Permalänk
Medlem

Netonnet billigare än Inet

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet
(https://www.inet.se/kundvagn/visa/10262073/)
Och sedan la jag ihop exakt samma fast på netonnet och fick ner priset med en tusing

Finns det någon nackdel med att köpa på netonnet eller är det bara bättre?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporkies:

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet
(https://www.inet.se/kundvagn/visa/10262073/)
Och sedan la jag ihop exakt samma fast på netonnet och fick ner priset med en tusing

Finns det någon nackdel med att köpa på Netonnet eller är det bara bättre?

Mvh.

Inet är experter på just datorer, så behöver du support är de toppen!

Netonnet har samma skyldigheter gällande service och garantier, Men personen man får tala med kan vara en hästtjej från Gotland som är utbildad tandläkare som inte hittat sitt kall och därav fått anställning på en Netonnetbutik.....typ.

Men är priset över 200 spänn i skillnad hade jag valt Netonnet.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporkies:

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet
(https://www.inet.se/kundvagn/visa/10262073/)
Och sedan la jag ihop exakt samma fast på netonnet och fick ner priset med en tusing

Finns det någon nackdel med att köpa på netonnet eller är det bara bättre?

Mvh.

Öööh?
Köp där det är billigast, det är väl rätt enkelt :)?

Anledningen till att det oftast är kundvagnar från inet är pga deras smidiga kundvagn som enkelt går att länka till m.m, inte för att dem alltid har bäst pris.

Ett tips är att använda prisjakt och se vart det är billigast. Det kanske inte alltid är så roligt att beställa från flera olika återförsäljare, men det går även att jämföra hela listan mellan butiker.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Jag tycker Netonet är bra (i Kalmar i alla fall). Smidigt att gå till butiken om det är något fel.
Om det skiljer 1000kr så är det inget svårt val :=

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Krångligt att returnera varor till netonnet? Det är ju bara att åka in till valfri butik och lämna in om det är i godkänt skick. Den butik jag haft lättast att returnera varor till.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Hade köpt på inet utan tvekan. Deras service osv är värt det anser jag. Skickade nyligen in ett paj grafik kort. Skickade fredagen å hade nytt på torsdag vid 12. Inget krångel eller nånting.

Netonnet lämnade jag in en robotgrässklippare. Tog 3 veckor innan den ens skickades på service och då var den inte en månad gammal. Tog 2 månader innan jag tillslut fick köpet hävt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Krångligt att returnera varor till netonnet? Det är ju bara att åka in till valfri butik och lämna in om det är i godkänt skick. Den butik jag haft lättast att returnera varor till.

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Kan hålla med om att Inet är bra att ha o göra med, men håller absolut inte med om det du säger angående Netonnet.
Grundat på min erfarenhet är Netonnet minst lika bra om inte bättre (har än så länge fått mest tillbaka från de när det strulat).

Det som väger för inet är väl att man nästan kan räkna med att ha grejerna dagen efter om man beställer vardag innan kl. 17.
Netonnet betalade tillbaka kostnaden för expressfrakt när det inte kom fram dagen efter. 🌹

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Kan hålla med om att Inet är bra att ha o göra med, men håller absolut inte med om det du säger angående Netonnet.
Grundat på min erfarenhet är Netonnet minst lika bra om inte bättre (har än så länge fått mest tillbaka från de när det strulat).

Det som väger för inet är väl att man nästan kan räkna med att ha grejerna dagen efter om man beställer vardag innan kl. 17.
Netonnet betalade tillbaka kostnaden för expressfrakt när det inte kom fram dagen efter. 🌹

Som jag svarade en annan, netonnet kör ju med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten"-principen och då ger jag hellre mina pengar till någon annan återförsäljare

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk

@b0bber:
Javisst, smidigt med en färdig retursedel, jag fick ändå skriva ut den "färdiga" själv och betala 79:- till inet så ingen jättevinst i mina ögon egentligen.

