Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Och vad exakt baserar du "Det är krångligt att retunera varor hos netonnet" på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Men suck, tror du att någon butik "ger bort" gratis returfrakt utan att ta igen det på priserna?

Handla allt på Dustin om du gillar fria returfraktsedlar, men kom inte och gnäll på att det kostar mer sen.

Det är väl klart dom gör, men jag gillar Inet och har än så länge inte fått någon anledning att shoppa någon annanstans..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Näe, det skulle jag inte vilja påstå, det är ju en risk man får ta som ÅF att man ibland vill retunera något av en eller flera anledningar..
Jag har fler gånger fått en retursedel mailad till mig än vad jag har betalat någon returfrakt..

Ja du får en mailad till dig men den kostnaden dras av på återbetalningen sen.

Permalänk
Medlem

jag har fått dålig service av båda. jag beställde ett grafikkort ifrån netonnet, på sidan stod det att det fans typ 30 i lager. så jag beställde ett och allt var bra, stod att det skulle komma om typ 2-3 dagar. 3 dagar går och det blir helg och 5 vardagar går och fortfarande inget. jag skickar ett mejl och frågar vad som hänt. 3 dagar senare får jag svar att det hade blivit något fel på deras sida och att grafikkortet inte fanns på lager och det skulle komma nästa vecka och dom skulle även bjuda på frakten för besväret. det hela slutade med att jag fick vänta 1,5 månad.
inte gjorde typ samma sak fast jag beställde mera saker med min brorsa, då sakerna jag beställde inte inte ``fanns´´ i lager så bad vi dom att skicka dom sakerna som fanns i förväg. men det gick inte. så det blev att vänta 2 veckor innan man fick något av det.

Permalänk
Medlem

Webhallen är också billigare än Inet.
CDON mestadels också.
Finns nog fler.
Däremot är ingen av dom Inet, och ingen av dom skickar med pingvinstång.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Det bästa är att använda prisjakt och handla varje del där det är billigast.
Sen att man får betala returfrakten vid ånger är väl det normala.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Inga problem med NoN

@Sporkies:

Tja, har du en av NoN "lagershoppar" i närheten är det väl inget att tveka på...
Har bara haft bra erfarenheter av NoN när det kommer till reklamationer. Var in med ett damsugarhandtag som hade gått sönder efter 11 mån (plastsmäck) var mest sur och hade inte förväntat mig något alls eg. men fick svar: "ojdå så där ska det ju inte vara, ny kommer på posten"

Likadant med en blu-rayspelare som packade ihop...skickades på rep utan knussel.

Så kan man lämna in på fysisk butik så har iaf jag inte haft problem med reklamationer.

/F

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

För mellanskillnaden man sparar kan man köpa 300 pingvin-stänger. Låter som ett enkelt val.

Permalänk
Medlem

Jag handlar alltid mina saker på NetOnNet , jag har aldrig haft problem med dom.
Headset , grafikkort , tangentbord som strulat , bara kört in och fått nytt direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

var in på min lokala NetonNet butik för att köpa en 6TB Western Digital Red hårddisk på hyllan ligger dom i en genomskinlig plast låda, sånna som lite dyrare varor brukar ligga i med lås, helt lös så den åker runt i den om man skakar på den, frågade då om dom har någon på lagret som är packad i kartong med skum, det är så jag brukar få mina diskar när jag beställer från bla, CDON
tror även jag fått diskarna packad så från Inet & Komplett.

Men dom i kassan sa att dom får dom skickade till lagret i dom där genomskinliga plast lådorna, blev inget köp för jag litar inte på diskar som far runt löst i en låda.

så det blev beställning från Inet istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av C64:

Men dom i kassan sa att dom får dom skickade till lagret i dom där genomskinliga plast lådorna, blev inget köp för jag litar inte på diskar som far runt löst i en låda.

Hårddiskar kommer normalt förpackade i antistatpåse liggande i stora kartonger med innanmäte av skum som påminner om ett klassiskt CD-stativ. Den lilla papplådan med "skumtoppar" är något återförsäljarna packar om diskarna i innan de skickas till kund. Jag betvivlar mycket starkt att Netonnets plastlådor används utanför butiken, då det bara handlar om ett stöldlarm/stöldskydd i butik som dessutom är kostsamt i förhållande till originalemballaget.

Jag skulle gissa att den du frågade inte visste eller inte orkade ta reda på det.

