halvt tillbaka. Ge den en hand och du får ett par händer i retur. Alltså, det lär inte gå att se den med gott resultat utan att hänge sig.

Permalänk
Medlem

The Great Wall.

Hade inge större förhoppningar om denna film , då många har sågat den.
Men jag tyckte om denna film , ger den en 4.a av 5. Matt Damon spela riktigt bra , visst fanns det några scener som va lite knas men överlag fungera han riktigt bra i denna roll.
Sen att många gnäller över att den inte är trovärdig kan jag ej förstå , det är en saga!!!
Yimou Zhang levererar ett vackert äventyr som dock va för kort , en timme till hade inte skadat.
Är det något Asiater är bra på så är det att göra snygga , trevliga och underhållande äventyrsfilmer.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Accountant

Tycker det är en av Ben Afflecks bästa filmer. En av de bästa jag sett iår. 8.5/10.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Vaiana

Kollade med ungarna men slutade med att jag tittade mer aktivt. Mycket bra film (på engelska). Bra musik också.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag såg John Wick: Chapter 2 på premiären i fredags. Gillade den skarpt, liksom den första.

Ska ni se en bra actionrulle i år, är denna ett säkert kort.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk

Passengers , 5/10. En ganska medioker "sci-fi"-rulle imo.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

John Wick: Chapter 2

Tung action, simpel handling och inte massa nonsens, precis som jag gillar det

8/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Peter och draken Elliott.
Mysig familjefilm , dock har jag svårt när det är dubbat på svenska. Men barnen va nöjda
3 drakar av 5

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Under sanden Riktigt bra dansk film om dom tyskar som efter kriget blev satta på röja minor.
http://www.imdb.com/title/tt3841424/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Mulholland Drive. Rekommenderas starkt. David Lynchs bästa. Se den.

Permalänk
Medlem

Sausage Party.
Jag kan förstå varför den är barnförbjuden
Men jag tyckte om den

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Mulholland Drive. Rekommenderas starkt. David Lynchs bästa. Se den.

Lost highway är bättre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Logan.

6/6 klor.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Manchester by the Sea

Mycket bra, satt som klistrad. Ger man filmen ett ynka finger så lär man få ett halvt tillbaka. Ge den en hand och du får ett par händer i retur. Alltså, det lär inte gå att se den med gott resultat utan att hänge sig.

Håller med. En mycket bra och stundtals gripande film. Casey Affleck gör en fantastisk skådespelarinsats.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Lost highway är bättre.

Hade inte sett den förrän några dagar sedan men håller nog inte med, Mulholland Drive tycker jag är mycket bättre, helt enkelt för att den är mycket tydligare i sin symbolik osv. I Lost Highway känns som han la alldeles för mycket krut på att dölja allt väldigt djupt. Lite för svår för mig i alla fall. Jag gillade den dock.

Såg Hell or High Water precis. Tyckte den var alldaglig och ooriginell. Fattar inte att den har så höga betyg..

Permalänk

Jason Bourne

Bra välgjord film med en del tvist i storyn. Den svenska skådespelerskan var ingen vidare tyckte jag, resten höll måttet. Matt Damon passade väl i rollen.

Får 7/10 av mig.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Föredetting

Silence. Någon ville desperat gå och se film med mig på bio, jag tänkte "ah, Scorsese, kan ju vara något", vis av erfarenheterna från Shutter Island. Fördjupade mig inte mer i temat, ville bli överraskad, då positiva överraskningar faktiskt sker.

Vad jag istället möts av är 161 minuter av ren kristen propaganda, med en storyline så tunn att man bokstavligen måste tro på allt som står i bibeln för att köpa filmen och sympatisera med huvudkaraktärerna. Ljuddesign från helvetet. Britter som spelar portugiser som inte ens kan uttala namn på portugisiska.

2/10

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Såg precis de två första avsnitten av Planet Earth II. Satan vad bra det är! Verkligen breathtaking bilder!

Permalänk
Medlem

Jag körde dubbelbio i fredags. Först Kong och sen Logan.

Kong var en bra gjord matine. Underhållande scener med Kong vilket höll liv i en annars långsam film. 6 av 10.

Logan var tung. Jackman gör en fantastisk Logan som är skör, deprimerad och väldig sjuk på livet. Jag kan se en Oscarsnominering för hans rollprestation. Djup film och härlig kemi mellan karaktärerna. 9 av 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg I, Daniel Blake igår. Riktigt bra film som berör, ett måste för alla som någonsin varit arbetslösa, eller känner någon som varit i en sådan situation.

Jag ger den 8/10 Noctuafläktar.

Permalänk
Avstängd

The Man from Hong Kong från 1975. 4 av 5. Underhållande actionkomedi.

Permalänk
Medlem

Moana

Häftigt att se en till Disney film med polynesisk kultur, riktigt bra animerad med en bra story.
Sångerna var också bra. 8/10.

Permalänk

Logan
Bra film! Föredrar dock dem gamla X-men filmerna, tycker inte att allt extra blod och våld tillför så mycket.

7.5/10

Law Abiding Citizen

Underhållande trots ett lite märkligt slut.

7/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut inte underhållning, enkelt filmad med tekniska brister, utdragen lång på ca 5,5 timme, och trots det är denna dokumentär närmast ett måste för den som på avstånd vill försöka få en inblick i hur "regime change" i verkligen blivit och kommer att bli:

HOMELAND (IRAQ YEAR ZERO)
Regissör Abbas Fahdel
France, 2015

Permalänk
Avstängd

Redline

http://www.imdb.com/title/tt1483797/

Kollade 10minuter och sedan var jag tvungen att se resten.

Vinner inga priser för story som kunde varit skriven av 5åring. Men helhetsintrycket gör filmen schysst. Extremt snyggt animerad.

Permalänk
Medlem

Brimstone, den får mig förbannad bara att tänka på den vilket är ett gott betyg för det filmen vill förmedla. Långsamt tempo i westernmiljö om en minst sagt vriden kvinnosyn...

Permalänk
Medlem

Logan 9.5/10

Riktigt brutal, spännande och känslofylld film

Tyckte dock soldaterna var något inkompetenta som exempelvis hela tiden försökte springa in i närstrid med sina vapen, men det är ju typiskt hollywood

Dold text
Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Star Wars: Rouge One
Toppen rulle!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White