Vengeance 2100 buzzing while charging

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av inashu:

@Corsair Johan: Hej, Jag har lidit av detta problemet sedan jag först fick dem och jag har exakt samma problem som alla andra i denna tråd. Jag har testat alla USB uttag i både min, tjejens dator och i servern men det buzzande ljudet vägrar försvinna. Har även testat byta eluttag och ladda direkt genom en mobilladdare. Skulle jag kunna få samma hjälp som de tidigare, hjälp med att få en refund?

Hej inashu,

Ja det kan du få, skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticket-nummer till mig.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Har redan fått mitt headset utbytt utan skillnad, huset saknar jordade uttag. I nuläget ligger en tunn koppartråd från en skruv i mitt chassi, ut tillsammans med antenkabeln, därefter intagen i strömbrytaren för luftvärmepumpen (enda jordade punkten i huset förutom spisen).
Detta har dämpat burrandet en hel del iaf..

Jag köpte mitt 2014-01-08, och har bytt ut det från inet runt sommaren -14. Garantin är ju två år, men är det från inet eller ska jag vända mig till corsair direkt?
Är problemet löst på efterkommande modell?

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Okej, har skapat en ticket och skickat ticketnummret via meddelande till dig.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Slangfil:

Har redan fått mitt headset utbytt utan skillnad, huset saknar jordade uttag. I nuläget ligger en tunn koppartråd från en skruv i mitt chassi, ut tillsammans med antenkabeln, därefter intagen i strömbrytaren för luftvärmepumpen (enda jordade punkten i huset förutom spisen).
Detta har dämpat burrandet en hel del iaf..

Jag köpte mitt 2014-01-08, och har bytt ut det från inet runt sommaren -14. Garantin är ju två år, men är det från inet eller ska jag vända mig till corsair direkt?
Är problemet löst på efterkommande modell?

Jag rekommenderar dig att vända dig till Inet först och främst. I vårat nya headset Void så har inte jag märkt av något missljud alls.

Skrivet av inashu:

@Corsair Johan: Okej, har skapat en ticket och skickat ticketnummret via meddelande till dig.

Jag har svarat dig, kolla din ticket.

Permalänk
Medlem

har detta problem blivit åtgärdat ännu? har provat 3x 2000 och 3x 2100 alla har haft samma problem dock så var det stora problemet med 2000 Headsettet att dom gick av i bygeln brumandet var minor i jämförelse så inte relevant.

ville bara veta om mitt headset jag har nu köpt 2014-02-26 går att fixa så det slutar brumma då man laddar det.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Mornedur:

har detta problem blivit åtgärdat ännu? har provat 3x 2000 och 3x 2100 alla har haft samma problem dock så var det stora problemet med 2000 Headsettet att dom gick av i bygeln brumandet var minor i jämförelse så inte relevant.

ville bara veta om mitt headset jag har nu köpt 2014-02-26 går att fixa så det slutar brumma då man laddar det.

Problemet beror som sagt på dålig jordning till datorn, har du testat de olika saker som nämnts i denna tråd?

Koppla in datorn till jordat uttag.
Testa olika USB-portar.

Om du har gjort det så kommer du ha samma problem med H2100 också. Med våran nya headset-serie Void finns dock inte det problemet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

har provat alla USB uttag.
Ström är inte ett alternativ då jag har gaming laptop och det består oavset om den är inkopplad eller kör på batteri.

det är ett 2100 jag kör med
https://www.dustinhome.se/product/5010752876/vengeance-2100-d...
@Corsair Johan:

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Mornedur:

har provat alla USB uttag.
Ström är inte ett alternativ då jag har gaming laptop och det består oavset om den är inkopplad eller kör på batteri.

det är ett 2100 jag kör med
https://www.dustinhome.se/product/5010752876/vengeance-2100-d...
@Corsair Johan:

Ja då kan jag tyvärr inte göra något mer för dig. Våran nya headset-serie Void har inte samma problem.

Vad jag kan göra är att erbjuda dig en refund på ditt V2100.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:
Har haft detta problemet sedan dag 1 med mitt headset, dock så är det nog framåt 3 år sedan inköp så RMA känns inte så aktuellt?
Har dock aldrig tänkt på att söka på det, då jag tog för givet att det var elen i huset jag bodde i för 3 år sedan som var problemet, tre lägenheter senare och det är ännu kvar.

Finns det något att göra åt det?

Mvh Robert

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av FobbanN:

@Corsair Johan:
Har haft detta problemet sedan dag 1 med mitt headset, dock så är det nog framåt 3 år sedan inköp så RMA känns inte så aktuellt?
Har dock aldrig tänkt på att söka på det, då jag tog för givet att det var elen i huset jag bodde i för 3 år sedan som var problemet, tre lägenheter senare och det är ännu kvar.

Finns det något att göra åt det?

Mvh Robert

Hej Robert,

Garantin är två år på V2100/H2100 så den har isåfall gått ut för dig, så kan inte hjälpa till med en reklamation. Vad jag märkte av själv var att om jag hade datorn i ett jordat uttag så försvann detta problemet. Att använda USB-portarna i chassit på framsidan som många andra också använt för att ladda sitt headset inte fungerar så bra då de är sämre jordat än de på baksidan direkt på moderkortet tex.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johana