Endast facebook, google och youtube som fungerar

Permalänk
Medlem

Endast facebook, google och youtube som fungerar

Innan fungerade det klockrent, men idag så blir det 'ERR_CONNECTION_TIMED_OUT' varje gång jag besöker nån sida utanför google, facebook och youtube.

Jag har flushat dns (ipconfig /flushdns)
Och även bytt till googles dns servrar, utan framgång.

Vad kan problemet vara?

Edit: det står att jag bara har IPv6 anslutning, IPv4-anslutning saknas internetåtkomst.

Permalänk
Entusiast

Börja med att starta om routern, annars tycker jag att du ska testa att köra direkt in i CPE(Fiber) eller modem(xDSL). Routern kan vara den "krånglande" länken.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Börja med att starta om routern, annars tycker jag att du ska testa att köra direkt in i CPE(Fiber) eller modem(xDSL). Routern kan vara den "krånglande" länken.

Routern är i ett låst förråd som bara hyresvärden har nyckel till så får ringa till han imorgon om det inte går att starta om från datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fungerar andra enheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Fungerar andra enheter?

Nej, testade på laptopen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Nej, testade på laptopen.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det bara att ringa din hyresvärd. Bör lösa sig av en omstart av router/modem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Då är det bara att ringa din hyresvärd. Bör lösa sig av en omstart av router/modem.

Omstart av routern löste ej problemet :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Vad handlar det om för anslutningstyp/leverantör ? Det är nått konfigurationsfel om du endast kan använda ip v6 för tyvärr har inte allt stöd för det ännu som du märker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad handlar det om för anslutningstyp/leverantör ? Det är nått konfigurationsfel om du endast kan använda ip v6 för tyvärr har inte allt stöd för det ännu som du märker.

Okej. Ska jag ringa servanet eller bahnhof och se vad de kan göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du någon möjlighet att komma åt routern via webläsare?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swires:

Okej. Ska jag ringa servanet eller bahnhof och se vad de kan göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte arrangemanget med inlåst router, hur får du internetanslutning "avtalsmässigt" och vem betalar räkningen ? Bor du inneboende i villa eller är det ett litet hyreshus ? Det intressanta vore att kunna koppla in sig direkt på inkommande anslutning för att kolla var felet ligger men du är inte tydlig med om du har ett avtal med en internetleverantör eller om du delar anslutningen med din hyresvärd. eller vilken typ av anslutning det handlar om.
Har du ett direkt avtal med Bahnhof, i så fall varför har du inte tillgång till en egen router och vilken typ av anslutning handlar det om ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Edit: det står att jag bara har IPv6 anslutning, IPv4-anslutning saknas internetåtkomst.

Kolla om din dator har en ipv4-adress. (ipconfig /all)
Har den inte en ipv4 så är det antingen fel i din dator eller i routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag förstår inte arrangemanget med inlåst router, hur får du internetanslutning "avtalsmässigt" och vem betalar räkningen ? Bor du inneboende i villa eller är det ett litet hyreshus ? Det intressanta vore att kunna koppla in sig direkt på inkommande anslutning för att kolla var felet ligger men du är inte tydlig med om du har ett avtal med en internetleverantör eller om du delar anslutningen med din hyresvärd. eller vilken typ av anslutning det handlar om.
Har du ett direkt avtal med Bahnhof, i så fall varför har du inte tillgång till en egen router och vilken typ av anslutning handlar det om ?

Modemet eller vad det är, är inlåst i ett rum som sedan går till min lägenhet via fiber. Det är via servanet sen har jag 100/100 med bahnhof

Skrivet av madtop:

Kolla om din dator har en ipv4-adress. (ipconfig /all)
Har den inte en ipv4 så är det antingen fel i din dator eller i routern.

Det finns en address där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swires:

Modemet eller vad det är, är inlåst i ett rum som sedan går till min lägenhet via fiber. Det är via servanet sen har jag 100/100 med bahnhof

Det finns en address där.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som ett väldigt underligt och ovanligt byggt nät men du har alltså en fiberomvandlare i din lägenhet ? Koppla in datorn direkt i den i så fall och kolla om du får en ipv4 adress.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Det finns en address där.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du även en gateway, korrekt mask och DNS?
Kan du pinga din default gateway?
Kan du pinga din dns?
Kör en traceroute (tracert -d 192.36.125.18)