Kan ej "kommunicera" med en specifik vän

Permalänk
Medlem

Kan ej "kommunicera" med en specifik vän

Hej, jag är ny här på sweclockers men ska försöka få med så mycket info jag kan
Så jag har haft ett problem med en polare ett bra tag och det är att vi varken kan prata på skype eller spela co-op spel osv om det är "hostat" på mitt eller min polares internet. t.ex på ts3 står det följande: 'User connected to channel "Welcome!"
User dropped (connection lost)'. Jag har försökt googla hur mycket som helst men hittar ingen lösning. Vet någon här hur man möjligt vis kan fixa detta? (Behöver ni mer information är det bara att kommentera)

Tack på förhand!

//Isak!

Permalänk
Medlem

Om ni ligger på olika TS3 blir ni då bortkopplade eller är det bara då ni försöker använda samma?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@hACmAn: Vi kan vara på samma TS3 server om dom inte är hostade av någon av oss, så är det med de flesta co-op spelen också... Kan kanske vara att någons ip-adress blockerar på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReelox:

@hACmAn: Vi kan vara på samma TS3 server om dom inte är hostade av någon av oss, så är det med de flesta co-op spelen också... Kan kanske vara att någons ip-adress blockerar på något sätt?

Nu båda kanske har en ISP som använder CGNAT (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT), alltså ni har ej en public IP-adress som går att nå från "Internet".

Permalänk
Medlem

@iXam: Alla andra jag prövat med har kunnat delta men inte just den specifika personen.