Permalänk
Medlem

Du kommer få olika svar, men jag kan bara tala egna erfarenhet...och det är att Inets service är överlägsna alla andra. Har haft turen, eller oturen ur en annan synpunkt kanske? Komplett, Netonnet , webhallen, alina osv och oftast har det tagit flertalet veckor att få varan undersökt, utbytt och eventuella pengar tillbaka. Tog komplett en hel månad att undersöka en produkt jag skickade in för flera år sen, kan ju ha blivit bättre med tiden, men inget jag kan reflektera över.

Inet har jag haft 3st ärenden med, en komplett dator, och 2 grafikkort som skulle undersökas. Alla tog mindre än 5 arbetsdagar att få tillbaka, inkl frakten till dom. I mina ögon är det värt det, säger inte på något sätt att Netonnet är dåliga, men...var bl.a. Med föräldrarna och lämnade in en espressomaskin som krånglade, var egentligen inga krångel utöver att det tog 3 veckor att få tillbaka den. Och trots att den redan varit inne på verkstad för reperation och kommit tillbaka med samma fel 3 gånger tidigare så ville dom skicka en den en 4:e gång. Fick då påpeka att det var totalt onödigt eftersom dom inte gjort ett skvatt dom 3 tidigare gångerna, och att man dessutom vid 3:e gången har rätt att antingen få pengarna tillbaka eller en likvärdig produkt. Han i kassan hävdade goodwill och gick med på det.
Däremot hade dom inga problem att se till att vi fick får robotdammaugare utbytt på första försöket mot en ny modell.
Så blandad upplevelse av deras kundtjänst i mina ögon.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Sporkies Du borde ta ett Z270 moderkort, det du valt kan strula med processorn.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Inet

Skrivet av Sper:

Hade köpt på inet utan tvekan. Deras service osv är värt det anser jag. Skickade nyligen in ett paj grafik kort. Skickade fredagen å hade nytt på torsdag vid 12. Inget krångel eller nånting.

Netonnet lämnade jag in en robotgrässklippare. Tog 3 veckor innan den ens skickades på service och då var den inte en månad gammal. Tog 2 månader innan jag tillslut fick köpet hävt.

Inets service är inte alltid bäst. Jag skickade in bilder på skadad cpu sockel. Inet påstod att felet var mitt, fick inget nytt moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Det gör väl alla företag eller har jag missat något? Att erbjuda gratis returfrakt skulle vara ekonomiskt självmord då jag bara kan sitta och beställa saker och skicka tillbaka dygnet runt.
Jag vet då att jag fick betala returfrakt hos inet sist jag beställt fel vara av misstag.
Själv har jag bara bra erfarenhet av netonnet och inet när det gäller service. Ska se vad jag tycker efter torsdag då jag har ett serviceärende hos netonnet.

Permalänk
Medlem

Kör en liten fuling annars, Plocka ihop alla delarna, med länkar och allting så man kan se prisskillnaden tydligt. , Maila Inet och fråga varför det skiljer såpass mycket, Kanske går de ner i pris

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Ett standardutförande enligt mig, även om vissa butiker skickar ut returfraktsedlar.
Jag skulle ju inte kräva bensinpengar för att jag åker till en butik och lämnar tillbaks en vara heller

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Jaså? Jag går till butiken och säger att jag ångrar mitt köp; dom säger ok inga problem!" Krångligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Som jag svarade en annan, netonnet kör ju med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten"-principen och då ger jag hellre mina pengar till någon annan återförsäljare

Nu hänger jag inte med, det gör Inet också?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Det gör väl alla företag eller har jag missat något? Att erbjuda gratis returfrakt skulle vara ekonomiskt självmord då jag bara kan sitta och beställa saker och skicka tillbaka dygnet runt.
Jag vet då att jag fick betala returfrakt hos inet sist jag beställt fel vara av misstag.
Själv har jag bara bra erfarenhet av netonnet och inet när det gäller service. Ska se vad jag tycker efter torsdag då jag har ett serviceärende hos netonnet.

