vad händer med messenger ifall jag inaktivera facebook?

Permalänk
Medlem

vad händer med messenger ifall jag inaktivera facebook?

Som topic säger, vill helst radera facebook. Använder det aldrig men messenger kör jag mycket. Vad tros?

Permalänk
Medlem

Det kommer du inte kunna använda utan ett aktivt facebook konto.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Radera ditt facebook-KONTO?
Då kommer inte messenger fungera, nej. Messenger är beroende av att du loggar in med ditt Facebook-konto.

Sett att det släpps i några länder att man inte behöver Facebook-konto, utan man verifierar sig med sitt telefonnummer. Men det verkar vara en begränsad funktion än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det kommer du inte kunna använda utan ett aktivt facebook konto.

Skrivet av Sonywalk:

Radera ditt facebook-KONTO?
Då kommer inte messenger fungera, nej. Messenger är beroende av att du loggar in med ditt Facebook-konto.

Sett att det släpps i några länder att man inte behöver Facebook-konto, utan man verifierar sig med sitt telefonnummer. Men det verkar vara en begränsad funktion än så länge.

Fel, det går utmärkt att registrera sig med sitt telefonnummer som du nämner.

Edit: Du kan dessutom använda Messenger på datorn - utan Facebook. Det är bara at surfa in på Messenger.com

Permalänk

Vill minnas att du ska kunna stänga av din profil men använda messenger, inte helt säker dock. Kolla runt lite under hjälptabben.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Fel, det går utmärkt att registrera sig med sitt telefonnummer som du nämner.

Edit: Du kan dessutom använda Messenger på datorn - utan Facebook. Det är bara at surfa in på Messenger.com

Se på tusan. Inte uppmärksammat funktionen, loggar ju in med Facebook-kontot så inte tänkt på det. Men funkar det i Sverige så är det ju en anledningen mindre för mig också o stanna på Facebook 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Som andra redan sagt, det fungerar utan Facebook. Det är åtminstone vad som står med stora bokstäver varje gång man uppdaterar appen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tog också bort min facebook för ett tag sedan då jag nästan aldrig använde det men registrerade mig för messenger igenom telefonnumret då jag använde messenger mycket.

Tyckte messenger inte alls var bra när man registrerade sig igenom telefonnummer istället för facebook konto. Allting var annorlunda i appen och fungerade inte som det hade gjort med konto, var iallafall så jag upplevde det, så jag gav upp och tog bort det kontot också.

Blir sms nu när någon vill få tag på mig.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk

tog bort facebook för 2 år sedan (bästa jag gjort!)
kör messenger för jobb trådar kopplat till telefonnumret funkar OK

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Har inte Facebook sedan 2011, då fanns inte messenger som den ser ut idag antar jag. Är det någon SMS-ersättare eller är det ett av många meddelandeprogram som kräver data-trafik aktiverat ala whatsapp och liknande?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Har inte Facebook sedan 2011, då fanns inte messenger som den ser ut idag antar jag. Är det någon SMS-ersättare eller är det ett av många meddelandeprogram som kräver data-trafik aktiverat ala whatsapp och liknande?

Som WhatsApp.

Skickades från m.sweclockers.com