Permalänk
Medlem

Alltid lite roligt i trådar som dessa. Det blir mycket 'jag har handlat där massor och aldrig haft problem' vilket egentligen inte säger något. På dom flesta affärerna kan man handla utan svårigheter.

Det man vill veta är ju vad som händer när något går fel eller är trasigt. Det är nästan enbart det som har någon betydelse.

Jag har handlat från gud vet hur många affärer. Men ja skulle aldrig säga att något är "bra" bara förakt jag fick produkten jag betalade för. Det är ganska självklart att jag ska få.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja du får en mailad till dig men den kostnaden dras av på återbetalningen sen.

Det finns en viss skillnad, kanske inte just i Inets fall (jag vet inte hur dom gör).

Det kan vara betydligt billigare att skicka tillbaka varorna med en fraktsedel från handlaren (eller om handlaren på annat sätt ombesörjer frakten) även om man sen får betala handlaren. Jag antar att det antingen är en service som handlaren har till sina kunder (dvs subventionerad returfrakt) eller helt enkelt att större handlare helt enkelt får betydligt bättre fraktpriser än vad man själv får hos posten.

Detta spelar kanske ingen större roll för mindre prylar, men en TV eller fet förstärkare kostar rätt mycket att skicka som privatperson och då är det trevligt om handlaren ställer upp. Om man sen tycker det är värt prisskillnaden för nåt man troligtvis inte utnyttjar är upp till var och en.

Jag har för övrigt själv goda erfarenheter av både Inet och Netonnet och tvekar inte att handla från någon av dem.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av C64:

var in på min lokala NetonNet butik för att köpa en 6TB Western Digital Red hårddisk på hyllan ligger dom i en genomskinlig plast låda, sånna som lite dyrare varor brukar ligga i med lås, helt lös så den åker runt i den om man skakar på den, frågade då om dom har någon på lagret som är packad i kartong med skum, det är så jag brukar få mina diskar när jag beställer från bla, CDON
tror även jag fått diskarna packad så från Inet & Komplett.

Men dom i kassan sa att dom får dom skickade till lagret i dom där genomskinliga plast lådorna, blev inget köp för jag litar inte på diskar som far runt löst i en låda.

så det blev beställning från Inet istället

Stämmer inte, de läggs in i de genomskinliga plastlådorna på plats. Kanske visste inte kassapersonalen om det? Fast det vore lite konstigt, men det är i och för sig inte de som sköter det. //Person som har praktiserat på NoN med huvuduppgift att lägga in varor i plastlådorna

On topic:
Om det gäller 1000 kr så hade jag köpt från NoN men jag föredrar annars Inet.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Det är inte alls krångligt att returnera varor på netonnet. Bara att knalla in på närmaste varuhus. Har bara bra erfarenheter av reklamationer hos dom, alltid lätta att ha att göra med och inget krångel

Permalänk
Avstängd

Finns ingen anledning att köpa av inet om andra har billigare och jag har köpt från typ alla stora ställen utan problem men det som är bekvämt med inet är att göra kundkorgar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Vilken "otroliga" service? Inet har en rätt kass service.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Köpte nya delar till brorsan i torsdags.
Blev NetOnNet, valde ut delarna vi skulle ha och körde dit.

Blev detta:
Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 - 1 499kr
Intel Core i5 7600K 3.8GHz - 2 490kr
Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB CMK16GX4M2B3000C15 - 1 299kr
Be-Quiet Pure Rock - 359kr

När vi betalade blev det flera hundralappar billigare än vad vi hade räknat ut. Visade sig att NetOnNet har satt ihop det moderkortet samt den processorn som ett paket, med ett paketpris på 300kr billigare än var för sig. (https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...)

En glad överraskning

Min poäng är; NetOnNet som datorbutik växte i mina ögon.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Vaddå krångligt? Har aldrig varit några problem med någon retur/ångerrätt/rma/garanti på netonet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporkies:

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet
(https://www.inet.se/kundvagn/visa/10262073/)
Och sedan la jag ihop exakt samma fast på netonnet och fick ner priset med en tusing

Finns det någon nackdel med att köpa på netonnet eller är det bara bättre?

Mvh.

Kör på NoN.

