Permalänk

Software till Cisco PIX 501

Tjena

Jag undrar om någon har en bra länk till någon sida där jag kan ladda ner PDM programvaran för en Cisco PIX 501?
Brandväggen har utgått ur Ciscos sortiment och dom har även slutat att ge möjligheten att ladda ner software för denna version på deras hemsida.
Jag är ute efer PDM 3

Jag har försökt hitta den på nätet men inte lyckats, någon annan kanske kan detta bättre.

Visa signatur

Laptop 1: Macbook Pro Retina 13"
Laptop 2: Lenovo ideapad 410S Plus
Server: Xac Shuttle
NAS: Qnap TS 431X - 2 x 6TB, 2 x 4TB

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det krävs att du är ÅF till Cisco för att ladda ner mjukvaran?

Permalänk

@kallabaz: Ja, jag är säker på detta. Sålänge jag äger den med rätt serienummer så ska jag kunna ladda ner mjukvaran till den.
Men just till denna modellen har Cisco avslutat både produktionen samt supporten till den.
Därav finns det inte den möjligheten via deras hemsida längre, jag kan bara få tag i dokumentationen.

Då har jag även försökt gå in via "min produkt" på deras hemsida där jag är registrerad.

Visa signatur

Laptop 1: Macbook Pro Retina 13"
Laptop 2: Lenovo ideapad 410S Plus
Server: Xac Shuttle
NAS: Qnap TS 431X - 2 x 6TB, 2 x 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael19888:

Sålänge jag äger den med rätt serienummer så ska jag kunna ladda ner mjukvaran till den.

Nja. Tveksamt. PIX501 gick EOL för säkert 10 år sedan.

Då PIX-serien har status obsolete - har gissningsvis Cisco stoppat all access till mjukvaran. Hur många säkerhetshål har inte en +10år gammal firmware???

Om du har ett giltigt supportavtal (av rätt typ) har du rätt att ladda ner mjukvaran till den produkten. Per definition är det omöjligt att ha ett giltigt supportavtal till en Cisco PIX.

Installerade många, många PIXar under slutet av -90 o tidigt -00 tal - o då var de helt OK. Idag är enda vettiga användningsområdet dörrstopp eller brevpress.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

@Tanis: Ja, jo det du säger vet jag redan...
Så det är ju inte en direkt nyhet... Min fråga var heller inte vilken funktion min pix 501 har eller dess funktionalitet.
Utan frågan gällde ju nerladdning utav ny mjukvara, eller mjukvara för stöd till GUI.

Så utan att låta dryg, men ditt svar gav mig = noll information jag inte redan visste.

Visa signatur

Laptop 1: Macbook Pro Retina 13"
Laptop 2: Lenovo ideapad 410S Plus
Server: Xac Shuttle
NAS: Qnap TS 431X - 2 x 6TB, 2 x 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Nja. Tveksamt. PIX501 gick EOL för säkert 10 år sedan.

Då PIX-serien har status obsolete - har gissningsvis Cisco stoppat all access till mjukvaran. Hur många säkerhetshål har inte en +10år gammal firmware???

Om du har ett giltigt supportavtal (av rätt typ) har du rätt att ladda ner mjukvaran till den produkten. Per definition är det omöjligt att ha ett giltigt supportavtal till en Cisco PIX.

Installerade många, många PIXar under slutet av -90 o tidigt -00 tal - o då var de helt OK. Idag är enda vettiga användningsområdet dörrstopp eller brevpress.

LOL, ja det var ett tag sen man rattade en sådan.