Permalänk
Medlem

Jag beställde ett tangentbord ifrån er, som tyvärr inte ens startade när jag väl fick hem det.
Måste tyvärr säga att jag är besviken på ert bemötande. Jag fick tag på er chat support här om dagen och sitter fortfarande och väntar på svar. Jag har ingen aning vad jag ska göra med tangentbordet. Det ända jag vet är att ni skickade med en retursedel i paketet (som jag tydligen inte ska använda). Jag vill lämna tillbaka tangentbordet på öppetköp/ångerrätten. Men er support tycket att jag ska vänta på något e-mail som ska skicka till mig, så att tangentbordet kan skickas på service. Jag har faktiskt aldrig varit med om en sån här krånglig process. Jag tycker inte att jag ska behöva sitta och vänta i flera dagar för att ens få skicka tillbaka det. Och vem vet, jag kanske får sitta i flera veckor innan ni beslutar er att jag ska få tillbaka mina pengar? Detta är ett problem som jag aldrig stött på tidigare. Varken hos er eller någon annan butik, men tyvärr måste jag säga att ni har blivit sämre på denna punkten.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON

en kort fråga säkert nån som har nämnt det eller att det stod skrivet nånstans men jag hittar inget.

Men kommer ni ha "Green friday" i år också som ni hade förra året?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Latka:

När kommer ni få in AMD ryzen 7 1700?

Enligt vår leverantör ska de landa på vårt lager imorgon.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bärrich:

Hejsan CDON

en kort fråga säkert nån som har nämnt det eller att det stod skrivet nånstans men jag hittar inget.

Men kommer ni ha "Green friday" i år också som ni hade förra året?

Tjena,

Det ligger i planeringen, men härnäst firar vi 18 år som butik och vi kommer släppa minst 4 erbjudande varje dag. Du hittar kampanjen, som startar imorgon klockan 14.00, här: http://cdon.se/jubileum/

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej @KentBrack

Tack för att du kontaktade oss.

Om du återkopplar till mig med ditt ordernummer i ett privat meddelande så ska jag se till så att du får hjälp med ditt ärende!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Skrivet av KentBrack:

Jag beställde ett tangentbord ifrån er, som tyvärr inte ens startade när jag väl fick hem det.
Måste tyvärr säga att jag är besviken på ert bemötande. Jag fick tag på er chat support här om dagen och sitter fortfarande och väntar på svar. Jag har ingen aning vad jag ska göra med tangentbordet. Det ända jag vet är att ni skickade med en retursedel i paketet (som jag tydligen inte ska använda). Jag vill lämna tillbaka tangentbordet på öppetköp/ångerrätten. Men er support tycket att jag ska vänta på något e-mail som ska skicka till mig, så att tangentbordet kan skickas på service. Jag har faktiskt aldrig varit med om en sån här krånglig process. Jag tycker inte att jag ska behöva sitta och vänta i flera dagar för att ens få skicka tillbaka det. Och vem vet, jag kanske får sitta i flera veckor innan ni beslutar er att jag ska få tillbaka mina pengar? Detta är ett problem som jag aldrig stött på tidigare. Varken hos er eller någon annan butik, men tyvärr måste jag säga att ni har blivit sämre på denna punkten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Jag la precis en beställning i eran webshop med rabattkod inskriven. Av någon anledning skulle köpet verifieras via BankID och det misslyckades för BankID-appen på iOS tydligen inte funkar med Chrome.

Så jag tryckte tillbaka och försökte igen, denna gång gick det igenom (ingen verifikation krävdes denna gång...), men såg efteråt att jag fick betala fullpris, så rabattkoden hade tagits bort "automatiskt".

Härlig bug skulle jag säga, lagt ett ärende (hävning av köp), då eran supportsida säger "Det är tyvärr inte möjligt att registrera en rabattkod i efterhand då dessa måste registreras i kassan vid köptillfället."...

Detta gäller "Xbox Live 12 mån 299 kr*", som tydligen är en digital vara som man ska ladda ner, vilket jag inte gjort än dock.

