Permalänk
Medlem

Gran turismo sport

Har aldrig spelat på konsol, man kanske borde börja? Hur är dom tidigare spelen?
Detta verkar ju lovande.

Permalänk
Föredetting

Gran Turismo har alltid gjort sitt bästa för att låtsas vara en simulator utan att ens komma i närheten. Alltid varit bland de bästa spelen för att köpa, köra och trimma en massa olika bilar, däremot.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Gt 1 , 2 , 3 spelade jag i sinnesjukt manga timmar. Fyran blev en del mindre och femman kanske ett par timmar efter ja kopte de.
Men om jag nu skaffar PS4 en dag blir de garanterat GTS. Maste bara. Wops

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Även om det inte är så hög nivå på simulationen så är det en riktigt bra franchise. Tillräckligt realistiskt för att ha många roliga timmar i en playseat med en vettig ratt till

Permalänk

Gran Turismo 1, 2 och 3 var kungarna av bilspel kring sekelskiftet. Men sedan kom Forza Motorsport och stal den titeln. Nu på de senaste åren har det även dykt upp flera konkurrenter med mer fokus på realism, så som Project Cars och Assetto Corsa.

Med Gran Turismo's senaste "floppar" i bagaget så har jag tyvärr inga större förhoppningar på det kommande Gran Turismo Sport. Men jag skulle bli glatt överraskad om de kunde leverera ett riktigt bra spel och "återta tronen".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

De lägger tyvär mer krut på kvantitet än kvalitet ibland. Ska det vara kul så är ratt ett måste.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst så kommer det faktiskt att ha stöd för 2 player split skreen Inte många rejsing spel som kan titulera sig med det nu för tiden Så ja ett köp blir det nog men inte förhands bokning.

Edit: Hoppas också att dom bara har "premium" bilar som de så fint kallade dom som inte var kopierade från tidigare spel i serien.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Nu när det finns gameplay videos ute, fyfan vad kasst det ser ut.

Ser ut som bilarna svävar över banan och sättet de beter sig på när greppet släpper ser väldigt märkligt ut.

Må vara alpha/beta, men de har då inte kommit långt, fanns inte Dirt-serien ( hoppas de inte F'ar upp Dirt 4 ) så skulle jag ångra mitt PS4-köp ganska mycket.

Permalänk
Medlem

GT är nostalgi för mig, lirade 1-3 när det begav sig. Finns inte en chans att jag köper en PS4 enbart för detta dock, konsoldagarna är förbi.

Permalänk
Medlem

Efter dom senaste flopparna så nej tack.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Verkligen ingen hype för detta lir. De har släppt en tidsbegränsad "beta" eller vad man ska kalla det. Du behåller de framsteg du gjort om du köper liret vad jag förstått eller iaf bilarna.

De har vart lite jobbiga. De har bara fantasibanor i arcade läget så det är svårt få en känsla dära eller jämföra varvtider. I karriären har jag hittat interlagos iaf. Körde ett race där men tydligen så är det tänkt man ska gå i depå för soppan räckte inte runt. Depåstoppen är rätt kul gjorda det är inte som i F7 där de fuskat kapitalt och bara erbjuder svartskärm. Kul se depåpersonalen komma springande för att serva en. Man får en rätt så bra chans att välja däck och soppa relativt smidigt medan AI har kontroll över bilen. Bättre än man är van vid i simulationer där om man inte följer en förutbestämd strategi ska måsta fippla med allt själv medan man kör vilket ju inte är så realistiskt.

De långsammare bilarna är extremt träliga att köra. GTs superplanterade känsla hjälper inte till att få dem något särdeles roliga när de inte finns nå g-krafter eller något. Får erkänna att jag gillar hur Forza skarvar så även de kan bli skoj med mer känsla av fjädring. GT Sport känns absolut mer seriöst och bilarna börjar inte leva upp förrän man kommer upp i GT 4 åtminstone. Där Forza börjar bli väl mycket arkad så börjar de gå att ha kul med GT Sport även om de kanske fortfarande känns lite väl planterade. Med TC är de otroligt snälla och lätta ligga på och över gränsen men så fort tc slås av helt blir de spännande med heta bakdäck under acceleration med klumpfot. Kan tycka lite väl svårt att parera sladdar men jag kör ju i HDR läge för det här liret medan jag kör i PC läge för Forza 7 så jag har väl maximalt input lag på min OLED.

