Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av railman
Vart köpte du antennen till 3g modemet ?

Jag köpte min på megastore:
http://megastore.se/

Permalänk

fett cool !
har 900:an och tänkte bygga in mitt 3g modem där med

Visa signatur

// Tobias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Germanboy
fett cool !
har 900:an och tänkte bygga in mitt 3g modem där med

Lycka till.
En liten varning dock; antennsladden var bökig att lägga så den inte kommer i kläm nån stans.

Permalänk

Du borde få mer än 10p för detta! Men du får nöja dig med det.

Visa signatur

/j
http://jonk.pirateboy.net
there is no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

hel otroligt vilket bygge, hade gett 11p om de gått.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

haha du påminner om min bror, han höll ochså på med smarta trixiga saker gött jobbat imponerad

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

touch nästa?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Den som undrade om att ha 2GB i RAM men bara får ut 1 GB i linux så måste man kompilera om kerneln med highmem 4G enabled.
Om du inte kan kompilera kärnan själv så finns det massvis med eeepc-specifika kernels för alla möjliga distros, kolla på eeeuser.com

Otroligt nice mod måste jag säga, själv har jag en 901:a som jag älskar. Det enda jag gjort med den är dock att bygga in en till antenn, byta kort till ett atheros AR5008 och lagt till 2GB minne.
Har funderat på att bygga in 3G modemet också, men det finns som sagt inte särskilt mycket plats över inne i chassit på 901:an.
Nån gång i framtiden kanske, just nu använder jag inte 3G modemet särskilt ofta
10p definitivt från mig

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
haha du påminner om min bror, han höll ochså på med smarta trixiga saker gött jobbat imponerad

Man ska ju ha nått att pyssla med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
touch nästa?

Det hade varit häftigt men jag har bluetoothmus och det är mycket trevligare och mer ergonomiskt till en sån dator(hade man kunnat haft skärmen utåt hade det varit ett helt annat läge).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shenjin
Den som undrade om att ha 2GB i RAM men bara får ut 1 GB i linux så måste man kompilera om kerneln med highmem 4G enabled.
Om du inte kan kompilera kärnan själv så finns det massvis med eeepc-specifika kernels för alla möjliga distros, kolla på eeeuser.com

Otroligt nice mod måste jag säga, själv har jag en 901:a som jag älskar. Det enda jag gjort med den är dock att bygga in en till antenn, byta kort till ett atheros AR5008 och lagt till 2GB minne.
Har funderat på att bygga in 3G modemet också, men det finns som sagt inte särskilt mycket plats över inne i chassit på 901:an.
Nån gång i framtiden kanske, just nu använder jag inte 3G modemet särskilt ofta
10p definitivt från mig

Ja, jag hade gärna haft en atom man jag kunde bara inte vänta.
Men jag har byggt en stationär atom iaf... mycket trevlig dator.

Permalänk
Medlem

Jag ska i sommar bygga mig en dator baserad på Atom 330, kommer nog köra en bygglogg här på swec då, chassit ska bli i plexiglas och inhysa inte särskilt mycket igentligen
Celeron modellen har ju sina fördelar också, men jag hade inte råd med 7xx-serien när den släpptes så det fick bli en 901:a då jag fick råd när den släpptes

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem

varför kör du inte readyboost med det minneskortet ???

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

varför kör du inte readyboost med det minneskortet ???

Tycker du att det verkar som en bra idé att köra Windows Vista/7 på den datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ornotermes:

Tycker du att det verkar som en bra idé att köra Windows Vista/7 på den datorn?

jovars, med readyboost så funkar det perfa för mig iaf :D, kör med ett ocz 8gb USB 3.0 !

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

jovars, med readyboost så funkar det perfa för mig iaf :D, kör med ett ocz 8gb USB 3.0 !

Ehm... Du vet väll att Asus Eee 701 har en 700MHz Celeronprocessor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ornotermes:

Ehm... Du vet väll att Asus Eee 701 har en 700MHz Celeronprocessor?

men jaa såklart jag vet !, det funkar fortf arande säger jag ju, det funkar kanske inte optimalt men det funkar hur bra som helst att surfa med !

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

men jaa såklart jag vet !, det funkar fortf arande säger jag ju, det funkar kanske inte optimalt men det funkar hur bra som helst att surfa med !

Jag är av den åsikten att Windows aldrig fungerar bra.

Så att utsätta mig för det på en dator som inte ens klarar grundkraven skulle jag inte göra någonsin.

Permalänk
Medlem

Kul att se vad du har hittat på

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk