Permalänk

Router blockerar VPN?

Hej!

Har ett problem då min internetanslutning har blivit riktigt långsam när jag kör via min VPN. Har gått jättebra fram tills nu då det knappt går att surfa.
Jag brukar även köra VPN på min smartphone, så testade lite.

* Är jag ansluten till mitt hemmanätverk och kör igång VPN = Det går skit segt.. (Enligt bredbandskollen hade jag 0,5mbit/s med vpn, och 97mbit/s utan!)

* Är jag ansluten via mobilnätet och kör igång VPN = Det fungerar utmärkt.

Min gissning att det är något i min router som spökar.. Kan jag ha rätt? Vet ej vart jag ska leta..

Har en Netgear Nighthawk R7000

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickykling:

Hej!

Har ett problem då min internetanslutning har blivit riktigt långsam när jag kör via min VPN. Har gått jättebra fram tills nu då det knappt går att surfa.
Jag brukar även köra VPN på min smartphone, så testade lite.

* Är jag ansluten till mitt hemmanätverk och kör igång VPN = Det går skit segt.. (Enligt bredbandskollen hade jag 0,5mbit/s med vpn, och 97mbit/s utan!)

* Är jag ansluten via mobilnätet och kör igång VPN = Det fungerar utmärkt.

Min gissning att det är något i min router som spökar.. Kan jag ha rätt? Vet ej vart jag ska leta..

Har en Netgear Nighthawk R7000

Tack!

Hade det problemet med en Netgear-router. Köpte en Asus N56U och samma med den. nedåthastigheten ligger på 111 men hinner att leva och dö medans sidorna laddas vissa gånger, andra gånger går det knallfort. Så det är lite skumt faktiskt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

@Lifooz:
Okej!
Du lyckades inte lösa problemet eller?
Det fungerade bra med denna router innan nämligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickykling:

@Lifooz:
Okej!
Du lyckades inte lösa problemet eller?
Det fungerade bra med denna router innan nämligen...

På sätt och vis, det var tydligen den vpn jag körde som gick in och begränsade genom Killer Ethernet.
Nu kör jag Betternet och den äger sönder när det kommer till ned-hastighet och surf, det går lika snabbt som utan vpn påslagen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!