Permalänk

Senior streaming

Hallå! Hoppas jag hamnat i rätt forum, hittade inger som passade så där 100%igt ^^

Jag har morföräldrar som vill komma igång med att se SvtPlay eftersom viss sport endast visas där. Dom har haft en ica maxi tablet (android) och varsin doro telefon så jag känner mig osäker på vilket alternativ som skulle passa dom bäst, med så lite frustration och så användarvänligt för dom som möjligt.

En laptop - Vet inte om windows eller nåt linux op skulle gå att lära dom men det lutar åt en billig laptop i dagsläget
Chromecast - En ny telefon måste då inhandlas och läras
En tablet - Min erfarenhet med billigare tablet är att dom går sönder efter ett par månader men den är billigast och förhoppningsvis billigast.

Min fråga är iaf är hur ni löst problemet? Hur surfar dom äldre hos er på nätet? Streamar dom till sin tv?

En lite underlig fråga men inte en helt enkel nöt att knäcka

Permalänk
Medlem

Om de har en android tablet så kan de väl casta från den till en chromecast.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av viktore95:

Hallå! Hoppas jag hamnat i rätt forum, hittade inger som passade så där 100%igt ^^

Jag har morföräldrar som vill komma igång med att se SvtPlay eftersom viss sport endast visas där. Dom har haft en ica maxi tablet (android) och varsin doro telefon så jag känner mig osäker på vilket alternativ som skulle passa dom bäst, med så lite frustration och så användarvänligt för dom som möjligt.

En laptop - Vet inte om windows eller nåt linux op skulle gå att lära dom men det lutar åt en billig laptop i dagsläget
Chromecast - En ny telefon måste då inhandlas och läras
En tablet - Min erfarenhet med billigare tablet är att dom går sönder efter ett par månader men den är billigast och förhoppningsvis billigast.

Min fråga är iaf är hur ni löst problemet? Hur surfar dom äldre hos er på nätet? Streamar dom till sin tv?

En lite underlig fråga men inte en helt enkel nöt att knäcka

Ipad och Apple TV så är allt löst så gör vi med min farmor och farfar, Mormor och Morfar har inget intresse dem har text tv förstår du!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar använder sig utav en Apple TV (3rd gen) som enkelt kopplas via HDMI till tvn och är extremt enkel att använda. De kollar på SvtPlay, Tv4Play, ViaPlay och Youtube via den.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hej! Hur menar du "vill komma igång med att se"? Det är lite skillnad på att se ett tv-program på en padda och en tv, hur vill de se programmet?
Så enkelt som möjligt hade väl varit nån iPad, men då behövs en Chromecast om det ska ses på en TV.

Permalänk
Medlem

Varför inte en Chromebook ? Det är ju mellan allt det där.
Så enkla uppgraderingar att det nästan är underhållsfritt. "Det finns en uppdaterin" - OK! 10 sekunder senare är det klart. Allt sker i webläsaren.