Grafiken är faktiskt än värre än jag förvänta mig. Jag hade tur jag testade Drive Club innan och jag bara gapa över hur otroligt fult det var på OLEDen. Minnen spelar en ju spratt men jag minns att GT 5 hade mindre jaggies och såg bättre ut. Hjärnan säger ju att detta är omöjligt även om jag lirade den på 50" inte 55

Det ser klart bättre ut än Drive Club men första intrycket var ändå lirar jag i 800x600? Stock G29 känns helt okay. Att kunna justera TC on the fly etc med rotarien är användbart. Styrningen känns bättre än i Forza 7. Laddningstiderna lite bättre än Forza och det går fort som ögat att starta om race.

Karriären de har sjukt mycket driving school grejs och de börjar med att du ska accelerera från noll till en viss punkt på tid i en bil det inte går att spinna loss med. Sen får du lite oinspirerad bowling event där du ska slå ner kägglor på raksträcka och annat man undrar ju vem tycker detta är kul. Du sätts i en snabbare bil och ska köra om andra bilar inom en viss sträcka lite roligare. Etc det gamla vanliga.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist: Kul att höra lite av dina intryck från demon. Jag älskade de första GT-spelen när det begav sig. Men sedan kom Forza och tog enligt mig över tronen som "racing-kungen". På senare år har det även dykt upp många andra intressanta racing-simulatorer där jag tycker Project Cars 2 ser oerhört intressant ut. Då jag inte äger någon Xbox för tillfället så står för tillfället valet mellan GT-Sport och PC2.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

Nu när det finns gameplay videos ute, fyfan vad kasst det ser ut.

Ser ut som bilarna svävar över banan och sättet de beter sig på när greppet släpper ser väldigt märkligt ut.

Må vara alpha/beta, men de har då inte kommit långt, fanns inte Dirt-serien ( hoppas de inte F'ar upp Dirt 4 ) så skulle jag ångra mitt PS4-köp ganska mycket.

Men, det handlar ju inte om grafiken! Det är ju känslan som är 100%!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat kan jag inte säga att jag är särskilt sugen på att förboka. Känns ju tveksamt när 4/5 bilar är ren skit och har då inte hittat någon bil som säljer in spelet helt. Har en del banor som faktiskt känns rätt så intressanta men måste ju ha bilar som man vill hotlappa. Dynamiken känns otroligt stel. Nu är det väl kanske så att racingbilar inte har så mycket mer feedback än en saab 9-5 men ändå nog tycker jag min saab 9-5 tank lever lite mer utan att ens rejsa med den på något som helst vis Racar man GT 3 ger de inte något råare intryck direkt.

Forza 7s konstruerade simcadefysik börjar tära på en lite också nu när man slutat gawka över grafiken så kanske blir P Cars 2 om något 2017 lir som man kommer spendera mer tid med. De har ju duktig boost med VR och stöd för directdrive rattar. Men där måste de fixas mycket. Släpptes en patch i dagarna men har ej testat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har Collectors edition exklusiva bilar som man inte kan köpa med ingame Cr. i vanliga versionen eller är dom bara upplåst från början i CE?

Edit: Hittade info vad dom olika versionerna innehåller här http://www.gran-turismo.com/gb/products/gtsport/preorder/
Skulle köpt Digital Deluxe om den fanns på skiva så det fick bli standard versionen ist från cdon med Japan Car Pack och fri frakt som förboknings erbjudande.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Tycker de flesta bilar känns som Saab 9-5 så inte så nyfiken på att låsa upp nya bilar liksom. Med det sagt så har GT sport absolut den mest lättrelaterade körkänslan men det är ju tråkigt att exakt alla bilar ska tryggt understyra in i apex och man måste tokprovocera för att få däcken att släppa under gaspådrag ut ur kurvorna. Med TC är det närmast omöjligt. TCn är så effektiv du känner aldrig när den kickar in heller.

