Wikileaks avslöjar CIA:s avlyssningsmetoder för Android, IOS och Samsung Smart TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Har du läst emailen som dom släppte? Det började 7:e okt när dom släppte första batchen Podesta emails (Hillarys kampanjchef). I dessa hittades kodord för pedofil och hela pizzagate (pedogate) började, dom flesta har inte hört talas om detta för det har tystats ner i media.

Så jag tror att Julian Assange hade goda anledningar att släppa dessa, Trump kanske inte är den bästa men hellre det är korrupta Hillary.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och där kom personangreppen, som jag har längtat

Nej, jag skrev ju att jag inte gillar liberaler, men eftersom du gillar Wikileaks så är det väl OK att plocka russinen ur kakan då antar jag.

Hade jag fått som jag velat så hade Sanders vunnit, men Demokraterna sköt sig i foten och Wikileaks hjälpte till, så nu blev det inte så.

Det jag säger är att jag helre hade sett Clinton än Trump, eftersom Trump är högerextrem. Han har för tusan Steve Bannon som chefsstrateg.

hahaha det märks att du är en hjärntvättad svenne när du kallar Trump för höger extremist.
han är nationalist och på vilket sett är det fel att vara det?
Hade jag varit american hade jag röstat på Trump direkt,
Hur fan kan du förespråka Clinton som mördad hur många som helst och alla annan skit hon gjort,
Hade hon vunnit skulle vi ståt inför ett 3 världskrig, Det finns en anledning att defcon sjönk till en säkrare nivå när Trump vann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Assange blev framed av CIA för det han gjort med Wikileaks och det är klart att de valde att göra det i feministiska Sverige där män inte har någon rätt och kan bli kastade i fängelse enkom på ord som enda "bevis". En rabiat kvinnlig feministåklagare har gladeligen gjort det hela till ett spektakel och gått förövarnas väg och han måste nu gömma sig på en ambassad.

.

Ja, det roligaste med Assange-berättelsen är ju att kvinnan som påstås stå bakom anklagelsen endast gick till sin kvinnliga poliskontakt för att hon ville få honom att testa sig för könssjukdomar, vilket han vägrade. Det var sedan polisen som övertalade kvinnan att detta kan ses som en våldtäkt. Det har hon (kvinnan som gick till polisen) själv sagt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Har du läst emailen som dom släppte? Det började 7:e okt när dom släppte första batchen Podesta emails (Hillarys kampanjchef). I dessa hittades kodord för pedofil och hela pizzagate (pedogate) började, dom flesta har inte hört talas om detta för det har tystats ner i media.

Så jag tror att Julian Assange hade goda anledningar att släppa dessa, Trump kanske inte är den bästa men hellre det är korrupta Hillary.

Som jag skrivit i så gott som varenda inlägg nu. Om man har en agenda med sitt sanningssägande, vilket Wikileaks helt uppenbart har, så är jag inte intresserad. Om Wikileaks vill ha fötroende ifrån mig som en neutral källa, som de påstår sig vara, så får de börja gräva upp saker om alla, från alla håll. Men nu gör de inte så utan de har en högerextrem, ryssvänlig agenda och då är jag inte intresserad. Det är inte svårare än så. Jag vill helt enkelt inte veta. Jag sväljer det blå pillret och somnar om

, för att tala så att alternativa-fakta generationen förstår vad jag menar,.

Det är ingen skydlighet att hänga på konspirationsteorier.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nätverksmupp:

hahaha det märks att du är en hjärntvättad svenne när du kallar Trump för höger extremist.
han är nationalist och på vilket sett är det fel att vara det?
Hade jag varit american hade jag röstat på Trump direkt,
Hur fan kan du förespråka Clinton som mördad hur många som helst och alla annan skit hon gjort,
Hade hon vunnit skulle vi ståt inför ett 3 världskrig, Det finns en anledning att defcon sjönk till en säkrare nivå när Trump vann.