Kommer det vara en massa strul nu eller vad kommer hända? (Och innan någon frågar så ja, jag uppfyllde kravet för rabattkoden, dvs en annan "valfri Xbox produkt i varukorgen")

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hultron:

@CDON.COM: Jag la precis en beställning i eran webshop med rabattkod inskriven. Av någon anledning skulle köpet verifieras via BankID och det misslyckades för BankID-appen på iOS tydligen inte funkar med Chrome.

Så jag tryckte tillbaka och försökte igen, denna gång gick det igenom (ingen verifikation krävdes denna gång...), men såg efteråt att jag fick betala fullpris, så rabattkoden hade tagits bort "automatiskt".

Härlig bug skulle jag säga, lagt ett ärende (hävning av köp), då eran supportsida säger "Det är tyvärr inte möjligt att registrera en rabattkod i efterhand då dessa måste registreras i kassan vid köptillfället."...

Detta gäller "Xbox Live 12 mån 299 kr*", som tydligen är en digital vara som man ska ladda ner, vilket jag inte gjort än dock.

Kommer det vara en massa strul nu eller vad kommer hända? (Och innan någon frågar så ja, jag uppfyllde kravet för rabattkoden, dvs en annan "valfri Xbox produkt i varukorgen")

Hej @hultron

Vi beklagar det inträffade.

Det ska givetvis inte vara några problem med att få koden inlagd i efterhand, vill du skickat ett privat meddelande till mig med ditt ordernummer så hjälper vi er vidare!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Jättebra att ni vill hjälpa till i denna tråd men ska det verkligen behövas? Borde vara naturligt att kundtjänst är lika duktiga på att hantera dessa ärenden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @sickhouse

Vi beklagar det inträffade.

Det ska givetvis inte vara några problem med att få koden inlagd i efterhand, vill du skickat ett privat meddelande till mig med ditt ordernummer så hjälper vi er vidare!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Tack för snabbt svar, men kundtjänst löste det!
Dom la in rabattkoden i efterhand (trots att det inte var möjligt enligt FAQ) och priset vart korrekt draget från mitt kort, så jag är nöjd

Skrivet av kortleken:

Jättebra att ni vill hjälpa till i denna tråd men ska det verkligen behövas? Borde vara naturligt att kundtjänst är lika duktiga på att hantera dessa ärenden...

Skrev här pga att det kändes som en bug att rabattkoden togs bort pga misslyckat köp och för att det suger att skicka email.

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Har ni förstört er webbshop? Jag kör med annons och trackingblockerare i både Firefox och Chrome, och kan inte navigera ordentligt pga era länkar ser ut så här: https://cdon.se/customer/#humany-lightbox-se=/c8-handla-och-b...

Även om jag kör en ren version av Firefox så fungerar det inte? Det är helt klart #humany-lightbox-se som ställer till det ordentligt. Har ni inte testat att det fungerar innan ni kör det? Kommer åt mitt konto men kan inte kontakta er, söka mer information om produkter eller besöka sidor som innehåller #humany-lightbox-se.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd

Ingen datorprodukt men man måste ju äta ibland också.

Jag kollade på en grill för 399:- och på högra sidan av siten så får jag exakt samma grill som köptips för 590:-
Vad är det för köp tips?

http://cdon.se/accessoarer/champion-paninigrill-p39756884
http://cdon.se/hemelektronik/champion-chpg200-paninigrill-p35...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har ni någon aning om när denna kommer in i lager igen? Väntat ett tag men verkar inte hända så mycket :/

http://cdon.se/hemelektronik/zotac-zbox-ci323nano-p38916622

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Funderar ni på att köra kampanj pris på MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G?
Såg att ni körde en kampanj på ett annat GTX 1080 kort.

http://cdon.se/hemelektronik/msi-geforce-gtx-1080-gaming-x-8g...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kaya:

Ingen datorprodukt men man måste ju äta ibland också.