Jag fick för mig att jag inte fått igång hdr ordentligt. Såg en hdr video på youtube och haja att de där har jag ju aldrig sett in game annat än i demo materialet men igår och idag så har servarna vart nere. Demotiden är över?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tja jag har precis köpt spelet, jag är säker på att mitt ps4 har internet uppkoppling men jag kan inte nå campaign modet, bara arcade. fattar inte varför. nån som vet?

Permalänk
Medlem

@coffe09: Det tar ett tag att ladda ner hela spelet, tills dess kan man bara köra arcade.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Zenon88: Gran Turismo är ett bra spel. Köpte Collectors Edition till min far.
Han spelar för fullt på kvällarna som han har gjort igenom alla gran turismos
Så spelet kan man rekomendera.
Riktigt kul. Funderar på att köpa det till mig själv någon dag när man orkar

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår och är lite fundersam.
Jag ser att man kan köpa bilar, men när man kör campaign-mode så är det andra bilar man kör?
Och det verkar inte gå att köpa tuning-delar som avgas, insug, turbo mm utan det verkar bara gå att köpa steg 2 och steg 3 uppgradering för poäng.
Köper man bilar för att bara samla och titta på eller gör jag fel?

Känns som att detta är mer inriktat på e-sport och inte alls bjuder på någon rolig single-player upplevelse imo.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Tja jag har precis köpt spelet, jag är säker på att mitt ps4 har internet uppkoppling men jag kan inte nå campaign modet, bara arcade. fattar inte varför. nån som vet?

Som han ovan sa måste tanka hem spelet , sen har du licenserna att köra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpire:

Köpte spelet igår och är lite fundersam.
Jag ser att man kan köpa bilar, men när man kör campaign-mode så är det andra bilar man kör?
Och det verkar inte gå att köpa tuning-delar som avgas, insug, turbo mm utan det verkar bara gå att köpa steg 2 och steg 3 uppgradering för poäng.
Köper man bilar för att bara samla och titta på eller gör jag fel?

Känns som att detta är mer inriktat på e-sport och inte alls bjuder på någon rolig single-player upplevelse imo.

Du gör nog lite fel.
Campaign mode så måste du börja med att köra upp licenserna för att få köra så har det varit i de tidigare med.
Jo du kan trimma och köra dina bilar du köper sen men du måste börja med licenserna.
Arcade har bilarna som spelet har men det är inte samma sak som campaignen .
Börja med licenserna.

Har du spelat de tidigare spelen så borde du veta hur de funkar. Har alla spelen så är ju inte så svårt att veta för mig.
Men licenserna behöver man köra för att köra olika saker.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Tack så mycket!
Körde bara igenom första raden av körskolan men ska genast köra vidare, var nog lite väl ivrig att komma igång

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpire:

@ExcZist: Tack så mycket!
Körde bara igenom första raden av körskolan men ska genast köra vidare, var nog lite väl ivrig att komma igång

Hehe kan va så, Köpte ju spelet till min far, han har gjort hälften av licenserna sen han fick spelet på Release dagen
Han har spelat Gran Turismo sen 1an på PS1. Så vi har alla Gran Turismo.

Lite kul när man spelar 2 och ska tävla haha

Permalänk
Medlem

Dåligt drag i den här tråden, har precis börjat lira igen efter några månaders uppehåll. Spenderar mest tid i Livery Editorn dock... Här min senaste bil, Kalles Kaviar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, gammal tråd men lånar den.
Nyligen skaffat spelet. Jag hittar ingenting om B-spec, det som fanns i både 5 & 6. Den info jag hittar är tvetydig, står både att GTS har B-spec och att det inte finns. Själv hittar jag det inte.
Så, ni som har spelet, finns B-spec.
Om det inte finns, är det nått ni saknar?

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|