SweClockers har en stor partiskhet gentemot Inet. Inte helt utan anledning förvisso, men det gör inte saken bättre. SweC och Inet är som ett förälskat par där man aldrig ser partnens brister och tycker att partnern är bäst på exakt allt.

tusen spänn billigare? Ha, självklart hade jag kört på NoN.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Va kund med inet sen dom öppnade men jag fick skit support fick betala felsökning hela tiden när jag hade garanti fortfarande kvar tog bilder kunde inte hitta felet vägrade hämta ut datorn efter garanti tiden gick ut så drog in reklamationsverket på dom fick en ny dator sa till dom va MB so krånglade deras ego ville aldrig lyssna efter det aldrig köpt från inet och den ligger 1 km ifrån mig med promenad håller mig till komplett 45 dagars öppet köp e nice.

detta e min erfarenhet med Inet gäller inte alla

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Härligt att se någon med erfarenhet av Netonnet kommentera.

Dom bölar minst på marknaden gällande returer, samt öppet köp.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett tangentbord på INET.
Det var fel på en tangent.
Jag mailade kundservice.

Dom skickade snabbt ett nytt likadant tangentbord ... utan att jag behövde returnera det första!
Otroligt.

I övrigt har jag handlat 7-8 gånger från INET utan problem.
Jag vet att INET inte har de lägsta priserna.
Men de har helt klart en KUNDSERVICE i toppklass.

Det är bara att kolla på prisjakt.
Kundernas omdömen är 10 stjärnor av 10 möjliga ...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Har handlat hos bägge två. Allt från tv apparater, köksmaskiner , datordelar , datorer etcetra . Även reklamationer. Inga problem hos någon. Så handla där priset är bäst

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Köp där det är billigast och var inte rädd för att köpa från flera olika butiker heller.
Dock bör ju vissa skummisbutiker undvikas.
Sen kan det ju vara bra att köpa tex moderkort, processor och eventuellt minnen från samma ställe då det kan bli knivigt som tusan att felsöka om något är trasigt och du har köpt allt från olika ställen.
Man kan lätt spara en rejäl slant om man kollar prisjakt och eventuella reor.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Jag köpte mina dator delar på netonnet för lite drygt 1 månad sen. Prisjusterade två gånger och lämnade tillbaka ett grafikkort. Knappast något krångel där inte! Jag beställer alltid ifrån sidorna som ger bäst pris. Servicen är likvärdig endå.

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Medlem

De gånger jag har beställt från NetOnNet så har det aldrig varit några problem. Detsamma gäller när jag hade problem med produkter så har det gått smärtfritt att skicka tillbaka och få ny produkt efter att dom har mottagit. Tycker deras service är bra, men jag kan bara tala för mig själv. Alla har förstås olika åsikter och upplevelser.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vilken "otroliga" service? Inet har en rätt kass service.

Det är inte mina erfarenheter, för ett tag sen köpte jag en mus, den glappade lite, skickade iväg ett mail, hade en ny mus på postnord två dagar senare och behövde inte skicka in den jag hade hemma..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Många här säger att NetOnNet är lika smidiga som Inet och det kan säkert stämma om det gäller ångerrätt, DOA och liknande ärenden men skillnaden är enorm när det gäller garantiärenden vilket bevisas genom de inlägg som gjorts i tråden.

Mycket av det har att göra med att Inet (och Alina?) egentligen är den enda renodlade datorbutiken som finns kvar idag och vid eventuella garantiärenden hanterar de all felsökning internt vilket kortar ned väntetiderna enormt mycket. Jag skickade själv in ett defekt grafikkort för felsökning och redan en eller två dagar senare blev jag uppringd av dem där de förklarade att de hade utfört div. tester och att jag skulle få rimlig kompensation - samma procedur hos NetOnNet hade antagligen tagit ett par veckor eftersom de är helt beroende av externa aktörer (aktörer som dessutom är oseriösa eller rent av bedrägliga i många fall) då de saknar både resurser och kompetens för att hantera den typen av ärenden själva.

Man får helt enkelt titta på vad produkterna kostar och fråga sig själv om man anser att man får valuta för den mellanskillnad man betalar när man handlar hos Inet för de är knappast billigast på någonting. Personligen skulle jag kunna handla billigare saker som RAM-minne eller SSD hos t.ex. NetOnNet men grafikkort eller CPU skulle jag aldrig köpa från annat än Inet eller Komplett.

Man betalar för så mycket mer än en pingvinstång, man betalar för både bemötande och kompetens som inte finns hos elektronikladorna. Försök t.ex. att ringa NetOnNet och fråga saker som hur man monterar en CPU-kylare, vad ett ASICS-värde är eller andra teknikrelaterade frågor så får du antagligen bara tystnad till svar och personen på andra sidan sitter som en fågelholk och undrar vad f-n du menar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Fick betala för bifogad fraktsedel från inet häromdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