Vad go' du är. Har man inga argument får man komma med personangepp, så är det

Du kan alltså helt rakryggat och ärligt säga att du tycker att Trump inte är högerextrem, fast du vet att Steve Bannon är hans chefsstrateg? Om ja så har vi totalt olika världsbild.

Steve Bannon, som tycker att vita är bättre än andra, är alltså inte högerextrem? Utan det är en helt icke-extrem åsikt att tycka att den vita rasen är bäst av alla?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vem har sagt det, Wikileaks eller?

Jag tror inte han blev framead. Nog för att de vill åt honom (med all rätt i min mening) men att framea någon när de har tillgång till personal och utrustning av den kvaliteten känns ju bara onödigt. Om det var så viktigt att komma åt honom hade de nog bara knallat in på ambassaden och plockat.

De som skulle bli upprörda av en sådan manöver saknar redan förtroende för CIA och USA så vad har de att förlora?

Men du får väl tro vad du vill, precis som jag får tro vad jag vill.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17010393.ab

"Kvinnorna ville via polisen tvinga Assange att testa sig för könssjukdomar, men polisen bedömde händelserna som brott. "

Känns för mig som att; om en kvinna inte anmäler dig för våldtäkt och anser det ha varit på lika termer, men polisen börjar jaga dig för våldtäkt så blir det lite skumt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad go' du är. Har man inga argument får man komma med personangepp, så är det

Du kan alltså helt rakryggat och ärligt säga att du tycker att Trump inte är högerextrem, fast du vet att Steve Bannon är hans chefsstrateg? Om ja så har vi totalt olika världsbild.

Steve Bannon, som tycker att vita är bättre än andra, är alltså inte högerextrem? Utan det är en helt icke-extrem åsikt att tycka att den vita rasen är bäst av alla?

Så du tror att Trump tittade på Steve Bannons CV och sa: " HA, han tycker vita män är bättre än andra, han är högerextrem, han tar vi" hahahaha

Kan Trump valt fram Steve pga andra kvalifikationer eller ?
Men visst dom kanske är buddies sedan innan så wtf vf inte styra landet tillsammans, så kan det också vara.
Saker är helt enkelt inte bara svart eller vitt.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Så du tror att Trump tittade på Steve Bannons CV och sa: " HA, han tycker vita män är bättre än andra, han är högerextrem, han tar vi" hahahaha

Kan Trump valt fram Steve pga andra kvalifikationer eller ?
Men visst dom kanske är buddies sedan innan så wtf vf inte styra landet tillsammans, så kan det också vara.
Saker är helt enkelt inte bara svart eller vitt.

Menar du att Trump inte är högerextrem för att han blundar för att Bannon är det? Uppochnedvända värden. Har är chefsstrateg för bövelen, inte någon städare eller receptionist utan inflytande.

I min bok är man extremist om man medveted har extremister i sin stab, men du kanske tycker att det inte spelar någon roll sålänge de inte står och hailar och spelat Pluton Svea?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Menar du att Trump inte är högerextrem för att han blundar för att Bannon är det? Uppochnedvända värden. Har är chefsstrateg för bövelen, inte någon städare eller receptionist utan inflytande.

I min bok är man extremist om man medveted har extremister i sin stab, men du kanske tycker att det inte spelar någon roll sålänge de inte står och hailar och spelat Pluton Svea?

Så du menar att han valde honom bara för det ?
Nu säger du extremister i plural. Vilka fler är extremister ? Enligt dig

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Så du menar att han valde honom bara för det ?
Nu säger du extremister i plural. Vilka fler är extremister ? Enligt dig

Det har jag inte sagt, men jag vill mena att man inte ser mellan fingrarna med sådanna saker om man inte är extremist själv. Om någon säger att den vita rasen är bäst så bör det per automatik vara diskvalificerande i ett modernt samhälle, om det nu inte är så att det är ett öppet rasistiskt parti man företräder, men det är inte republikanerna vad jag vet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Severin87:

Så du menar att han valde honom bara för det ?
Nu säger du extremister i plural. Vilka fler är extremister ? Enligt dig

Rent hypotetisk fråga eftersom jag är nyfiken på hur du resonerar:
Om Löfven skulle utse en islamist eller nynazist till bostadsminister, men han inte utsåg denne till bostadsminister "bara för det" utan för att hen hade otroligt bra strategier för bostadsbygge, skulle det då vara helt irrelevant att personen är islamist eller nynazist?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Rent hypotetisk fråga eftersom jag är nyfiken på hur du resonerar:
Om Löfven skulle utse en islamist eller nynazist till bostadsminister, men han inte utsåg denne till bostadsminister "bara för det" utan för att hen hade otroligt bra strategier för bostadsbygge, skulle det då vara helt irrelevant att personen är islamist eller nynazist?

Eller varför inte en dömd pedofil, bara man inte är typ barn och ungdomsminister?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om CIA har backup på alla konversationer mellan mig och min sambo så kan jag begära ut en inspelning från ett visst datum för att bevisa att hon hade fel! Win-win ju! Good guy CIA, hjälper män vinna konversationer med sina kvinnor!
Fan, måste nog köpa en samsung tv först!

Permalänk

Allt i USA är ju redan åt helvete så varför inte utöka helvetet lite. Bara dollarn sjunker.

President Bannon är ju så snygg att bara hans närvaro måste skapa inflation, så det ska nog hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har jag inte sagt, men jag vill mena att man inte ser mellan fingrarna med sådanna saker om man inte är extremist själv. Om någon säger att den vita rasen är bäst så bör det per automatik vara diskvalificerande i ett modernt samhälle, om det nu inte är så att det är ett öppet rasistiskt parti man företräder, men det är inte republikanerna vad jag vet.

Ok då förstår jag. Nej, jag håller med, en sån borde inte valts in i vita huset.
Men värre människor har valts in i vita huset om du frågar mig och då snackades det inte om det alls.
Hur som helst så återstår det att se hur allt detta ska gå med USA och
omvärlden.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Eller varför inte en dömd pedofil, bara man inte är typ barn och ungdomsminister?

Men vänta ! Dömd pedofil är ju en brottsling. En islamist eller nynazist behöver inte alltid vara brottslig.
Hoppas du förstår hur jag menar, jag är invandrare själv så jag gillar inte någon av ovanstående.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

“Total paranoia is just total awareness.”
― Charles Manson

Man kanske är som mest osynlig om man smälter in i mängen; endast bruka mainstream-tjänster som Facebook och Skype på sätt som de flesta skulle. Är de som strävar efter anonymitet egentligen de som sticker ut och blir avlyssnade? (Shower thoughts)

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk

Var sitter mikrofonen i Samsungs TV-apparater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Men vänta ! Dömd pedofil är ju en brottsling. En islamist eller nynazist behöver inte alltid vara brottslig.
Hoppas du förstår hur jag menar, jag är invandrare själv så jag gillar inte någon av ovanstående.

Det jag ville markera var just att det blir väldigt tokigt om man bara ser till en persons kvalifikationer inom ett visst område och struntar i annat.

Sen blir det ju extra relevant med Bannon eftersom han är chefsstrateg för Trumpadministrationen. En chefsstrategs åsikter och engagemang är ju en anledning till anställningen, så det blir extra kännbart. Om han tycker att vita är bättre än andra så är det ju inte helt orimligt att han tar chansen att driva igenom policys osv som främst gynnar vita.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Steve Bannon, som tycker att vita är bättre än andra, är alltså inte högerextrem? Utan det är en helt icke-extrem åsikt att tycka att den vita rasen är bäst av alla?