Jag kollade på en grill för 399:- och på högra sidan av siten så får jag exakt samma grill som köptips för 590:-
Vad är det för köp tips?

http://cdon.se/accessoarer/champion-paninigrill-p39756884
http://cdon.se/hemelektronik/champion-chpg200-paninigrill-p35...

Tack så mycket för din feedback. Då varan säljs av två olika handlare ses varje produkt som unik och därför kan samma produkt visas som köptips. På andra hållet hade du sett produkten som köptips för 399 kr när du tittade på samma produkt för 590 kr, det kan även skilja leveranstid och fraktsätt. Då vi i dagsläget inte har stöd för att visa identiska produkter som säljs av olika återförsäljare genom vårt marketplace kan vi tyvärr inte göra något åt det i dagsläget. Vi jobbar dock på att presentera varorna bättre och tydligare visa upp vad för fördelar/nackdelar det finns att köpa samma produkt från olika återförsäljare genom vår marknadsplats.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Har ni någon aning om när denna kommer in i lager igen? Väntat ett tag men verkar inte hända så mycket :/

http://cdon.se/hemelektronik/zotac-zbox-ci323nano-p38916622

Jag har bett vår inköpsavdelning att köpa hem denna igen, bevaka produkten för att se när den inkommit till vårt lager igen.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON!

Funderar ni på att köra kampanj pris på MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G?
Såg att ni körde en kampanj på ett annat GTX 1080 kort.

http://cdon.se/hemelektronik/msi-geforce-gtx-1080-gaming-x-8g...

Just ni ligger ingen sådan kampanj inplanerad, utan det är nedan vi kan erbjuda till marknadens bästa pris för ett GTX 1080
http://cdon.se/hemelektronik/kfa2-geforce-gtx-1080-exoc-hdmi-...

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2549&o=produkt_pris_i...

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Just ni ligger ingen sådan kampanj inplanerad, utan det är nedan vi kan erbjuda till marknadens bästa pris för ett GTX 1080
http://cdon.se/hemelektronik/kfa2-geforce-gtx-1080-exoc-hdmi-...

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2549&o=produkt_pris_i...

Vänligen,
CDON.COM

Trist att höra!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Jag har lite generell kritik till CDON som jag hoppas de kan ta till sig. Förra måndagen hade ni rabatt på en dator jag ville köpa. Under betalinfo stod det att sparade kreditkort inte gick att använda och ni bad mig använda en alternativ betalmetod. Jag valde faktura 14 dagar som jag ibland gör när jag köper saker på andra sidor. När jag ska genomföra betalningen blir jag nekad eftersom min kreditvärdighet inte är tillräckligt bra enligt "Qliro", något som aldrig har hänt för mig förut. Jag har alltid haft högsta kreditvärdighet och blev irriterad över att inte kunna köpa min vara den dagen.

Dagen efter var erbjudandet slut och jag väntade då tills lördagen med att välja ut en ny datormodell, av nästan identisk specifikation men 1000:- dyrare som jag istället köpte med direktbetalningen då ert system fungerade igen. Detta köp gjordes den 25e Mars och på måndagen fick jag ett meddelande om att jag hade beställt till en annan adress än min folkbokföringsadress. Också något jag aldrig varit med om förut eftersom jag ofta beställer till en kompis adress nära jobbet då jag pendlar långt hemifrån och kan hämta ut paket på lunchen med SMS-avi. Det stod i meddelandet att om jag inte svarade inom 7 dagar skulle ordern avbrytas.

Jag hittade inget nummer på CDONS hemsida då ni verkar ha slutat med det. Jag skrev i chatten som öppnade så sent som 09:30 och skrev att den skulle skickats till den adressen jag angivit(självklart?). Fick som svar att detta ordnades. Då tänkte jag att det skulle dröja med frakten, vilket det nu verkar göra. Idag är det lunchtid den 29e Mars och paketet har inte skickats än, TROTS att det stod att varan var i lager och leveranstid var 1-3 dagar. Hur kan detta stämma när ni inte ens har skickat iväg den vid lunch den 3e dagen? Hade detta varit Dustin/Inet/Webhallen hade dem skickat paketet på måndag eftermiddag senast, då ordern fanns i ert system redan på lördagen.

