Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil92b:

@of-doom: a precis att den sitter högre upp

Jag har två olika skärmar just nu som jag använder, den ena är en BenQ 24" och den andra en gammal 21" men jag får de precis bredvid varandra.

Har lovat att återkomma med en bild hur det ser ut men har haft fullt upp där hemma så inte hunnit. Jag återkommer med bild!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Den såg ut att vara i betydligt sämre kvalité om man kikar på hur tjocka elementen ser ut att vara.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil92b:

@of-doom: a precis att den sitter högre upp

Det är ju som sagt för att det är två helt olika modeller Köper du två stycken av samma skärm kommer det inte att hända.

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

har installerat mitt med nu, ska dock fixxa större bord och andra speakers sen

så här blev de:
http://i.imgur.com/sOPt4QH.jpg

Permalänk
Medlem

Ni som har igloo mm200. Vet att den har upp till 27tum men tror ni att det skulle funka att ha en 28 och en 24?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinbaba:

Ni som har igloo mm200. Vet att den har upp till 27tum men tror ni att det skulle funka att ha en 28 och en 24?

ja

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

River liv i tråden igen.

Gillar starkt att ni lagt upp bilder på hur det ser ut hos er. Beställde precis 2st att ha på jobb!
Tack för att ni lagt upp lite bilder så man kan se hur det ser ut.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Hmm, blir nog fan att köpa två stycken snart. Trött på att ha skärmarna med fötter som tar upp plats.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Tog en bild direkt efter jag satt upp den, riktigt nöjd med kvaliten på det: https://cdn.discordapp.com/attachments/118047814059032585/296...

Sorry för kaoset, kommer bli ordnat ikväll.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Här kommer även jag och bumpar.

Jag är sugen på ett bra ställ. Finns det några för och nackdelar med att ha ett "stand" istället för "mount"?
Blir lite fundersam också hur det blir med två olika modeller. Jag måste ha dem jämnt bredvid varandra annars får jag nog tics så jag dör. Går det alltså att sätta dem rakt med två olika modeller eller behöver du typ två likadana skärmar?

MVH

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på att köpa ett sånt fäste nu när komplett säljer det lite billigare (349:-), men undrar:

Hur tålig måste skrivbordsskivan vara? Min är i massiv björk men inte mer än 20mm tjock. Jag funderar på att lägga en bräda mellan skruvarna och undersidan på skrivbordet men frågan är om det räcker. Jag har 2st 22" skärmar om det spelar roll.

Hur mycket bygger fästet utåt från skrivbordskanten? Idag står skärmarna så långt in mot väggen som möjligt, mitt skrivbord är inte så djupt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av klirre:

Jag sitter och funderar på att köpa ett sånt fäste nu när komplett säljer det lite billigare (349:-), men undrar:

Hur tålig måste skrivbordsskivan vara? Min är i massiv björk men inte mer än 20mm tjock. Jag funderar på att lägga en bräda mellan skruvarna och undersidan på skrivbordet men frågan är om det räcker. Jag har 2st 22" skärmar om det spelar roll.

Hur mycket bygger fästet utåt från skrivbordskanten? Idag står skärmarna så långt in mot väggen som möjligt, mitt skrivbord är inte så djupt.

Skickades från m.sweclockers.com

Min skiva är typ 10 mm komposit eller något. Massiv björk lär vara tåligare!

Den bygger ut drygt en centimeter mot väggen och VESA-fästet är kanske 5 cm från bordskanten, lägg på skärmarna tjocklek på det. Troligen är det ungefär samma som du har idag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag sitter och funderar på att köpa ett sånt fäste nu när komplett säljer det lite billigare (349:-), men undrar:

Hur tålig måste skrivbordsskivan vara? Min är i massiv björk men inte mer än 20mm tjock. Jag funderar på att lägga en bräda mellan skruvarna och undersidan på skrivbordet men frågan är om det räcker. Jag har 2st 22" skärmar om det spelar roll.

Hur mycket bygger fästet utåt från skrivbordskanten? Idag står skärmarna så långt in mot väggen som möjligt, mitt skrivbord är inte så djupt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte ett sådant i förra veckan.

Har en EK skiva som är ca 18 mm tjock. Jag fräste ett hål i skivan och tryckte ner själva fästet i det hålet. hålet mäter typ 0,7 cm brett och ca 10-11 cm långt vilket gör att fästet går precis ner i springan.

Se fotot på denna länken: https://imgur.com/a/9cl0pGt

Mitt skrivbord är måttbeställt för att passa in i ett rum i källaren där väggarna är väldigt olika och det dessutom finns både en dörröppning (som är igensatt) och ett "valv" att passa in i - därför jag gjorde denna lösning för detta väggfästet.

Lösningen blev riktigt bra och skrivbordets ytterkant håller definitivt för belastningen som 2 st 24" skärmar plus fäste orsakar.

Precis som tidigare så bygger fästet ut ca 7-8mm om du sätter fästet längst bak på skrivbordet.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Min skiva är typ 10 mm komposit eller något. Massiv björk lär vara tåligare!

Den bygger ut drygt en centimeter mot väggen och VESA-fästet är kanske 5 cm från bordskanten, lägg på skärmarna tjocklek på det. Troligen är det ungefär samma som du har idag.

Tack för svaret, har mätt lite där hemma och tror det ska gå. Skivan är som sagt 20mm tjock och 600mm djup, så där är inte speciellt stora utrymmen för skärmarna att sticka fram om jag inte vill ha dem rätt i nyllet.

I dagsläget är där ~95mm från väggen till bakre kanten på skärmarna och stolpen på fästet bygger ut 100mm enligt ritningen på komplett => samma som jag har det nu.

Eftersom mitt skrivbord är såpass litet känns det som en bra investering, jag frigör ju utrymme under skärmarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Också nyfiken på MM200. Har två olika 27" som brukar vara vinklade såhär. Vet någon om detta skulle vara möjligt med det här stativet? Ser mest bilder där skärmarna är parallella eller har en ganska liten vinkel mot varandra.

Permalänk
Medlem

@sherwood: det kommer dessvärre inte fungera. Jag kör en 27" och en 24" och det är precis så jag kan få 24an i en bra vinkel. Det beror visserligen också på hur man sitter, jag har 27:an som primär skärm och sitter framför den. Vinklade sedan 24an så jag ser den utan att behöva vrida på huvudet allt för mycket.

Permalänk
Medlem

@evirob: Ok, får leta vidare. Tack för det snabba svaret!

Permalänk
Medlem

Kollar på detta stativ för mina två skärmar, ska ta 9kg per arm. Dock är en av skärmarna en LED Cinema Display från Apple som väger 10.7 med fot. Har någon erfarenhet av använda ett stativ med en skärm som väger lite mer än maxvikten?

Permalänk
Medlem

@sherwood: Jag kan gissa att maxvikten beror på vad gasfjädern i armen klarar, så för tung skärm kommer antagligen sjunka ner till bordsnivå...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850