Steve Bannon är antiglobalist, han vill att länder skall konkurrera med varandra. Han (och Trump) gillar inte globala jättar som manipulerar politiker och får spela i annat förmånligt regelverk jämfört med lokala företag. De flesta känner väl till att jätteföretagen knappt betalar skatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad go' du är. Har man inga argument får man komma med personangepp, så är det

Du kan alltså helt rakryggat och ärligt säga att du tycker att Trump inte är högerextrem, fast du vet att Steve Bannon är hans chefsstrateg? Om ja så har vi totalt olika världsbild.

Steve Bannon, som tycker att vita är bättre än andra, är alltså inte högerextrem? Utan det är en helt icke-extrem åsikt att tycka att den vita rasen är bäst av alla?

Du är medveten om att Wikileaks publicerade en lista med alla medlemmar i BNP? Låter ju väldigt högerextremt att outa dem? Detta ledde även delvis till att BNP:s siffror dalade och de är idag en marginell rörelse.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Assange blev framed av CIA för det han gjort med Wikileaks och det är klart att de valde att göra det i feministiska Sverige där män inte har någon rätt och kan bli kastade i fängelse enkom på ord som enda "bevis". En rabiat kvinnlig feministåklagare har gladeligen gjort det hela till ett spektakel och gått förövarnas väg och han måste nu gömma sig på en ambassad.

Sjuk och verklighetsfrånvänd post. Läser vi samma nyhetsrapportering?
Är du så förblindad av kvinnohat att du menar att alla män som blir anklagade för våldtäkt kastas i fängelse?
Till och med användarbasen för avpixlat och fria tider skulle ta avstånd från det påståendet.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Jag gråter för framtiden. Inte bara för det CIA gör men för det jag läser i tråden här. Uppenbarligen var filmen Idiocracy en klarsynt dokumentär om hur framtiden kommer vara inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Du säger det, men jag har likväl suttit or haft den diskussionen med rätt många som inte vill se USA som något annat än det bästa som hänt...

Håller med.
Men du kan då ta deras sida om Hilary som en del av hela bilden, och sen klistra samman den med allt skit som slängts fram om Trump. Svarat är att det är pest vs kolera... och USA behöver mer än 2 kandidaters valsystem

Nej... de är båda skit.

Bättre vs Sämre är av inget intresse... båda gör vf de kan för att få makt. Ryssland gör skit som med krimhalvön, och USA gör skit som att avlyssna EU och invadera Irak som hade inget annat än olja... Båda kämpar för makt, utan någon hänsyn till någon annan.

Att man ens tror att USA är "bättre" än något annat, är nog det största problemet som måste bort. De gör precis lika mycket skit med invasioner, men då ses de som positiva, vilket ju bara är löjligt.

Tänk på det... USA invaderar Irak... folket jublar där.
Ryssland invaderar Krim... folket där jublar och väljer det.
Vad är egentligen skillnaden? Jo man tror ena var bra...

Jag håller med dig i allt du säger.

Jag blir förvånad att folk ser USA på det viset. Men jag borde väl inte bli det.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Hvis man går og ser på youtube RSA conference 2017 cryptographers panel, så hører man fra den ene der, som virker oppriktig interessert i å ivareta sikkerhet for alle, at hele internett burde lages om på nytt. Formodentlig, i den mening at man sånn sett går bort fra det som i dag ser ut til å være et "shitshow" av bugs, og triste saker, hvor noe så enkelt som HTTPS og TLS kryptering undergraves av systemet med digitale sertifikat.

I en norsk nettavis nylig, som etter overskriften får en til å tro at nettavisa mener at HTTPS/TLS er en god ting, så ender journalisten med å unngå å engang nevne problemet med bruk og misbruk av digitale sertifikat (som muliggjør 100% overvåkning av traffikk av hva jeg har skjønt), men likevel gjør vedkommende et poeng av at HTTPS/TLS ikke er 100% sikkert, da man kan se hvilken nettside man besøker, og argumenterer også at man ikke kan se innholdet. Det er som om politiet, og de hemmelige tjenestene og alt av alfabetorganisasjoner som bedriver overvåkning bestilte artikkelen, bare for å påpeke at man kan ikke se innholdet i slik kryptering. Pinlig journalistikk. Militære har i media et tilfelle påpekt at de ikke er interessert i alminnelige menneskers aktivitet på internett, noe som jeg anser som en meningsløs påstand, når f.eks USA synes å skulle samler på alt de kan, og bare ta seg til rette. Masselagring av data er og blir masseovervåkning, uansett om noen ikke ønsker å se på dataene.