Sammanfattning: Jag kunde inte köpa en vara jag ville ha på grund av underkänd kreditvärdighet, något jag absolut inte har. Det strular med kommunikationen när jag ska skicka paketet till en annan adress än min vanliga eftersom ni inte har telefonnummer och sen öppning för chatten. Frakten har inte gått iväg utan har stått som "mottagen av lagret" sedan måndag eftermiddag.

Jag har handlat av CDON förut, något år sedan sist och det funkade fint, men efter den här gången tror jag att det är slut med det, och jag kan inte rekommendera er till någon jag känner.

Visa signatur

Intel E6750 @ 3.2Ghz, 6Gb 800mhz Corsair, 250Gb HDD, Sapphire 4870 1Gb

Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Riktigt snygga nya beställningssidor, både mer estetiskt tilltalande och med betydligt förbättrad funktionalitet.

(Tyvärr är "Varukorgar & Önskelistor" fortfarande ofattbart seg och utan möjlighet att bulkradera, så man samlar på sig fler och fler -> det blir ännu segare)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Keeper of Traditions

Ni kanske bör se över hur ni skickar ut spelnycklar som ska skickas med utvalda grafikkort. Jag beställde ett grafikkort här i veckan men avbeställde ganska snabbt, men idag dök det ändå upp en spelnyckel på mailen.

Jag tackar för den såklart, men det kanske inte riktigt var tänkt att hända?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Riktigt snygga nya beställningssidor, både mer estetiskt tilltalande och med betydligt förbättrad funktionalitet.

(Tyvärr är "Varukorgar & Önskelistor" fortfarande ofattbart seg och utan möjlighet att bulkradera, så man samlar på sig fler och fler -> det blir ännu segare)

Tack, så mycket! Kul att det uppmärksammades. Jag för vidare både dina komplimanger och kritik till Dev & UX teamet!

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dunder:

Ni kanske bör se över hur ni skickar ut spelnycklar som ska skickas med utvalda grafikkort. Jag beställde ett grafikkort här i veckan men avbeställde ganska snabbt, men idag dök det ändå upp en spelnyckel på mailen.

Jag tackar för den såklart, men det kanske inte riktigt var tänkt att hända?

Tjena,

Returnerade och avbeställda grafikkort ska inte komma med i urvalet, här måste du hamnat precis i ett bryt när inte avbeställningen registrerats än. Kan även tilläggas att koden ej går att lösa in utan ett kvalificerat kort. Men tack för att du uppnmärksammade och skickade denna informationen till oss.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Har ni någon mer info om när detta kort kommer in.

Gigabyte NVIDIA Aorus GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Finns 5% rabattkoden för sweclockers medlemmar kvar? Hittar inget om det

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyzz:

Finns 5% rabattkoden för sweclockers medlemmar kvar? Hittar inget om det

Det är många år sedan den försvann.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kommer CDON att vara här på Sweclockers under Green Friday?

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak som @yrnm !

Kommer CDON tomten under kvällen/natten torsdag-fredag?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Blir Fitbit Alta HR nedsatt under grön fredag så blir det ett sånt : )

Vore kul att se hur sömnen blir lite sämre under arbetsveckan samt hur pulsen funkar när man springer med lite olika strategier och JESUS FINNS att Fitbit-applikationen A finns till Windows Phone och B ska vara riktigt bra.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Well, här var det tyst. Hade hoppats på att CDON tomten skulle komma så man kunde önska sig ett bättre pris än 5000 kr på gamingskärmen Dell S2417DG:

http://cdon.se/hemelektronik/dell-23-8-led-s2417dg-g-sync-gam...
https://m.prisjakt.nu/product/3859648

Hur blev det förresten med tävlingen som fanns på er hemsida? Stod att resultatet skulle publiceras idag 27/4 men nu verkar allt om tävlingen vara borta helt och hållet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: CDON Senast aktiv idag 23:54

Kanske händer nåt, eller inte.