Vilket Assassins creed bör man spela?

Permalänk

Vilket Assassins creed bör man spela?

Hej
Har spelat första ASS. Creed men sen vart som att annat tog över intresset nu har jag ingen aning vilket av alla som är den bättre idag?

Med vänlig hälsning
petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag diggade Unity som f*n, jäkligt bra story och snyggt
Senaste är Syndicate, har dock inte lirat genom det så mycket men har fått bra intryck iaf.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk

@Legopappa: black flag helt klart imba pardis ö fina omgivningar styra skepp ,fånga val mm

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att 2an och brotherhood är de bästa på lite olika sätt. 2an för storyn och brotherhood för freeroomen och sidgrejerna (t.ex. ezios kärlek).
Annnars gillar jag black flag med skeppen men de däremellan var ett skit och de efter har jag inte spelat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Unity har ju fått en hel del kritik, men jag tyckte fortfarande att det var jätteroligt. Spelade en hel del 3-man co-op i det, väldigt underhållande Kanske inte det djupaste och mest intrikata co-op som någonsin gjorts, men helt klart skoj.

Permalänk

Jag har kört Assassin's Creed sedan de släppts och jag älskar AC2 men grejen är att det är en trilogi så om du ska köpa det så rekomemderar jag att du köper AC Brotherhood och Revelations också. De gjorde en remaster på de tre spelen i november förra året så du skulle kanske ta en titt på det Du kan också kika in denna tråd för mer information om spelen http://www.sweclockers.com/forum/trad/1469007-assassins-creed...

Permalänk
Medlem

Tycker de flesta är spelvärda. Sätter black flag som min favorit tätt följdt av unity!

Permalänk
Medlem

Jag tycker trean var fett nice

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Unity fick skit för att det var buggigt vid launch. Håller med det är nog det för klassiskt assassins creed och black flag för variation och roligt piratande.

Syndicate kändes lite själlöst men okay. Tycker absolut det går att hoppa och bara köra Unity. Brotherhood gillade jag då vet inte hur impad jag skulle bli idag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

ok tack grabbar då vet jag

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

3an är min favorit so far

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Trean är min favorit . Diggade storyn rejält.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@Legopappa: AC:2 och AC:Brotherhood är klart bäst, både pga story och side quests skulle jag säga

//Mvh Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Ska jag ge dig ett rak svar så ska du spela alla huvudspel i serien.
Men 2, brotherhood och black flag är mina favoriter.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram