Går det att hitta wii u i nyskick i sverige?

Permalänk

Går det att hitta wii u i nyskick i sverige?

Förlåt om jag postar fel med hittade inget forum här om spelkonsoller som inre är datorer.

Tänkte köpa en wii u och fixa så den kan köra gamecube spel då jag gillar både wii u och gamecubens spelutbud. Bara ett problem, hittar inga wii u till salu någonstans och vet inte om man vågar sig på att köpa begagnat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Förlåt om jag postar fel med hittade inget forum här om spelkonsoller som inre är datorer.

Tänkte köpa en wii u och fixa så den kan köra gamecube spel då jag gillar både wii u och gamecubens spelutbud. Bara ett problem, hittar inga wii u till salu någonstans och vet inte om man vågar sig på att köpa begagnat.

https://gameshop.se/product/spel/323151/nintendo-wii-u-premiu...

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På tradera kan man hitta bra paket och många är i bra skick med garanti, kolla bara att säljaren har bra omdömen.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

@b0bber: 5k för en Wii U. fy fasen!

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

@b0bber: 5k för en Wii U. fy fasen!

jo, absolut, men vill man ha en ny så

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Tänkte köpa en wii u och fixa så den kan köra gamecube spel då jag gillar både wii u och gamecubens spelutbud. Bara ett problem, hittar inga wii u till salu någonstans och vet inte om man vågar sig på att köpa begagnat.

Är det någon form av hack/mod så du kan köra Gamecube spel på Wii U ?
För direkt out of box så ska det inte fungera.

Föregångaren Wii, de tidigare revisionerna hade 4st GameCube portar och 2st platser för GameCube minneskort (under luckor på ena sidan) och var bakåtkompatibla.
På senare revisioner av Wii så tog de bort GameCube portarna och bakåtkompatibiliteten.

Wii U har afaik ingen bakåtkompatibilitet till GameCube. Men det kanske finns någon lösning på det?
Wii spel fungerar på Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Är det någon form av hack/mod så du kan köra Gamecube spel på Wii U ?
För direkt out of box så ska det inte fungera.

Föregångaren Wii, de tidigare revisionerna hade 4st GameCube portar och 2st platser för GameCube minneskort (under luckor på ena sidan) och var bakåtkompatibla.
På senare revisioner av Wii så tog de bort GameCube portarna och bakåtkompatibiliteten.

Wii U har afaik ingen bakåtkompatibilitet till GameCube. Men det kanske finns någon lösning på det?
Wii spel fungerar på Wii U.

Jodå det går utmärkt om man softmoddar.