Permalänk

@BergEr: Det borde vara lugnt. Det är AoE som nerfas mest, så de flesta förväntar sig ett Projectile-meta denna liga. Om något så kanske din build blir lite dyrare.

Själv har jag ingen aning vad jag ska göra... som vanligt.

Permalänk
Medlem

Jag har för många idéer som jag vill pröva men som jag aldrig kommer hinna denna liga... Lutar dock åt att jag börjar med en Raider/Pathfinder Tornado Shot. Om inte AoE-nerfen slår en i ansiktet så blir nästa build en CoC Vortex. Annars får det väl bli en SoS Fireball.

Siktar dock på att för första gången klara av Shaper denna liga. Tror ni en Tornado Shot kan ta det? Funderar annars på en Pathfinder BV.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

@BergHa: Det borde vara lugnt. Det är AoE som nerfas mest, så de flesta förväntar sig ett Projectile-meta denna liga. Om något så kanske din build blir lite dyrare.

Själv har jag ingen aning vad jag ska göra... som vanligt.

Nå än har vi inte patchnotes, bara aoe nerfs. Vilket drabbar min build.

Kommer droppa aoe nodes i trädet och köra en dying sun för maps.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar lite mer råkar inte veta om det finns någon bra svensk guild att joina?
Spelar väl något mer än casual själv, åtminstone i början.

Har haft intensivt med skola senaste dagarna så har inte hunnit planera en build särskilt väl än, men lutar åtminstone åt SRS som league starter för att ev respecca AW senare.

Permalänk
Medlem

Denna liga börjar ju minst lika bra som förra (då 6-länkade jag en Belly of the beast med några få fusings).
Denna krävde ca 50. (Köpte den med 6 sockets för några chaos). Bara slösa några divines på den för att få chaos damage så nära 80 som möjligt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Gavelinus:

Denna liga börjar ju minst lika bra som förra (då 6-länkade jag en Belly of the beast med några få fusings).
Denna krävde ca 50. (Köpte den med 6 sockets för några chaos). Bara slösa några divines på den för att få chaos damage så nära 80 som möjligt.

http://i.imgur.com/5Y7AkT6.jpg

Grattis! En sån där skulle funka riktigt bra för min build. Räknar inte med någon supertur med 6-linking däremot.

Spelar Assassin Crit Spectral Throw med Mortem Morsu. Lite segstartad och har lägre skada än vad jag är bekväm med, men efter några uppgraderingar ska den nog kunna bli riktigt bra.

Har hittat en exalt och en Ancient Reliquary Key hittills. Min första legacy foil blev en helt värdelös Moonsorrow, men jag ser fram emot att hitta fler nycklar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Grattis! En sån där skulle funka riktigt bra för min build. Räknar inte med någon supertur med 6-linking däremot.

Spelar Assassin Crit Spectral Throw med Mortem Morsu. Lite segstartad och har lägre skada än vad jag är bekväm med, men efter några uppgraderingar ska den nog kunna bli riktigt bra.

Har hittat en exalt och en Ancient Reliquary Key hittills. Min första legacy foil blev en helt värdelös Moonsorrow, men jag ser fram emot att hitta fler nycklar ändå.

Den fungerar riktigt bra för min (första) build. 2H Viper strike slayer. Började med Edge of madness och det gick riktigt bra. Sedan hittade jag en Kondo's Pride och herregud vad min DPS ökade. Ligger just nu på runt 70k tooltip varav ungefär hälften är Chaos damage. Lägg sedan på poison på det så går det rätt fort att döda. Ingenting jag rensar hela "screens" med då det är så liten aoe på melee splash (som Slayern får från ascendency). Är på level 86 och det är inte mycket som lever i mer än någon sekund.

Har precis börjat min andra build nu då jag gillar att levla och testa icke "meta" builds. Får se om denna lite halvgalna idé jag har fungerar.

Edit:
Behövde andra färger på min BBBBG Vaal regalia. Slutade med dessa efter ca 10 chromatics. Dessa färger är 1 på typ 67 tusen (ungefär). 67 tusen chromatics skulle just nu kosta ca 125 ex i Legacy SC. Vet inte alls vad den skulle fungera till för builds förutom typ: Spectral throw... Eller kanske burning arrow? Eller coc phys? Vet inte om jag borde sälja den eller behålla den och försöka få den att fungera med någon build. (Nu ska den bara länkas också)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Har lirat POE sen det släpptes, aldrig ångrat mig och spelar fortfarande
Någon som fått tillgång till betan än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Den fungerar riktigt bra för min (första) build. 2H Viper strike slayer. Började med Edge of madness och det gick riktigt bra. Sedan hittade jag en Kondo's Pride och herregud vad min DPS ökade. Ligger just nu på runt 70k tooltip varav ungefär hälften är Chaos damage. Lägg sedan på poison på det så går det rätt fort att döda. Ingenting jag rensar hela "screens" med då det är så liten aoe på melee splash (som Slayern får från ascendency). Är på level 86 och det är inte mycket som lever i mer än någon sekund.

Har precis börjat min andra build nu då jag gillar att levla och testa icke "meta" builds. Får se om denna lite halvgalna idé jag har fungerar.

Edit:
Behövde andra färger på min BBBBG Vaal regalia. Slutade med dessa efter ca 10 chromatics. Dessa färger är 1 på typ 67 tusen (ungefär). 67 tusen chromatics skulle just nu kosta ca 125 ex i Legacy SC. Vet inte alls vad den skulle fungera till för builds förutom typ: Spectral throw... Eller kanske burning arrow? Eller coc phys? Vet inte om jag borde sälja den eller behålla den och försöka få den att fungera med någon build. (Nu ska den bara länkas också)
http://i.imgur.com/KlGSz4P.jpg

Inte illa med 6 off, var ju ett tag sen du skrev så har du sålt den eller?

Har själv två blåa i min ST, men gick närmare 2000 chromes för att få den rätt.

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BergErs/char...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Inte illa med 6 off, var ju ett tag sen du skrev så har du sålt den eller?

Har själv två blåa i min ST, men gick närmare 2000 chromes för att få den rätt.
http://i.imgur.com/3o3CN2v.png
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BergErs/char...

Japp! Sålde den o-länkad för ett antal ex. Gjorde det möjligt för mig att testa lite andra builds som i slutändan slutade med en 6-länkad Disfavour på min slayer jag tidigare körde Viper strike med. Men har inte tid att spela mer pga B-uppsats och riskanalys-kurs osv. Blir att lira när 3.0 kommer istället.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Spartanzi:

Har lirat POE sen det släpptes, aldrig ångrat mig och spelar fortfarande
Någon som fått tillgång till betan än?

Betan till 3.0? Det är ingen som ens blivit inbjuden än, men jag misstänker att jag kommer få en inbjudan väldigt tidigt. Chris Wilson sa under en tidigare intervju att de som spenderat över en viss summa pengar antagligen kommer få tillgång till Betat. Däremot är jag osäker på om jag egentligen vill spela betat. Act 9 och 10 kommer vara helt exkluderat och det kanske skulle vara roligare att hålla sig undan från spelande, nyheter och streams fram till 3.0. Måste bara hitta något annat att roa mig med under den tiden...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av formerself:

Betan till 3.0? Det är ingen som ens blivit inbjuden än, men jag misstänker att jag kommer få en inbjudan väldigt tidigt. Chris Wilson sa under en tidigare intervju att de som spenderat över en viss summa pengar antagligen kommer få tillgång till Betat. Däremot är jag osäker på om jag egentligen vill spela betat. Act 9 och 10 kommer vara helt exkluderat och det kanske skulle vara roligare att hålla sig undan från spelande, nyheter och streams fram till 3.0. Måste bara hitta något annat att roa mig med under den tiden...

ja nu väntar man på betan samt 3.0, kul liga dock för tillfället.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Hade just lite intressant (o)tur med att försöka 6-länka en Shavronne's Wrappings. Med 350 fusings lyckades jag 5-länka den 9 gånger...

Permalänk

Har haft tur denna ligan, fått HH och sitter på +120 ex just nu och vet inte riktigt vad jag ska göra längre, funderar på att sälja av currencyn då jag tappat suget redan

Permalänk
Skrivet av UrbanHazard:

Har haft tur denna ligan, fått HH och sitter på +120 ex just nu och vet inte riktigt vad jag ska göra längre, funderar på att sälja av currencyn då jag tappat suget redan

Om du inte tänker använda din HH får du gärna låna ut den

Permalänk

Tyckte denna liga var kul under en helg men hoppade av för någon vecka sedan.

Bara jag som börjar lessna? behöver verkligen 3.0 för att börja köra igen....köpte Grim Dawn i helgen däremot...inte helsåld på det heller.

Paniken börjar ta sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Tyckte denna liga var kul under en helg men hoppade av för någon vecka sedan.

Bara jag som börjar lessna? behöver verkligen 3.0 för att börja köra igen....köpte Grim Dawn i helgen däremot...inte helsåld på det heller.

Paniken börjar ta sig...

Tyckte den var ganska grym, men inte på nivå med Darkshrines.
Blev mer eller mindre tvingad till paus för att 7.2 gick live i wow

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Tyckte denna liga var kul under en helg men hoppade av för någon vecka sedan.

Bara jag som börjar lessna? behöver verkligen 3.0 för att börja köra igen....köpte Grim Dawn i helgen däremot...inte helsåld på det heller.

Paniken börjar ta sig...

Jag försökte mig på denna liga efter en paus på ett halvår men jag klarade mig bara några timmar innan jag lessnade ut. Börjar märka att det inte är så kul att spela om samma akter 80+ gånger så 3.0 kan inte komma snabbt nog!

Permalänk

och där var ligans mål uppnått!

Permalänk
Medlem

gått ganska okej denna league, inte superbra men

För frugan har det gått riktigt bra, hon satsade dock mest på en karaktär medans jag levlade 4-5 st, dock har hon fått bäst loot.

kör en ancestral Warchief totem variant build, lvl 91

rustningen blev äntligen sexlänkad också, bara XXXX antal fusings

Permalänk
Medlem

Har aldrig lyckats bli rik jag, hur faan grejjar ni skyforth-hh-xxxxx och sitter på 100+ ex..
Mina gubbar kommer oftast upp i gear för ett par hundra C i gear och lvl 80-90 inan dem lyckas sprängas av bearer pack eller esh breachlord (I map breaches, han har plockat massor me gubbar för mig)
Jag kör visserligen HC och rippar allt till std med jämna mellanrum. Har ännu inte klarat spelet på normal difficulty STD ännu

Skulle va kul att testa en riktig meta gubbe med bra gear, kanske nästa liga

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Skrivet av johanca:

Har aldrig lyckats bli rik jag, hur faan grejjar ni skyforth-hh-xxxxx och sitter på 100+ ex..
Mina gubbar kommer oftast upp i gear för ett par hundra C i gear och lvl 80-90 inan dem lyckas sprängas av bearer pack eller esh breachlord (I map breaches, han har plockat massor me gubbar för mig)
Jag kör visserligen HC och rippar allt till std med jämna mellanrum. Har ännu inte klarat spelet på normal difficulty STD ännu

Skulle va kul att testa en riktig meta gubbe med bra gear, kanske nästa liga

Jag har inte haft någon fantastisk tur och jag spelar inte lika bra och effektivt som många andra. Det jag gjort är iaf
* Spela mycket
* Spela effektivt - Dvs mycket strikt loot filter, strunta i rares och sånt. Maps ska gå fort!
* Slösa inte - Jag använder knappt några Chisels (4st kostar ju lika mycket som en till map) och Master Sextants säljer bra
* Sextant blocking för Shaped Strand
* Försök att sälja allt som är värt 3+ chaos
* AHK-scriptet TradeMacro för att enkelt se pris på saker
* En quad-tab att dumpa allt i när man mappar. Ta hand om den när den är full så att man inte behöver spendera mer än 30 sekunder i sitt hideout mellan maps. Lätt att sälja alla 6-sockets samtidigt, skriva in typ 'card', 'essence', 'currency', 'sorc' (för att chanca Skyforth) och 'leath norm' (för att chanca Headhunter)
* Sälja Reliquary keys är nog smartare. Jag gjorde inte detta och det betalade igen sig efter ca 20 keys (fick en Eternal Orb).
* Vault med Breach/Beyond/Onslaught/Bloodlines ger en bra mängd exalts från divination cards
* Jag körde ett shaped Atlas där jag bara hade Shaped Strand som T11 och Vault som T12

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag har inte haft någon fantastisk tur och jag spelar inte lika bra och effektivt som många andra. Det jag gjort är iaf
* Spela mycket
* Spela effektivt - Dvs mycket strikt loot filter, strunta i rares och sånt. Maps ska gå fort!
* Slösa inte - Jag använder knappt några Chisels (4st kostar ju lika mycket som en till map) och Master Sextants säljer bra
* Sextant blocking för Shaped Strand
* Försök att sälja allt som är värt 3+ chaos
* AHK-scriptet TradeMacro för att enkelt se pris på saker
* En quad-tab att dumpa allt i när man mappar. Ta hand om den när den är full så att man inte behöver spendera mer än 30 sekunder i sitt hideout mellan maps. Lätt att sälja alla 6-sockets samtidigt, skriva in typ 'card', 'essence', 'currency', 'sorc' (för att chanca Skyforth) och 'leath norm' (för att chanca Headhunter)
* Sälja Reliquary keys är nog smartare. Jag gjorde inte detta och det betalade igen sig efter ca 20 keys (fick en Eternal Orb).
* Vault med Breach/Beyond/Onslaught/Bloodlines ger en bra mängd exalts från divination cards
* Jag körde ett shaped Atlas där jag bara hade Shaped Strand som T11 och Vault som T12

Bra svar där, jag kör nog med aningen för snällt lootfilter, (neversink strict om inte i strand party som är snabbt ->uberstrict) och plockar upp för mycket.
Sedan har jag inte bemödat mig att shapa atlas då jag inte tycker at endless strands är så kul.
Sextant blocking har jag varit för fattig för och svårt då jag varierar maps en hel del.
Sen är min rng sjukt trasig, hittar aldrig något äver ex i värde i princip.
HAr en hel del speltid så där är inte felet... Måste väl bita i äpplet och optimera mera...

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Skrivet av johanca:

Bra svar där, jag kör nog med aningen för snällt lootfilter, (neversink strict om inte i strand party som är snabbt ->uberstrict) och plockar upp för mycket.
Sedan har jag inte bemödat mig att shapa atlas då jag inte tycker at endless strands är så kul.
Sextant blocking har jag varit för fattig för och svårt då jag varierar maps en hel del.
Sen är min rng sjukt trasig, hittar aldrig något äver ex i värde i princip.
HAr en hel del speltid så där är inte felet... Måste väl bita i äpplet och optimera mera...

Jag kom på en till viktig sak. Bisco's Collar! 100% item quantity från vita mobs funkar bra med bl.a divination cards och currency.

Permalänk
Medlem

hmm, ska nog skaffa en Biscos, speciellt nästa league när man inte kommer köra chayulas :/

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag kom på en till viktig sak. Bisco's Collar! 100% item quantity från vita mobs funkar bra med bl.a divination cards och currency.

^^ This.
Märkte riktigt bra skillnad när jag equippade Biscos.

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe092:

Jag försökte mig på denna liga efter en paus på ett halvår men jag klarade mig bara några timmar innan jag lessnade ut. Börjar märka att det inte är så kul att spela om samma akter 80+ gånger så 3.0 kan inte komma snabbt nog!

Samma här, spelade bara en vecka i denna ligan, väntar på 3.0 istället.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Snart kikar betan igång!
Ska dock själv inte spela den. Är mer intresserad av vad det kommer för supporter pack att köpa. Någon som vill ha beta key'n?

Permalänk

@FabriciusRex: Jag vill jättegärna ha en Key!! :D:D

Permalänk
Medlem

Något konstigt inträffade just. Jag köpte en supporter pack. Applicerade vapen effekten på en av mina yxor. Och plötsligt försvinner inte bara yxan, utan även alla poäng jag fick med i köpet, också porträtramen är borta från mitt micro transaktions förråd. Konstigt.