Tele2 döms till att lämna ut information om fildelare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jink:

Men... Kom det inte en dom som sade att de inte skulle spara? Då borde det ju innebära att det borde vara olagligt att spara, och lämna ut, uppgifterna. Har Tele2 alltså blivit dömda TILL att begå brott? O_o

Alla loggar som är sparade innan lagen togs ur bruk ska redovisas.. eller det är iallafall så det brukar vara när man ändrar på en lag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Alla loggar som är sparade innan lagen togs ur bruk ska redovisas.. eller det är iallafall så det brukar vara när man ändrar på en lag.

Tror lagen säger att de måste lämna ut allt som är lagrat, men har de inget lagrat så finns det inget att lämna ut? Har iaf för mig att det är den linjen som Bahnhof kör på.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

NU kanske vissa begriper att man inte kan ladda ner hur man vill....vilda västerntiden på nätet lider mot sitt slut.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

NU kanske vissa begriper att man inte kan ladda ner hur man vill....vilda västerntiden på nätet lider mot sitt slut.

För mig handlar det om annat än just pirat, ser det rätt skrämmande att företag kan köpa sig lagar efter egen pipa.

Som spridningskollen råka ut för, folkets åsikt är totalt annorlunda emot politiker och företag i denna fråga (bara se på övergångsställen med signal, det är inte lagligt gå mot rött men man får inget straff bara för så många gör det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Broken-arrow:

För mig handlar det om annat än just pirat, ser det rätt skrämmande att företag kan köpa sig lagar efter egen pipa.

Som spridningskollen råka ut för, folkets åsikt är totalt annorlunda emot politiker och företag i denna fråga (bara se på övergångsställen med signal, det är inte lagligt gå mot rött men man får inget straff bara för så många gör det).

Jag tror att du grovt överskattar vad "folket" vill.
Om "folket" vill tanka ner allt de vill utan konsekvenser så kommer Sverige bli straffat av EU, Hollywood o liknande. Funkar liksom inte att sno åt sig grejer som man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]