Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

sitter processorn i en sådan fast i självaste modermodemet?(moderkortet) eller går de byta

Yepp den går att byta

Permalänk
Avstängd

Den sitter i en sockel under.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Tack så mycket!
Det är ett äkta M med PS/2 anslutning. Har ett rätt många vanliga M men just detta har dubbla funktionsknappar.

Jasså, intressant. Kände inte till det. Så det är alltså ett tangentbord som kommit med typ en IBM PS/2 PC och inte någon terminal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Tack så mycket! Coolt att du praoade där. Vilket år var det?

Skulle tro att det var -94, jag fick byta ut trasig delar typ moderkort o sånt, minns att dom var väldigt snälla då jag fick lite spel med tillhörande .bat fil så att jag lätt kunde installera dom på min 386:a

Känslan när man kom hem ifrån praktikplatsen och kunde installera syndicate på sin pc var ju magisk

Permalänk
Medlem

Föga förvånande verkar videon vara bortplockad från YT.
Lite väl mycket "lånat" material för att den ska kunna ligga där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av janzzon:

Föga förvånande verkar videon vara bortplockad från YT.
Lite väl mycket "lånat" material för att den ska kunna ligga där

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för uppmärksamheten:) Den ligger kvar precis som innan.
Dock har den aldrig gått å se i mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Jasså, intressant. Kände inte till det. Så det är alltså ett tangentbord som kommit med typ en IBM PS/2 PC och inte någon terminal?

Precis såldes ett på ebay för 9000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Tack för uppmärksamheten:) Den ligger kvar precis som innan.
Dock har den aldrig gått å se i mobilen

Meh, va trött man blir på YT:s device-restriktioner.
Går ju att se inbäddat här på sweclockers från mobil, men inte i native app. Fail
Kul bygge och framför allt riktigt skön video förresten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av janzzon:

Meh, va trött man blir på YT:s device-restriktioner.
Går ju att se inbäddat här på sweclockers från mobil, men inte i native app. Fail
Kul bygge och framför allt riktigt skön video förresten!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja skumt Tack så väldans mycket:)

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nästan nostalgisk, när jag tänker på vilka lir som kördes på den!
Police Qest -serien
Day of the Tentacle
Star Control 2
Civilization
Commander Keen
Wolfenstein 3D
Wasteland m.m

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oakhill:

@Joyride: Vilken nostalgitripp Riktigt snyggt bygge, en solklar 5:a och en extra 5:a för filmen!
Riktigt bra färg på plasten också, har du aft tur och hittat sånt som inte varit så gulnat eller har du behandlat den?

/F

Jag har inte behandlat den Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Vacker maskin. 4mb Ram i en 286 var drömmen på den tiden, vill jag tro.

Edit

Videon är något av det coolaste jag sett på youtube. Jobbar du med videoediting eller något sådant?

Tack så hemskt mycket !
Nej det är bara en hobby
Vad kul att ðu uppskattar den!

Permalänk
Medlem

Vad heter låten?
Kollade igenom tråden lite snabbt igen så kanske nån svarat på det.
Men hittade inte

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejy8607:

Vad heter låten?
Kollade igenom tråden lite snabbt igen så kanske nån svarat på det.
Men hittade inte

Tommy Shaw - Dangerous Game

Permalänk

Riktigt snyggt! "CPU SPEED: HIGH"

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Högsta betyg nästan enkom för att du väckte mina minnen om Stunts till liv. Fyfaen vad jag spelade det spelet som barn.

Permalänk
Medlem

15 995:- år 1989 motsvarar 27 188:- idag så om man ser det som att den datorn var ett riktigt prestandamonster så var den egentligen inte superdyr!?
http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomrak...

Minns även första riktiga datorn vi hade hemma, året var runt 1994 när vi köpte en 486:a 33 MHz med 4 Mb ram och runt 100 Mb hd! Tror vi gav 4000:- för den.
Körde en hel del Transport tycoon samtidigt som jag lyssnade på Rally på fredagskvällarna!
En polare köpte nått år senare en 486 på hissnande 90 MHz, Doom flöt som en gud på den!
Och så jävla omständigt det var att lyckas få den att koppla upp sig, via modem såklart, mot en annan kompis så de kunde köra mot varandra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ja, jag hittade mitt gamla plåtmodem häromdagen... på tal om det (du får det mot porto om du vill ha det till detta... Det var en bild där man ställde en sådan på den tiden vanlig fast telefon med nummerskiva ovanpå boxen.) minns man ringde till varandra först och kom överens om tid,mm innan man kopplade upp sig...
Sedan stod föräldrar mer eller mindre över axeln på en för att hålla koll på teleräkningen... Speciellt när det var riks samtal (som var dyrare än lokalsamtal...) Ofta fick man vänta tills morsan eller farsan hade pratat klart och ringt alla deras samtal först så att linjen var fri... och hoppas att ingen ringde och bröt igen mitt under matchen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

15 995:- år 1989 motsvarar 27 188:- idag så om man ser det som att den datorn var ett riktigt prestandamonster så var den egentligen inte superdyr!?
http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomrak...

Minns även första riktiga datorn vi hade hemma, året var runt 1994 när vi köpte en 486:a 33 MHz med 4 Mb ram och runt 100 Mb hd! Tror vi gav 4000:- för den.
Körde en hel del Transport tycoon samtidigt som jag lyssnade på Rally på fredagskvällarna!
En polare köpte nått år senare en 486 på hissnande 90 MHz, Doom flöt som en gud på den!
Och så jävla omständigt det var att lyckas få den att koppla upp sig, via modem såklart, mot en annan kompis så de kunde köra mot varandra...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej precis i inte superdyr men inte samma dator dom i filmen dock

Permalänk
Medlem

Så sjukt snygg nostalgivideo, grymt bra
Man har verkligen glömt hur mycket stora krabbor det var på den tidens moderkort
Jag antar att det är RAM som sitter uppradat sådär och tar mängder av plats?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Så sjukt snygg nostalgivideo, grymt bra
Man har verkligen glömt hur mycket stora krabbor det var på den tidens moderkort
Jag antar att det är RAM som sitter uppradat sådär och tar mängder av plats?

Säkert, det var en vanlig lösning på den tidens moderkort.
Senare 386-kort och uppåt hade i regel 4-8 RAM slots för SIMM-stickor och liknande, tänk dig ung. som dagens DIMM fast mindre formfaktor, och låsta i sloten i vinkel.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Så sjukt snygg nostalgivideo, grymt bra
Man har verkligen glömt hur mycket stora krabbor det var på den tidens moderkort
Jag antar att det är RAM som sitter uppradat sådär och tar mängder av plats?

Tack så jätte mycket
Ja det stämmer bra att det är RAM minnet som sitter där.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Permalänk
Medlem

@Raux:
Tack så mycke!