CS:GO turnering med Geeks Gaming

Permalänk
Geeks Gaming

CS:GO turnering med Geeks Gaming

Spela tillsammans är precis vad Geeks Gaming handlar om. Därför tänkte vi anordna en turnering det klassiska spelet Counter-Strike. Denna gång blir det i den senaste inkarnationen Global Offensive där vi ska se vilket lag som tar hem den första turneringen för 2017. Vi kommer bland annat se vem som tappar flest bomber och vem som kan hantera sin AWP!

För att delta i turneringen behöver vi att man anmäler sitt lag via Challengermodes. Här vill vi att ni registrerar alla lagets medlemmar samt att ni bekräftar att ni kan vara med under hela turneringen. Vi kommer följa samma regler som Challengermode har med tillägget att alla spelare måste vara bosatta i Sverige.

Turneringen börjar gemensamt med åttondelsfinaler 21/3 19:00 och fortsätter under kommande kvällar fram till lördagen 19:00 med final. Totalt handlar det om 16 lag som gör upp i Geeks Gamings första turnering för året!

Dag

Händelse

17/3 fredag

Anmälan stänger

21/3 tisdag

Åttondelsfinal

22/3 onsdag

Kvartsfinal

23/3 torsdag

Semifinal 1

24/3 fredag

Semifinal 2

25/3 lördag

Final

Matcherna kommer att vara i klassiskt 5v5 läge om bäst av tre matcher. I enlighet med Challengermode och deras regler kräver vi också att ni installerar EAC(EasyAntiCheat), detta för att säkerställa att alla spelar på lika villkor.

Utvalda matcher i åttondelsfinal och kvartsfinaler och samtliga semi- & finaler kommer att streamas på Geeks Live. Så har ni inte turen att vara med på turneringen kommer ni även kunna följa lagens öden live med oss på Geeks Gaming.

Änmälan är öppen nu och är det fram till 17 mars. För att ta er till anmälan klickar ni här https://www.challengermode.com/Tournaments/Show/cac18631-a002....

Tävlingsvinster

Vinnarna tar faktiskt hem mer än äran och kommer få varsin Asus ROG Gladius II-mus. Denna mus är nylanserad och är utrustad med en optisk sensor på 12 000 DPI och självklart RGB-belysning, som har ett värde på cirka 1 000kr. Det är endast fem spelare som får ett pris, eventuella reserver får ni lösa internt.

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ, men att dra ut en 16-lags turnering på fem dagar känns lite väl. Förvisso BO3 på samtliga matcher, men ändå.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Kul! Synd att man inte har ett komplett lag

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Inaktiv

Visst kul ide men turneringar fungerar endast i kontrollerad miljö där alla spelar på samma hård- och mjukvara.

Annars finns det alltid spelare som på ett eller annat sätt fuskar genom att kring gå anti-cheat eller använder anti-recoil mus.

Permalänk
Medlem

Varför aldrig Quake Live?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Varför aldrig Quake Live?

För att det har en betydligt mycket mindre skara spelare (och tittare) än CS:GO.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av macmann1:

Trevligt initiativ, men att dra ut en 16-lags turnering på fem dagar känns lite väl. Förvisso BO3 på samtliga matcher, men ändå.

För att matcherna lätt kan dra ut på tiden och för att de inte skulle köras försent på vad som ändå är vardagskvällar. Så valde vi att dela upp åttondels- och kvartsfinal på olika dagar. Sen ville vi streama båda semifinalerna för att visa upp mer från turneringen och då blev det olika dagar där med. Men är det många som hade uppskattat en turnering på färre dagar så kan vi göra det annorlunda i framtiden.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Chris_Kadaver:

Varför aldrig Quake Live?

Denna gången valde vi att ha en turnering i CS:GO, men man kan alltid skicka in förslag om man vill ha en i Quake Live.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Jag är sugen men måste man skrapa ihop en femstack?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Varför aldrig Quake Live?

Hur gammal är du egentligen? Hur många gånger har vi haft csgo tuneringar här på swec, inte så att de är hela tiden? Så vitt jag vet är de första gången eller har jag missat alla andra gånger?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Ni som inte har fullteam kan ju starta en tråd där ni söker lagmedlämmar

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

För att matcherna lätt kan dra ut på tiden och för att de inte skulle köras försent på vad som ändå är vardagskvällar. Så valde vi att dela upp åttondels- och kvartsfinal på olika dagar. Sen ville vi streama båda semifinalerna för att visa upp mer från turneringen och då blev det olika dagar där med. Men är det många som hade uppskattat en turnering på färre dagar så kan vi göra det annorlunda i framtiden.

Nä men det är fullt rimligt det du säger. Och man vill ju göra det ordentligt när det är priser i potten. Det är lite både och. Svårt att dra ihop ett lag som kan vara med samtliga kvällar om det skulle gå bra. Som gammal CS-lirare så är jag van alla endagarsturneringar på Playpark

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Spelar inte själv men är roligt att se på ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Visst kul ide men turneringar fungerar endast i kontrollerad miljö där alla spelar på samma hård- och mjukvara.

Annars finns det alltid spelare som på ett eller annat sätt fuskar genom att kring gå anti-cheat eller använder anti-recoil mus.

Det är alltså en turnering där man kan vinna möss och äran, det handlar inte miljonpengar. Det känns som att man ställer upp mest för att det är kul, man kan inte kräva LAN på varje turnering/cup som någon vill anordna.

Visa signatur

main: r5 5600 4.4, 16gb, rtx 4070, 1440p165hz
tv: 4770k 4.2, 16gb, rtx 2070, 4k60hz
tv2: fx6300 4.4, 12gb, gtx 980, 1080p60hz
srv: i5 6500t, 8gb, ~15tb
ps4 slim, og xbox, amiga 500, atari st

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hur gammal är du egentligen? Hur många gånger har vi haft csgo tuneringar här på swec, inte så att de är hela tiden? Så vitt jag vet är de första gången eller har jag missat alla andra gånger?

32. Jag tycker mig se CS:GO till höger och vänster hela tiden. Folk säljer handskar på marknaden, trådar överallt och ja, man tror knappt att det är på riktigt. För mig är det lite som om svenska elitserien i innebandy skulle gå och bli större än NHL hockey. Men sen är jag ett bittert gammal troll som tycker att CS är för p12or också. Kanske ska ge det ett försök iofs... Kan man strafejumpa så man får upp lite fart?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Du kan bunnyhoppa för att få fart men det är varken enkelt eller lika användbart som att strafejumpa i QL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Varför aldrig Quake Live?

När vi ändå är i den epoken kan vi väl gå till originalet RQ !

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincHeee:

Kul! Synd att man inte har ett komplett lag

Skrivet av Pusher:

Jag är sugen men måste man skrapa ihop en femstack?

Skrivet av GoldenFan:

Ni som inte har fullteam kan ju starta en tråd där ni söker lagmedlämmar

Verkar som att det är många som är intresserade av att vara med men som kanske inte har 5 personer att spela med.

Kudos till Golden som föreslog att skapa en separat tråd för att kanske hitta andra som kan vara intresserade. Låter som en topp idé.

Permalänk

Vad är ni för ranker som har reggad eller ska regga? Vill veta hur krossade vi silvers kommer bli

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av GoldenFan:

Vad är ni för ranker som har reggad eller ska regga? Vill veta hur krossade vi silvers kommer bli

Vi har ju ett anmält lag som heter SuperSilvers, är det ni eller kan det vara en matchning?

Permalänk
Skrivet av TheMadPanda:

Vi har ju ett anmält lag som heter SuperSilvers, är det ni eller kan det vara en matchning?

You found us haha

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Måste alla de deltagande vara Sweclockersmedlemmar? Till exempel om jag får ihop ett lag med mina kompisar (som då inte är medlemmar) är det okej ändå?

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: supreme/global hoppar mellan dom. Måste dock få med mig 4 polare eller spelare till

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av JumpyWizard:

Måste alla de deltagande vara Sweclockersmedlemmar? Till exempel om jag får ihop ett lag med mina kompisar (som då inte är medlemmar) är det okej ändå?

Det är såklart helt okej, alla är välkommna!
Turneringen är gjord för Sweclockers och FZ och det är här vi marknadsför den, men alla är såklart välkommna!

Permalänk

On någon behoven en spelar joinar ja gärna! Global elite Bach men spelar som supreem! Mvh

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Skrivet av jsnneffs:

@GoldenFan: supreme/global hoppar mellan dom. Måste dock få med mig 4 polare eller spelare till

Hahaha fyfan vad ont det kommer göra

Finns ju en hel del folk är i tråden som letar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Om någon behöver en till spelare så skriv PM till mig, är LEM men var After patch global innan jag flyttade till flickvännen.

Oklart om det kommit en ny tråd för detta eller inte, om så är fallet tar jag bort denna kommentar!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
CS-mästare

Söker lag
Rank A+ på esea, faceit lvl 10, är 29 år och skulle gärna hoppa in i ett lag med sköna grabbar/tjejer, er nivå spelar ingen roll så länge ni är ett glatt gäng

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej alla, Philip från Challengermode här. Har ni några fragår om turneringen eller systemet är det bara pinga mig

Det finns en "Team Finder" på Challengermode också där ni kan lägga upp en annons om att ni letar efter lag eller lagmedlemmar. Man kan i kommentarfältet ange att man söker folk att spela med till just denna turnering: https://www.challengermode.com/Teams/TeamFinder (ni behöver logga in eller regga er för att kunna se länken)

p.s ber om ursäkt på förhand om jag missat någon regel om att posta länkar?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av jsnneffs:

@GoldenFan: supreme/global hoppar mellan dom. Måste dock få med mig 4 polare eller spelare till

Skrivet av molle89_89:

On någon behoven en spelar joinar ja gärna! Global elite Bach men spelar som supreem! Mvh

Skrivet av SebKro:

Om någon behöver en till spelare så skriv PM till mig, är LEM men var After patch global innan jag flyttade till flickvännen.

Oklart om det kommit en ny tråd för detta eller inte, om så är fallet tar jag bort denna kommentar!

Skrivet av almness:

Söker lag
Rank A+ på esea, faceit lvl 10, är 29 år och skulle gärna hoppa in i ett lag med sköna grabbar/tjejer, er nivå spelar ingen roll så länge ni är ett glatt gäng

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte också skriva att jag söker lag. Men nu är vi 5 som gör det, ska vi lira? Jag är en glad 27åring, Global och 1700 elo @ faceit.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d