En annen ting som irriterer meg, er teknisk ukeblad i norge, som en tid tilbake haddde en artikkel om disse nye politibilene, og påstod at bilene var nå gjort mer synlig, noe som syntes å være tøv når man kikket på selve bildet de hadde lagt ved til artikkelen. Bilen som var vist, var anonymisert på mange måter, med gult og hvitt som ikke synes godt på avstand, samt en "politi" logo på baksiden, med rar font som var strukket i bredden og gjort uleselig på avstand. Signallys på taket som knapt kan sees. For noe tøv!

Permalänk
Skrivet av kyuw:

Jag gråter för framtiden. Inte bara för det CIA gör men för det jag läser i tråden här. Uppenbarligen var filmen Idiocracy en klarsynt dokumentär om hur framtiden kommer vara inom kort.

Glöm inte att det rätt ofta talas om att denna skock med människor hörs väldigt mycket, speciellt på nätet, men deras överrepresentation på internet speglar inte samhället i stort.
Vill minnas att det finns flera kartläggningar som visar att små grupper människor kan ligga bakom helt sinnessjuka mängder inlägg på nätet. Arga människor för mest oväsen

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Sjuk och verklighetsfrånvänd post. Läser vi samma nyhetsrapportering?
Är du så förblindad av kvinnohat att du menar att alla män som blir anklagade för våldtäkt kastas i fängelse?
Till och med användarbasen för avpixlat och fria tider skulle ta avstånd från det påståendet.

"förblindad av kvinnohat". Där kom det lite verklighetsfrånvänt personlighetsangrepp. Jajamensan! Att tycka att svenskt rättssystem är under all kritik är alltså att ha ett kvinnohat? Jaha ja..

"Sverige bör införa en samtyckeslag. Det anser regeringens utredare som lägger fram ett förslag i oktober. Därmed skulle det räcka med att en person säger nej för att det ska räknas som våldtäkt, skriver Svenska Dagbladet."

Så det blir bara ännu värre, alltså. Din flickvän - om hon är förbannad på dig - kan då anmäla dig för våldtäkt och påsta att hon sade nej. Och det är då det enda beviset. Helt sinnesrubbat.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MadMantiz:

Visar sig visst att de så kallade foliehattarna haft ganska rätt ändå. Jag mår alltid gott när den stora massan har fel. De som med hån och förlöjliganden försöker trycka ner de som är öppna för sanningen och att tänka bortom det man matas med. Allt det här med smarta saker, fundera på vilket sätt de är smarta och vilka som är dumma.

"Även en blind höna kan hitta ett korn.."

Men för att vara riktigt ärlig.. I många fall är just konspirationsteorier inte direkt sanna utan det är bara en massa svammel baserad på i bästa fall vaga "bevis". Detta kommer inte att ändras bara för att en visar sig vara rätt. Och orsaken varför folk är skeptiska är pga. de som t.ex. menar att Månlandningen var fejk eller att staten kan läsa ens tankar..

Skrivet av Mithras:

Inte första gången, inte sista gången. Känns som att folk aldrig slutar kalla en för foliehatt/paranoid/konspirationsteoretiker. Så länge det man säger inte är totalt 100% bevisat, som detta, så tror de flesta inte på det. Fastän det är klart som dagen.

Men är det inte 100% bevisat så är det inte heller klart som dagen.

Skrivet av Chibariku:

Vilken agenda Assange och Wikileaks kan inte vara en hemlighet för någon längre. Assange om varför man inte släpper dokument om ryska och kinesiska brott. https://www.theguardian.com/media/2016/dec/24/julian-assange-...

"Assange said there was already a “vibrant” Russian media which included critics of the Kremlin.

He said: “In Russia, there are many vibrant publications, online blogs, and Kremlin critics such as [Alexey] Navalny are part of that spectrum. There are also newspapers like “Novaya Gazeta”, in which different parts of society in Moscow are permitted to critique each other and it is tolerated, generally, because it isn’t a big TV channel that might have a mass popular effect, its audience is educated people in Moscow. So my interpretation is that in Russia there are competitors to WikiLeaks.” In addition, he claimed “no WikiLeaks staff speak Russian, so for a strong culture which has its own language, you have to be seen as a local player.”"

Med andra ord... "Vi får inte nog med uppmärksamhet för det..". Vilket även är ett problem med Wikileaks... Ibland så överväger de inte konsekvenserna för sina publikationer.

Skrivet av Naxos:

Jösses. För att en organisation(med endast goda intentioner för mänskligheten) har dokument som påpekar att din kära blodtörstiga globalist Clinton är en kriminell utav dess like, så vänder du ryggen? Står verkligen dina politiska ideal över brott som medfört enormt lidande och död?

Har länge undrat vad du är för människa, det klarnar mer och mer...

Ska vi börja snacka om lidande så är ju inte direkt Trump bättre. Sedan ska man dras ifrån att spekulera vad en människa är som person baserad på ett par kommentarer i ett forum. För skulle det vara gälla så skulle kommentaren där inte direkt tala bra i din favör.

Skrivet av yroll:

Det kan ju också vara så att Trump inte haft så mycket mer dolt än det CNN grävt upp?
I ett samhälle med en offentlig syn på allt kanske det kan vara bra med motparter, att de hjälpt Trump till makten behöver ju inte bero på något annat än att de andra tokljuger? DVS Trump kanske hjälpte sig själv till makten.

Jag vet inte vad högerextrem betyder men i min mening är Trump vänligare mot alla som inte är vita och blekfeta än vad alla demokraterna varit. kanske inte i att ta in folk i USA men när man börjar sätta importtullar osv skapar man stora möjligheter för människor i afrika/asien som kanske snart slipper jobba i H&Ms och Samsungs fabriker med anställningsavtal där man måste uppge att man inte ska ta livet av sig. Härliga villkor där! justja sen vill han ju inte kriga längre men det verkar ju hela västliga världen vara strongt för att fortsätta med, fy vad illa om vi skulle skapa fred och välvilja mot ryssland....

EDIT: jag vet att många citerat dig redan så jag kanske är lite tjatig

Problemet är att det där är inte sant. Faktum är att så fort ingen stoppar Trump (med stoppar så menar jag att någon håller honom i tyglarna) så kommer det fram en hel del skit ur den munnen. Att han skulle vara snäll mot minoriteter är bara felaktigt. Importtullarna är inte heller införda för människor utanför USAs skull så att ge honom cred för något som inte var hans intention bevisar bara hur långt många måste sträcka sig för att hitta något positivt. Däremot så betyder inte ökade importtullar att folk i Afrika/Asien får det bättre. Det enda som händer är att de vänder sig till en ny marknad.

Skrivet av Severin87:

Ursäkta på förhand till alla som känner sig träffade men detta är min uppfattning.

Att Trump är högerextrem påstås av vissa här och jag förstår inte hur ni får det till högerextrem ?
Högerextrem = nationalist ? Är det så det resoneras ?
Enligt mig och min uppfattning är han mer av en softcore nationalist.
Det finns positiva och negativa saker om Trump, säga vad man vill om honom men han är fan med den enda presidenten som försöker göra det han lovade. Inte ALLT men många saker till skillnad från Clinton's och vi ska inte gå in på andra presidenter heller för den delen. Jag tror att om Hillary hade vunnit så hade nog USA fortsatt invadera andra länder som inte ger med sig, t.ex. Lybien, Iraq och Afghanistan, behöver inte nämna fler även om listan kan göras lång och utöver det alla brott mot internationella lagar och brott mot mänskliga rättigheter osv osv.
Det som är mest spännande är anledningarna till varför man invaderat vissa specifika länder.

Trump har varit president i 2-3 månader så det är rätt svårt att säga om han är bra eller dålig men jag uppfattar hans handlingar som ett starkt försök att göra det lite bättre i USA även om ALLA hans handlingar inte är i det amerikanska folkets bästa intresse som t.ex. att ta bort vissa regleringar som Wall Street fått på sig efter krisen som dom orsakade 2008.
Dock så försöker han få hem många arbetstillfällen som har åkt utomlands pga vissa dumma handelsavtal. Trump gick inte med på TTIP och vill bryta NAFTA avtalet vilket jag tycker är väldigt bra.

Tips på dokumentär att se för att jag ska slippa skriva alldeles för mycket här. Vissa har säkerligen redan sett den men de flesta har nog inte det. Det finns många fler men jag tror att denna blir en bra början

- Zero days från 2016
- Intervju med Aaron Russo https://www.youtube.com/watch?v=YGAaPjqdbgQ Ta den som ni vill men den väcker en hel del tankar.

Lycka till

Tror nog snarare folk hänvisar till hans administration som kommer ifrån ganska högerextrema bakgrunder generellt. Trump är snarare en klassisk populist och man kan även föra fram argument att han faktiskt står ganska långt till höger även om extremist kanske är att ta i. Clown snarare..

Skrivet av klk:

Alla krig sedan 1900 har varit oljekrig

Öhh nej? Första och andra världskriget, Vietnamkriget, Koreakriget, Balkankriget etc. är ett par exempel på krig som inte hade något med olja alls att göra.

Skrivet av Severin87:

Så du menar att han valde honom bara för det ?
Nu säger du extremister i plural. Vilka fler är extremister ? Enligt dig

Varför Bannon är vald till en del av administrationen beror inte på att han är duktig på det han gör eller för att han är en extremist (även om det ena borde vara ett krav och det andra borde vara ett enormt hinder) utan det beror på 1. Trump känner honom 2. Han är inte politiker och 3. Trump tror att ett land kan styras som ett bolag och 4. Han har varit delaktig på dasspappret Breibart. En av två "Nyhetskällor" som Trump litar på (för att de skriver det han vill läsa) tillsammans med Fox News.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

"förblindad av kvinnohat". Där kom det lite verklighetsfrånvänt personlighetsangrepp. Jajamensan! Att tycka att svenskt rättssystem är under all kritik är alltså att ha ett kvinnohat? Jaha ja..

"Sverige bör införa en samtyckeslag. Det anser regeringens utredare som lägger fram ett förslag i oktober. Därmed skulle det räcka med att en person säger nej för att det ska räknas som våldtäkt, skriver Svenska Dagbladet."

Så det blir bara ännu värre, alltså. Din flickvän - om hon är förbannad på dig - kan då anmäla dig för våldtäkt och påsta att hon sade nej. Och det är då det enda beviset. Helt sinnesrubbat.

Tonen i din post är så kvinnofientlig så det är svårt för mig att dra någon annan slutsats.

Varför tror du det finns opinion för att samtyckeslagen anses behövas? Du tycker uppenbarligen inte själv samtycke ska vara nödvändigt. Hur tycker du lagen ska se ut?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Tonen i din post är så kvinnofientlig så det är svårt för mig att dra någon annan slutsats.

Varför tror du det finns opinion för att samtyckeslagen anses behövas? Du tycker uppenbarligen inte själv samtycke ska vara nödvändigt. Hur tycker du lagen ska se ut?

Så att vara för att det skall finnas bevis innan någon kastas i fängelse - det är kvinnofientligt?

Jag anser att all lagstiftning skall vara av den arten att bevis skall finnas innan någon kan anklagas. För någonting. Någons ord är inte bevis. Allt annat är rent rättsvidrigt.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3