Alltid fått gratis returfrakt av både dustin inet och komplett Var dock många år sedan jag gjorde det hos inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Är ju samma sak med Inet " Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer."

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det gör väl alla företag eller har jag missat något? Att erbjuda gratis returfrakt skulle vara ekonomiskt självmord då jag bara kan sitta och beställa saker och skicka tillbaka dygnet runt.
Jag vet då att jag fick betala returfrakt hos inet sist jag beställt fel vara av misstag.
Själv har jag bara bra erfarenhet av netonnet och inet när det gäller service. Ska se vad jag tycker efter torsdag då jag har ett serviceärende hos netonnet.

Really? Vill minnas att jag fått retursedlar med åtminsone komplett, cdon och inet. Var i och för sig ett år sen man beställde något, så kan ju ha ändrats.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det gör väl alla företag eller har jag missat något? Att erbjuda gratis returfrakt skulle vara ekonomiskt självmord då jag bara kan sitta och beställa saker och skicka tillbaka dygnet runt.
Jag vet då att jag fick betala returfrakt hos inet sist jag beställt fel vara av misstag.
Själv har jag bara bra erfarenhet av netonnet och inet när det gäller service. Ska se vad jag tycker efter torsdag då jag har ett serviceärende hos netonnet.

Näe, det skulle jag inte vilja påstå, det är ju en risk man får ta som ÅF att man ibland vill retunera något av en eller flera anledningar..
Jag har fler gånger fått en retursedel mailad till mig än vad jag har betalat någon returfrakt..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Jaha är det? har handlat där för över 100 000:= sedan ett par år tillbaka har returnerat varor och bytt ett par gånger aldrig några problem exempelvis en tv som jag hade använt i 2 veckor ville ha en större ringde dom inga problem skickade tillbaka den och bytte tog 6 arbetsdagar allt som allt har många exempel på att jag aldrig har haft några problem men det kanske är individuellt du har inte tänkt på att det kanske är du som är kass? Personligen skulle jag aldrig betala 1000:- kr extra för en pingvinstång det är larvigt men gillar man godis så absolut gör de!

Permalänk
Skrivet av KA52:

Inets service är inte alltid bäst. Jag skickade in bilder på skadad cpu sockel. Inet påstod att felet var mitt, fick inget nytt moderkort

Fast det är ju inte mer än rätt, Det är extremt sällsynt att ett moderkort lämnar fabriken med skadad sockel, Så det är inget du skulle kunna reklamera oavsett återförsäljare.

För övrigt tycker jag Inet och Netonnet håller ungefär samma nivå vad gäller serviceärenden och liknande.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

För övrigt rankar jag Webhallen, Netonnet och sen Inet. Kan säkert vara lokalt, men så är min upplevelse.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Näe, det skulle jag inte vilja påstå, det är ju en risk man får ta som ÅF att man ibland vill retunera något av en eller flera anledningar..
Jag har fler gånger fått en retursedel mailad till mig än vad jag har betalat någon returfrakt..

När jag tänker efter så stämmer det sista du skrev, oftast får man en on man kontaktar deras kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Men suck, tror du att någon butik "ger bort" gratis returfrakt utan att ta igen det på priserna?

Handla allt på Dustin om du gillar fria returfraktsedlar, men kom inte och gnäll på att det kostar mer sen.

Permalänk

Köpte mina dator delar från netonnet gick gort att få delarna. Och när jag såg att priset på nätaggregat hade sänkt så kontaktade jag dem de kollade min order och såg att det var fler delar priset gått ner på så fick cirka 500 kt tillbaks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporkies:

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet

Det finns ingen anledning att inte ta ett Z270-moderkort om du ska köpa ny dator.