Permalänk
Medlem

TP-Link Archer C7

Hej!

Köpte en TP-Link Archer C7 "version 2" den fungerade bra i en månad men sedan började den att dö lite då och då, wifi syntes men man kunde inte koppla på och var man kopplad så kopplades man ner från Wifin. Startar om routern, den drar igång, man kopplas på i 1 min sedan händer samma sak. Man får lämna routern på i 30min sedan kommer den upp igen med wifi... WTF

Har någon något bra man kan göra eller ska jag bara reklamera? Köpte den 2 månader sedan från Webhallen...

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk

@insu: tja, testa att byta mjukvara i routern till den senaste. Om problemet endast uppstår över wifi så kan du ladda hem wifi analyser för att se vilka frekvenser som är belastade och byt sedan kanal till en kanal långt ifrån belastningen. Funkar routern bra om du kopplar bort alla wifi enheter och kör endast med kabel mellan router och datorn? Om routern fungerar dåligt med ny mjukvara och med dator med kabel mot routern så bör du reklamera routern och köpa en asus router för minst 800-900 kronor och sedan skjuta in Merlin mjukvara i routern